Konsulent
Lillestrøm kommune
- Frist 19.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Byggesaksveileder
Det er i Lillestrøm det skjer! Vil du være med å bygge og videreutvikle byen og tettstedene? Kommunalområde byggesak søker nå to veiledere til nye stillinger, som er organisert under kommunalsjef. Personen vi søker vil rådgi og bistå både kommunens innbyggere, kunder av byggesakstjenesten samt spørsmål om matrikkel, seksjonering og oppmåling.
Kommunalområde byggesak og geodata består av fire avdelinger og en fagenhet, hvor kjerneoppgavene er å behandle alle typer byggesaker, saker etter matrikkelloven samt føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging. Under selve kommunalområdet, hvor stillingen er plassert, er også eksisterende veilederstilling samt fagenhet for tilsyn- og ulovlighetsoppfølging plassert.
Arbeidsoppgaver
- Svare på telefon, epost og via saksbehandlingssystem på generelle henvendelser om byggesak, matrikkel og oppmåing
- Veiledning etter forvaltningsloven
- Sitte i fysisk veiledningsskranke
- Oppfølging av telefontjeneste
- Bistå med oppdatering av veiledere og rutiner
- Vedlikeholde byggesaksavdelingenes del av kommunens hjemmeside
- Ved behov bistå saksbehandlere og ledere
- Oppgaver og tilhørlighet kan bli endret
Kvalifikasjoner
- Bygg og eiendom
- Juss
- Arkitektur
- Samfunnsgeografi
- Statsviter
- Administrasjon
- Erfaring med P360
- God grunnleggende kunnskap innen Microsoft Office
- Fagbrev eller enkelte høyskolefag innen administrasjon, men erfaring kan kompensere for utdanning
- Vi oppfordrer også deg med relevant bachelorgrad til å søke
Praksis:
- Man bør ha minimum 2-3 års erfaring med byggesaker, veiledning eller byggesaksbehandling.
Personlige egenskaper
- Utadvent, serviceinnstilt
- Gode samarbeidsegenskaper
- Gode muntlige egenskaper
- Skrive og snakke norsk godt
- Trives med en hektisk hverdag
- Du bør ha kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter
- Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning.
- Du bør ha bred kompetanse som setter vedkommende i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger.
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 94.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Bransje: Arkitektur, areal og interiør, Bygg og anlegg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Bygge- og anleggsteknikk, Kontor og administrasjon, Samfunnsviter
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Veiledning, Kunder, Byggesak, Juss, Arkitektur
Annonseinformasjon
- FINN-kode 369333560
- Sist endret