Lønnskonsulent
Nes kommune
- Frist 27.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Lønnskonsulent
Nes kommune søker etter en strukturert og dyktig medarbeider med gode samarbeidsevner. Som lønnskonsulent vil du få interessante oppgaver med lønn fra A til Å, tilpasset din utdanning og erfaring. Du trives i et arbeidsmiljø med tidvis høyt tempo, og oppnår resultater gjennom samarbeid med andre.
Vi søker deg som har gjennomføringsevne, tar ansvar, tenker innovativt og finner nye løsninger.
Økonomiavdelingen har 16 årsverk, og består av tre team; regnskap, lønn og økonomi, samt en innkjøpsrådgiver. Stillingen som lønnskonsulent er plassert i lønnsteamet som har egen fagleder, men personalmessig er den underlagt økonomisjef.
Avdelingen har ansvar for lønn og regnskap for Nes kommune, Esval Miljøpark Nes KF, Nes Kirkelige Fellesråd samt Øvre Romerike brann og redning IKS. Kommunen benytter Visma Enterprise Plus som ERP-system fra 1.1.25.
Arbeidsoppgaver
Du vil få arbeidsoppgaver innenfor hele lønnsområdet i kommunen og tilhørende selskaper. Oppgavene vil tilpasses din utdanning og erfaring, og kan inkludere:
- Lønnsarbeid fra A-Å
- Registrering og kontroll av lønnsdata
- Innmeldinger, rapportering og avstemminger
- Registrering av sykemeldinger og oppfølging av sykepengerefusjoner
- Generell saksbehandling, råd og veiledning i avtaleverk innen området
- Utarbeide rutiner og bidra til nye digitale løsninger
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelornivå er en fordel. Alternativt har du lang og relevant erfaring fra arbeid med lønn.
- Du bør ha god kunnskap om og erfaring i lønnsarbeid, fortrinnsvis fra kommunal sektor
- Du bør ha god kjennskap til lov- og avtaleverk innen fagområdet
- Det er ønskelig med erfaring i bruk av Visma
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
Vi trenger en systematisk og nøyaktig medarbeider med godt humør, og med gode evner til samhandling. En positiv innstilling til endringer og utfordringer er viktig. Du må trives med periodevis høyt tempo og mange oppgaver, og kunne arbeide selvstendig. Du kommuniserer godt med dine kollegaer i hele kommunen.
Vi tilbyr
- Selvstendige arbeidsoppgaver og hyggelige kollegaer
- Fleksibel arbeidsordning
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP
- Lønn etter gjeldende tariff
Praktisk informasjon om søkeprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra NOKUT.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Minst to referanser må oppgis.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Om arbeidsgiveren
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusgata, 2150 Årnes
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Lønn
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Lønn
Annonseinformasjon
- FINN-kode 369461763
- Sist endret