Kategorisjef
Wolt
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Kunne du tenke deg å bli med Wolt på en reise for å endre dagligvarebransjen?
Er du vår neste Kategorisjef som skal bidra til Wolt Market sin videre vekst i Norge og Sverige?
Er du en analytisk kategorisjef med erfaring innenfor sortiment og forhandlinger? Trigges du av vekst og det å levere fantastiske kundeopplevelser? Da har vi kanskje den perfekte muligheten for deg!
Bli kjent med Wolt
Wolt er et Helsingfors-basert teknologiselskap som tilbyr en online plattform for forbrukere, selgere og kurerer. Den kobler folk som ønsker å bestille mat og andre varer med folk som er interessert i å selge og levere dem. For å muliggjøre dette utvikler Wolt et bredt spekter av teknologier fra lokal logistikk til detaljhandelsprogramvare og finansielle løsninger – i tillegg til å drive egne dagligvarebutikker under merkevaren Wolt Market. Wolts produkter inkluderer Wolt+ (abonnementstjeneste for kunder), Wolt for Work (måltidsfordeler og kontorleveranser for bedrifter), Wolt Drive (raske siste-mile-leveranser for kjøpmenn) og Wolt Self-Delivery (tjeneste for handelspartnere med eget leveringspersonell ). Wolts oppdrag er å gjøre byer bedre ved å styrke og vokse lokalsamfunn. Wolt ble grunnlagt i 2014 og slo seg sammen med DoorDash i 2022. DoorDash opererer i 29 land i dag, hvorav 25 er med Wolt-produktet og -merket.
Vi lanserte i Norge i 2018 og dekker de fleste byer og tettsteder i Norge - og planlegger videre ekspansjoner. Vi lanserte Wolt Market, vår egen dagligvarekjede, i 2022, og rollen du leser om er en del av Wolt Market teamet.
Bli kjent med rollen
Vi ser etter en sterk kategorisjef til å bli med i kategoriteamet vårt på tvers av Norge og Sverige. Du vil bidra til å utvide vårt sortiment, vår handelsplan (priser, kampanjer), bygge relasjoner og forretningsplaner med våre detalj handelspartnere og administrere kategori resultater i samarbeid med teamet
Som Kategorisjef i Wolt Market må du ta eierskap til kategorier på tvers av tørrvarer, fersk og frossen mat så vel som non-food kategorier. Du eier sortimentet, handelsplanen og alle leverandørforhold for utvalgte kategorier. Du må jobbe tett med butikkene våre for å sikre at vi har det riktige sortimentet på alle steder, og med ansvarlige på innkjøp/logistikk for å sikre at vi alltid har varer på lager. Du vil også jobbe tett med våre IT-utviklere for å definere og utvikle all nødvendig rapportering, datamodeller, verktøy og produkter for å drive resultater i lokale butikker.
Hva du kommer til å gjøre
- Ha fullt eierskap til resultater på tvers av mange kategorier, inkludert prognoser, overvåking, rapportering internt og til leverandører. I tillegg skal du bidra til å drive prosjekter og vår handelsstrategi for å nå våre ambisiøse mål.
- Definere Wolt Market sitt sortiment, og oppdatere det kontinuerlig på butikknivå for å møte kundenes behov og optimalisere resultater.
- Lede effektive forhandlinger med leverandører for å etablere felles mål, forbedre kostnadsstrukturen og sikre bærekraftig vekst og resultat.
- Påvirke utformingen av kategoriene, samt bidra til nye produktgrupper og forbedre kundeopplevelsen.
- Arbeide tverrfunksjonelt med partnere internt på tvers av lagerstyring/innkjøp, markedsføring, finans og IT for å drive og utvide virksomheten.
- Kontinuerlig forbedre og automatisere manuelle prosesser for å gjøre det mulig for deg og teamet ditt å skalere bedre etter hvert som virksomheten vokser
Kvalifikasjoner
- Erfaring fra dagligvarehandel, key account management/konsulentmiljø med en dokumentert merittliste for å levere resultater. Erfaring fra tidligere rolle som kategorisjef eller kategoriledelse er et sterkt pluss.
- Sterke kommunikasjonsevner og erfaring med å forhandle med interne og eksterne interessenter.
- Erfaring fra å lede team er en fordel.
- Den vellykkede kandidaten må være svært analytisk, kommersiell, selvgående og trives i et miljø med høy energi og mange og krevende oppgaver samtidig.
- Evne til å tenke både strategisk og operasjonelt med øye for detaljer.
- Språk: Flytende i norsk og engelsk
Hva vi kan tilby deg
- Konkurransedyktige betingelser og mulighet til å ta del i selskapets aksje opsjonsavtaler
- En variert og fleksibel arbeidshverdag hvor du har stor frihet til å styre egen tid og utvikling
- Et flott kontor sentralt Oslo sentrum
- Et sosialt miljø med mye “passion” der ansatte har stor omsorg for hverandre, våre partnere og byene vi opererer i.
Om arbeidsgiveren
Wolt er et teknologiselskap som gjør det utrolig enkelt å å bestille fra de beste restaurantene og butikkene levert hjem eller på kontoret. Vi gjør det enkelt for kunder å bestille det de trenger på én app, som igjen gir kjøpmenn mer salg og budpartnere en fleksibel måte å tjene penger på. For å få til dette har Wolt utviklet en rekke teknologier fra vår lokale handelsplattform, til retail software og finansielle tjenester. I tillegg driver vi våre egne dagligvarebutikker under merket Wolt Market. Wolt ble grunnlagt i 2014 og slo seg sammen med DoorDash i 2022. DoorDash opererer i 29 land i dag, hvorav 25 er under Wolts merkevare.
Så hvorfor jobbe i Wolt?
Hos Wolt handler det om å få ting gjort. Vi tror du vil trives her hvis du liker å ta eierskap, utvikle deg selv og jobbe med vennlige, ydmyke og ambisiøse mennesker. Vi jobber hardt for å gjøre byer til bedre steder, og vi vokser (nesten) hver uke i jakten på å få til nettopp det. Hvis du brenner for å bygge ting og se det vokse kan Wolt være noe for deg.
Vår forpliktelse til mangfold og inkludering
Vi ønsker alle slags mennesker velkommen til teamet vårt – folk som deg og meg, og folk som er forskjellige fra oss. Vi har et uttalt mål om å tilby like muligheter til alle våre kandidater og er derfor ikke opptatt av hvilket kjønn du har, din alder, din etnisitet, din bakgrunn, din seksuelle legning, ditt politiske syn, eller din religion. Vi er overbeviste at team med mangfold gjør de mest gjennomtenkte beslutningene og bygger ting som er inkluderende og bærekaftige. Det vi er opptatt av er din kompetanse og om bakgrunnen din passer til stillingen vi har utlyst. Vi har i 2023 vunnet LinkedIn prisen for ha det beste Talent Aquisition team i Norden, så vi lover deg en god kandidat opplevelse om du søker på stillinger hos oss.
- Sektor: Franchise/Selvstendig næringsdrivende
- Sted: Kongens gate 4, 0153 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Butikk og varehandel, Internettbaserte tjenester
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
kategorisjef, sortementsstyring, leverandørforhandlinger, prisstrategi, analytiske ferdigheter
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 369333368
- Sist endret