Skaderådgiver
If Forsikring (If Skadeforsikring)
- Frist 29.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Har du et sterkt ønske om å skape gode kundeopplevelser?
Vi i If er Nordens ledende forsikringsselskap og er stolte over det samfunnsansvaret vi fyller og de utviklingsmulighetene våre medarbeidere har. Hos oss får du mulighet til å jobbe med markedets beste produkter i en jobb med stor mening, i et sterkt nordisk konsern.
Om rollen
Å jobbe med skadeoppgjør er å komme nær inn på mennesker som har hatt en uønsket og ofte vond opplevelse. Den følelsen vi gir dem når de er i kontakt med oss kan gjøre en forskjell de husker resten av livet. I jobben bidrar du til utvikling av skadeoppgjør slik at vi sammen tilpasser oss kundens forventninger i fremtiden.
Arbeidsdagen vil være variert og utfordrende med skadetyper og omfang som kan være ulik fra dag til dag. Din oppgave blir å løse kundehenvendelser via telefon eller digitale skademeldinger, fra start til avslutning av saken. Arbeidsmiljøet på skadesenteret kan være hektisk med høyt arbeidspress, og du må kunne ta tøffe beslutninger. Vår arbeidshverdag påvirkes av skadeomfanget, for eksempel ved storm og ekstremvær, noe som kan øke arbeidsmengden.
Vi søker kolleger til flere ulike avdelinger, og du vil bli tilbudt muligheten til å bli en del av et av våre team som jobber med forsikringer for kjøretøy og reise. Hvilket team du blir en del av, vil bli tydeliggjort i løpet av rekrutteringsprosessen.
Eksempler på problemstillinger du kan måtte bistå med kan være å hjelpe kunder når bagasjen blir forsinket, gi støtte ved nødsituasjoner som krever hjemreise fra ferien, hjelpe kunden med å finne et trygt verksted etter en kollisjon eller gi råd i saker der forsikringen ikke dekker reparasjon.
Bli enda bedre kjent med rollen via intervjuet: https://www.if.no/om-if/jobbe-i-if/skaderadgiver-martin
Vi tilbyr
Selv om vi selvfølgelig ser etter noen egenskaper og kompetanser hos deg, forventer vi at du også stiller krav til oss. Dette er noe av det vi tilbyr deg som jobber hos oss:
- Et inkluderende og godt arbeidsmiljø, hvor alle er velkomne og bruk av feedback medvirker til personlig utvikling
- Karriere- og utviklingsmuligheter i Nordens største forsikringsselskap
- Meget gode personforsikringer, samt høy pensjonssparing
- Mulighet for hjemmekontor ved behov
- Et aktivt bedriftsidrettslag, både sportslig og sosialt
- En helsefremmende arbeidsplass med bl.a. 1 treningsfri time i uken
- Moderne, innbydende og funksjonelle kontorlokaler med bl.a. svært gode muligheter for fysisk trening (squashbane, håndballbane, spinning rom, styrkerom, bordtennis mm.)
- Muligheter for innendørs parkering
Om teamet
Vi har som mål å være bransjens beste skadesenter og Norges beste arbeidsplass. På skadesenteret på Vækerø er vi rundt 80 kolleger som til daglig jobber for å være til stede for våre kunder. På motor er vi totalt 4 team som jobber består av 12-23 kolleger som jobber med både privat- og bedriftskunder, mens vi på reise er fordelt jevnt på 3 team.
Vi har alle forskjellig bakgrunn, erfaring og drømmer, men forenes i et felles mål - å daglig arbeide for å gjøre kundereisen så enkel som mulig. Vi har en kultur basert på pålitelighet, omsorg for våre kunder og hverandre, samt en fremoverlent holdning der vi streber etter å utvikle hverandre og vår arbeidsmåte slik at kundereisen kan bli enda bedre.
Hvem er du?
Vi vektlegger i stor grad personlig egnethet i denne stillingen, og for å lykkes som skaderådgiver er det viktig at du er dyktig i kommunikasjon med kunder, er serviceinnstilt og gir gode råd, også når skaden ikke kan erstattes. Videre ser vi for oss at du ikke redd for å ta selvstendige- og til tider tøffe beslutninger, samtidig som du gjerne diskutere problemstillinger med kolleger.
For å trives i rollen bør du motiveres av er hektisk kundesentermiljø med høyt tempo, og en arbeidshverdag som i stor grad blir styrt av systemer. Til slutt ser vi for oss at du er en som ikke er redd for å si ifra, og gjerne er innovativ og utfordrer status quo.
Du har også:
- Fullført høyskole- eller universitetsutdanning kan være en fordel, men vi vektlegger også relevant arbeidserfaring
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig, samt trives med telefon som arbeidsverktøy
Tilleggsinformasjon og rekrutteringsprosessen
Søknadsfrist: 29. september
Oppstart: 1. februar
Arbeidssted: Oslo/Vækerø
Stilling: Skaderådgiver, 100% fast stilling
Vi gleder oss til å motta din CV, vitnemål og svart på et par praktiske spørsmål vi vår søknadsportal!
Har du spørsmål om stillingen er du velkommen til å kontakte:
Stine Johansen - teamleder Reise, +47 46 77 24 72
Arild Riple Smørdal – teamleder Motor, +47 45 48 21 20
Vi benytter Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.
I stillingen er det et krav om god kredittvurdering, og søkerens kredittinformasjon vil bli sjekker før et eventuelt jobbtilbud
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 4
- Sted: Drammensveien 264, 0283 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Bil, kjøretøy og verksted, Reise og turisme
- Stillingsfunksjon: Kundeservice, Rådgivning, Saksbehandler
Nøkkelord
forsikring, kunderådgiving, if forsikring, rådgiver, finansbransje
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 368942165
- Sist endret