Bildegalleri
Volvo 740 740 2.3-0 1988, 407 868 km, kr 121 845,-
740 2.3-0
1988
407 868 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk når neste EU-kontroll må gjennomføresSjekk heftelser på ZT29460Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Jeg vurderer nå å selge min gode Volvo
Dette er en Volvo 740 GLE 1988 modell med takluke som er litt uvanlig å se etter veien. Denne ble bygd som utstillingsbil i utgangspunktet. Bilen var helt original da jeg kjøpte bilen. Bilen har gått som taxi opp i nordnorge før jeg kjøpte den så veldig bra for rust. Jeg har eid bilen og bygd bilen av og på i 5 år.
Det som er gjort med bilen igjennom disse årene er:
Volvoen er senket på j-spec coilover med justerbare tårnlager fra txr. Det ble gjort motorbytte til turbomotor b230fk med volvo 240 fordeler. Det står montert en M90 girkasse.
På motor ble det byttet alt av lager og pakninger samt H-profil råder, stempelringer, grønndyser, custom chipper i gullgjerne, helt ny oljepumpe og reg.reim. Toppen er en vanlig original 530 topp som ble planet og satt på. Motorblokk er blitt finhonet cylindervegger før det ble skiftet stempelringer. Nylakkert motorblokk. Det står på en T3/T4 turbo og det ble laget et helt nytt 3-tom eksosanlegg fra turbo og helt bak med én lyd demper avsluttet med to doble kromme endestusser.
Det originale ledningsnettet er ombygd for å få turbomotor til å passe i bilen. Bilen har originalt LH2.2 ledningsnett og bygd om til LH2,4.
Ledningsnett i bilen er fortsatt originalt som interiør lys etc. Ledninger i motorrom er gjemt for å få en clean look i motorommet, coil er gjemt og motorledningsnett går kun ut et sted i torpedovegg. Batteriet er også flyttet bak i bilen.
Interiøret i bilen var originalt blått, men alt er byttet til originalt svart. Svarte deksler i hele bilen, svarte dørtrekk, svart gulvteppe samt svart baggasjeromsteppe. Kjøpte ny papp i tak som er trekt opp i svart. Mangler fortsatt å trekke opp deksel til takluke. Det er montert originalt turbo instrument fra 740 turbo. Det sitter sportsratt med boss rattnav, er en custom tilpasset fastnøkkel til girspake. Det står i nye sparco evo bøttestoler med sparco braketter og adaptere på originale slidere. Bakseter er sydd om og trekt opp i svart trekk fra 940. Det har blitt byttet bakrute og frontrute er blitt byttet. Det ble også lakkert og montert gruppe-A vinge på bilen.
Motorrommet er nylig lakkert. Bremsekraftsforsterker ble demontert og lakkert, samt andre motordeler. Det er montert ny aluminium radiator og intercooler. Custom lagd brakett som holder det hele på plass. Nye intercoolerrør og slanger. Omplassert bremserør i motorom for at det skulle se bedre ut. Ny clutchpedal og clutchsylinder er montert da det ble bygd om fra wire clutch til hydraulisk clutch.
Bilen ble også lakkert utvendig men i ettertid har grunningen slept lakken rundt hjulbuer som evnt må fikses. Men ellers er den veldig fin både teknisk og ellers.
Bilen hadde originale front og baklykter. Det ble bygd om til USA frontlykter fram. Bak er det originale 740 baklykter som er bygd om til hvitblink. Originale slike lykter ble solgt på 80 tallet men er vanskelig å få tak i. Er også refleksplate montert bak på bilen. Rundt bilen er det originale Volvo addon sideskjørt. Fram er det addon i glassfiber. Svart plastikk på fangere samt dørlister er lakkert svart og lagt klarlakk på.
Det følger med: originalmotor, originale stoler, original eksos. Jeg har også papirer på stoler og salgspapirer på turbomotor for eventuell godkjenning av alle ombygginger.
Oz Futura felgene selges ikke med! Følger med 4 stk. Ocean classic med bra dekk, disse har rullet svært lite.
Har sikkert glemt å nevne noe. Ta gjerne kontakt for spørsmål ved sterk interesse. Bilen selges uten noe form for garanti da det er en gammel prosjektbil, ble EU godkjent 12.06.24
Vurderes solgt til høystbydende over prisantydning til rette person som kan ta vare på bilen videre.
Kun ta kontakt ved seriøs interesse! Tar ikke innbytte
Negativt:
Grunningen har slept lakken på noen plasser,
Klarlakksig på bilen litt her og der
Armatur i tank funker no å da, måleren i display funker heller ikke
Tempmåler i intrumen fungerer ikke
Mangler høytalere i dører
Mangler pakkning i takluke
Mangler litt interiørdeler
NB! Bilen Selges uten sparcostoler og ratt til vinterpris
Dette er en Volvo 740 GLE 1988 modell med takluke som er litt uvanlig å se etter veien. Denne ble bygd som utstillingsbil i utgangspunktet. Bilen var helt original da jeg kjøpte bilen. Bilen har gått som taxi opp i nordnorge før jeg kjøpte den så veldig bra for rust. Jeg har eid bilen og bygd bilen av og på i 5 år.
