Innkjøper
Elis Norge AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Vil du skape verdi for Elis gjennom forhandling og effektivisering av innkjøpsprosessene?
Hvem er vi og hva står vi for?
I Elis tilbyr vi kundene våre å leie rene tekstiler og hygieneprodukter fremfor å kjøpe, vaske og vedlikeholde dem selv. Slik gir vi virksomheter friheten til å fokusere på sin kjernevirksomhet, med en bærekraftig og ansvarsfull tilnærming. Gjennom mer enn 75 år har vi utviklet en sirkulær forretningsmodell, som står sentralt i vår forpliktelse til bærekraft. Vi kontrollerer hele verdikjeden, fra produksjon til levering, og sikrer full sporbarhet og effektivitet. Med bruk av avansert chip-teknologi har vi full oversikt over alle våre tekstiler, noe som gjør at vi kan spore hver enkelt t-skjorte fra den brukes for første gang til den blir vasket for femtiende gang. For å forbedre og strømlinjeforme innkjøpsprosesser, samt forbedre effekten av leverandøravtaler, er vi nå på utkikk etter en dyktig innkjøper til hovedkontoret i Oslo.
Hva innebærer rollen?
I Elis ønsker vi å kontinuerlig forbedre og effektivisere innkjøpsprosesser og kontroll på leverandøravtaler. Gjennom å sette profesjonelt innkjøp i system, håper vi at vår nye innkjøper evner å maksimere verdi i innkjøpsleddet. Du vil i denne rollen få hovedansvaret for eksisterende leverandøravtaler og jobbe mot konkrete mål om besparelser. Videre vil du fungere som bindeleddet mellom Norge og konsern, og samarbeide på enkelte oppgaver og prosjekter. Dette innebærer å definere og implementere lokal innkjøpsstrategi i henhold til konsernets innkjøps- og kvalitetspolitikk, og utnytte konsernleverandører der det er mulig.
Rollen krever god dialog på tvers av anleggene våre, og at man setter seg inn i de lokale avtalene som er gjort. Vi tror denne rollen passer godt for deg som har jobbet noen år med innkjøp i en større organisasjon, men som nå ønsker nye utfordringer i en mer selvstendig og helhetlig rolle.
Innkjøper rapporterer til CFO i Norge og vil samarbeide med innkjøpere på tvers av land, samt innkjøpsansvarlig i konsernet. Arbeidssted er hovedkontoret i Kværnerbyen i Oslo. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Kort oppsummert, vil du som innkjøper:
- Lede innkjøpsprosjekter og forhandle nye innkjøpsavtaler
- Utforme og administrere kontrakter, inkludert oppfølging av kontraktsendringer
- Kommunisere med leverandører og sikre at alle etterlever krav til etisk standard
- Sikre at Elis Norge og vår verdikjede etterlever Åpenhetsloven
- Støtte organisasjonen og Elis-gruppen i planlegging og gjennomføring av anskaffelsesprosjekter
- Sikre at kontrakter er hensiktsmessig forhandlet og strukturert
- Implementere nye avtaler internt i organisasjonen og ivareta informasjon rundt gjeldende innkjøpsavtaler
- Identifisere og bidra til videreutvikling av innkjøp og verdiskapning i Elis Norge
Hvem er du?
Vi tror at den rette kandidaten har høyere utdannelse innen økonomi eller logistikk, og helst minst 4 års arbeidserfaring innen innkjøp og/eller logistikk. Du er en person som trives med å ta ansvar og jobbe selvstendig. Du er analytisk anlagt, har genuin interesse for faget ditt og evner å ha mange baller i luften. Videre motiveres du av å komme frem til gode løsninger og skape resultater som bidrar til å gjøre Elis Norge til et enda bedre og mer konkurransedyktig selskap.
Hva kan du?
Du er analytisk, forhandlingsvant, samarbeidsorientert, og har god teknisk forståelse samt gode kommunikasjons- og IT-kunnskaper. Du har også god kontraktsforståelse og erfaring med prosjektledelse og leverandøroppfølging. Til slutt har du evnen til å jobbe både selvstendig og i team, og du er dyktig til å bygge relasjoner med interne og eksterne samarbeidspartnere.
Hva kan vi tilby?
- En selvstendig og spennende stilling i et uformelt og dynamisk miljø med stor mulighet til å forme egen arbeidshverdag
- Gode utviklingsmuligheter i et solid internasjonalt konsern
- Konkurransedyktige betingelser basert på fastlønn og bonus
- Moderne kontorlokaler i Kværnerbyen, med tilgang til en flott kantine
- Gode muligheter for utvikling internt, med god opplæring og støtte fra teamet
- Ansattgoder som firmahytte på Trysil og i Hemsedal, helseforsikring, aksjeprogram og treningsstøtte
Om arbeidsgiveren
Elis er markedsledende i Europa innen tekstil, hygiene og facility service. Vi er representert i 30 land i Europa, Latin-Amerika og Asia, og med 55.000 dedikerte medarbeidere leverer vi tjenester til ca 400.000 kunder rundt om i verden. I Norge har Elis hovedkontor i Oslo og driftsenheter i Oslo, Herbergåsen, Skien, Bergen, Trondheim, Sandnes, Kristiansand og Volda. Selskapet har 450 ansatte og omsetter for om lag 820 millioner.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Smeltedigelen 1, 0195 Oslo
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, Industri og produksjon, Tekstil
- Stillingsfunksjon: Forhandling, Innkjøp/forhandling, Prosjektledelse
(1/9)
meta.heading
- FINN-kode 369025513
- Sist endret