Traineestillinger til spennende utviklingsprosjekt i politiet innen materiell og logistikk
Politiets fellestjenester
- Frist 22.09.2024
- Ansettelsesform Trainee
Traineestillinger til spennende utviklingsprosjekt i politiet innen materiell og logistikk
I denne utlysningen prioriterer vi deg som har høyere utdanning og hull i CVen, eller nedsatt funksjonsevne. Vi vet at dette en av styrkene dine for å lykkes i denne jobben, og har nå ledig inntil to 100 % midlertidige stillinger som trainee, med varighet inntil to år. Politiets Fellestjenester følger traineeprogrammet i staten og du kan lese mer om traineeprogrammet i staten her: https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/traineeprogrammet-i-staten
Vil du være del av et team som har ansvar for å få etablert politiets nasjonale materiell- og logistikksystem, og bidra til å standardisere og automatisere prosesser i politiet? Ønsker du å være en del av et spennende fagmiljø som jobber mot å skape de beste forutsetninger for et mer effektivt og profesjonelt politi?
Om stillingen(e)
Politiet har inngått avtale med IFS om å implementere et nytt nasjonalt materiellberedskapssystem som skal styrke satsingen innenfor forvaltning av materiell og logistikk (https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2023/10/26/--dette-vil-styrke-politiets-beredskapsevne/).
Prosjektet er nå kommet til gjennomføringsfasen og vi ser behov for å styrke implementerings teamet med inntil to personer som engasjeres for en periode på to år. Oppgavene vil variere, men vi ser for oss at mye av tiden vil gå med til utvikling av opplæringsmaterialet samt gjennomføring av opplæring og drive brukerstøtte. De som engasjeres vil få en unik anledning til å lære seg et moderne ERP-system og materiell- og logistikkfunksjonen i en stor virksomhet. Det er en fordel at du allerede har kjennskap til området, men vi vil også vurdere nyutdannede med interesse for området og som har en personlighet som kan egne seg for denne type oppgaver. Har du enda ikke rukket å få arbeidserfaring, teller det positivt med erfaring fra lag/foreninger/ studentarbeid.
Hvem er vi?
Politiets fellestjenester (PFT) er politiets nasjonale kompetanse- og servicesenter. Vi gir norsk politi verktøy til å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vi leverer tjenester innenfor områdene materiell og logistikk, eiendomsutvikling og drift av eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Disse fellestjenestene er sentrale for utviklingen av et enhetlig politi. Vi utvikler oss hver dag og bidrar til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Stillingen er plassert i seksjon Prosjekt og virksomhetsutvikling i avdeling Strategi og virksomhetsstyring (SVS). Seksjonen leverer både nasjonale og interne prosjekter på tvers av virksomhetsområdene og har flere spennende prosjekter i porteføljen.
Arbeidsoppgaver
- Sette seg inn i og lære løsningen som settes opp og dermed få kompetanse til å bistå med ulike oppgaver i prosjektet
- Bistå i utforming av brukermanualer for sluttbrukere, prosessbeskrivelser og liknende
- Gjennomføre opplæring av sluttbrukere
- Bistå med brukerstøtte når løsningen er tatt i bruk
- Bistå i arbeidet med å bygge opp registre/migrere data fra eksisterende datakilder
- Bistå i annet prosjektarbeid etter behov
Kvalifikasjoner
- Nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå, gjerne med fokus på økonomi og administrasjon, logistikk og supply chain eller endringsledelse
- Du har god formidlingsevne både skriftlig og muntlig
- Fordel med erfaring fra prosjektarbeid, ERP-systemer eller opplæring, men ikke et krav
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres til Hemmelig.
Om vandel og skikkethet:
Politiattest(uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av leder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering:
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering
Personlige egenskaper
Vi ønsker oss deg som brenner for faget og som motiveres av å skape resultater sammen med andre!
Vi ser også for oss at du:
- har gode evner til å ta initiativ og ansvar for oppgaver, er resultat- og løsningsorientert og har en pragmatisk tilnærming til problemstillinger
- er nysgjerrig og lærevillig, motiveres av faglig utvikling og trives i endringsprosesser
- har pedagogiske evner og trives med å lære opp andre
- bidrar til et godt arbeidsmiljø med god lagånd, respekt og toleranse i møte med andre
Er dette noe du kjenner deg igjen i? Da håper vi at akkurat du søker denne stillingen hos oss!
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 557.100 - 657.300 brutto per år, evt. førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr 524.700 - 584.500 brutto per år.
- Midlertidig stilling med varighet inntil 2 år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Stillingen er en del av traineeprogrammet i staten og er forbeholdt personer med nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV-en, og som har høyere utdanning. For å bli vurdert til stillingen, må du bekrefte at du er i målgruppen ved å krysse av for nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV-en.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
- Bransje: Politi og sikkerhet, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Logistikk og lager, Politi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
trainee, politi, logistikk, utvikling, prosjekt
meta.heading
- FINN-kode 369217664
- Sist endret