Det som er gjort med bilen igjennom disse årene er:
Volvoen er senket på j-spec coilover med justerbare tårnlager fra txr. Det ble gjort motorbytte til turbomotor b230fk med volvo 240 fordeler. Det står montert en M90 girkasse.
På motor ble det byttet alt av lager og pakninger samt H-profil råder, stempelringer, grønndyser, custom chipper i gullgjerne, helt ny oljepumpe og reg.reim. Toppen er en vanlig original 530 topp som ble planet og satt på. Motorblokk er blitt finhonet cylindervegger før det ble skiftet stempelringer. Nylakkert motorblokk. Det står på en T3/T4 turbo og det ble laget et helt nytt 3-tom eksosanlegg fra turbo og helt bak med én lyd demper avsluttet med to doble kromme endestusser.
Det originale ledningsnettet er ombygd for å få turbomotor til å passe i bilen. Bilen har originalt LH2.2 ledningsnett og bygd om til LH2,4.
Ledningsnett i bilen er fortsatt originalt som interiør lys etc. Ledninger i motorrom er gjemt for å få en clean look i motorommet, coil er gjemt og motorledningsnett går kun ut et sted i torpedovegg. Batteriet er også flyttet bak i bilen.
Interiøret i bilen var originalt blått, men alt er byttet til originalt svart. Svarte deksler i hele bilen, svarte dørtrekk, svart gulvteppe samt svart baggasjeromsteppe. Kjøpte ny papp i tak som er trekt opp i svart. Mangler fortsatt å trekke opp deksel til takluke. Det er montert originalt turbo instrument fra 740 turbo. Det sitter sportsratt med boss rattnav, er en custom tilpasset fastnøkkel til girspake. Det står i nye sparco evo bøttestoler med sparco braketter og adaptere på originale slidere. Bakseter er sydd om og trekt opp i svart trekk fra 940. Det har blitt byttet bakrute og frontrute er blitt byttet. Det ble også lakkert og montert gruppe-A vinge på bilen.
Motorrommet er nylig lakkert. Bremsekraftsforsterker ble demontert og lakkert, samt andre motordeler. Det er montert ny aluminium radiator og intercooler. Custom lagd brakett som holder det hele på plass. Nye intercoolerrør og slanger. Omplassert bremserør i motorom for at det skulle se bedre ut. Ny clutchpedal og clutchsylinder er montert da det ble bygd om fra wire clutch til hydraulisk clutch.
Bilen ble også lakkert utvendig men i ettertid har grunningen slept lakken rundt hjulbuer som evnt må fikses. Men ellers er den veldig fin både teknisk og ellers.
Bilen hadde originale front og baklykter. Det ble bygd om til USA frontlykter fram. Bak er det originale 740 baklykter som er bygd om til hvitblink. Originale slike lykter ble solgt på 80 tallet men er vanskelig å få tak i. Er også refleksplate montert bak på bilen. Rundt bilen er det originale Volvo addon sideskjørt. Fram er det addon i glassfiber. Svart plastikk på fangere samt dørlister er lakkert svart og lagt klarlakk på.
Det følger med: originalmotor, originale stoler, original eksos. Jeg har også papirer på stoler og salgspapirer på turbomotor for eventuell godkjenning av alle ombygginger.
Oz Futura felgene selges ikke med! Følger med 4 stk. Ocean classic med bra dekk, disse har rullet svært lite.
Har sikkert glemt å nevne noe. Ta gjerne kontakt for spørsmål ved sterk interesse. Bilen selges uten noe form for garanti da det er en gammel prosjektbil, ble EU godkjent 12.06.24
Vurderes solgt til høystbydende over prisantydning til rette person som kan ta vare på bilen videre.
Kun ta kontakt ved seriøs interesse! Tar ikke innbytte
Negativt:
Grunningen har slept lakken på noen plasser,
Klarlakksig på bilen litt her og der
Armatur i tank funker no å da, måleren i display funker heller ikke
Tempmåler i intrumen fungerer ikke
Mangler høytalere i dører
Mangler pakkning i takluke
Mangler litt interiørdeler
NB! Bilen Selges uten sparcostoler og ratt til vinterpris
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 115 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Volvo
- Modell
- 740
- Modellår
- 1988
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Slagvolum
- 2,3 l
- Kilometerstand
- 407 868 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 300 kg
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 300 kg
- Seter
- 5
- Farge
- Blå
- Interiørfarge
- Svart
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- ZT29460
- Chassis nr. (VIN)
- YV1744842J1218127
- 1. gang registrert
- 09.08.2002
- Eiere
- 10
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Selgers kjennskap til bilen
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Lakk
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
7517 HellLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
159 960 kr
499 000 kr
899 000 kr
299 999 kr
251 231 kr
71 845 kr
Namsos
Volvo 940 940 2.3-135
65 000 kr
65 000 kr
Torvastad
Opel Commodore 2,5E
31 845 kr
Sandnessjøen
Volvo 240 240 2.3-0
619 999 kr
Hønefoss