Vi søker forretningsutvikler til porteføljestyring
Skatteetaten
- Frist 29.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi søker forretningsutvikler til vår porteføljestyring, er det deg?
Er du opptatt av utvikling, helhetlig prioritering og sikre god gjennomføring av utviklingstiltak? Da er dette stillingen for deg!
Det skjer mye spennende i Skatteetaten og divisjon innkreving for tiden. Skatteetaten er ansvarlig for å kreve inn store deler av de statlige inntektene i Norge. Vi leder Fremtidens innkreving, et sjuårig program for digital transformasjon av statlig innkreving, som er et av landets største digitaliseringsprogram i offentlig sektor.
Divisjon innkreving sørger for å kreve inn store deler av de statlige inntektene i Norge, for å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. Vi krever inn alt fra skatt via tollavgift til barnebidrag. Som etat er vi opptatt av stadig utvikling, og divisjonen vår har hovedansvaret for programmet Fremtidens innkreving. Målet er at det skal være enklere å gjøre riktig, og vanskeligere å gjøre feil. Vi skal rett og slett utnytte det fulle potensialet i digitaliseringen, og vi gjør dette i samarbeid med andre offentlige etater, som for eksempel Lånekassen, NAV og Politiet.
Vår porteføljestyring er i utvikling mot å bli en mer strategisk støttespiller i utviklingen av divisjonen og skatteetatens produkter på innkrevingsområdet. Vi har behov for å styrke arbeidet med en person med god kjennskap til strategisk utviklingsarbeid og som har erfaring med å utrede utviklingsbehov, organisere og gjennomføre utviklingstiltak - som prosjektleder, prosessdriver og/eller porteføljeforvalter.
Stillingen ligger til avdeling utvikling, gruppe forretningsutvikling med kontorsted Trondheim.
Har du lyst til å vite mer om stillingen, ta gjerne kontakt med Stein Magne Saltbones på tlf. 936 02 102 eller Ola Eirik Klingen på tlf. 990 47 057.
Hva går jobben ut på?
Du vil være sentral i arbeidet med å fange utviklingsbehov og utrede disse, bidra til at de riktige tiltakene blir prioritert og at egnet gjennomføringsform blir valgt.
Typiske aktiviteter er:
- bidra til at de ulike utviklingsområdene har et langsiktig målbilde som kan brytes ned til langsiktige planer
- koordinere, følge opp og sikre oversikt over porteføljen av utviklingsplaner og tiltak i divisjonen
- utvikle og følge opp prosesser og strukturer for porteføljestyring og sikre sammenhenger med øvrig virksomhetsstyring
- være sparringspartner for eiere/ledere av prosjekter/utviklingstiltak
- ved behov lede gjennomføring av utrednings- og utviklingstiltak, som prosjektleder/prosessdriver, i ulike faser av et utviklingsløp
Oppgavene vil utvikle seg i takt med videreutviklingen av porteføljestyringen.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser for oss at du har:
- relevant høyere utdanning på fortrinnsvis master, minimum bachelornivå
- erfaring med utredningsarbeid, prosjekt/prosessledelse og det å jobbe med utvikling i skjæringspunktet mellom forretning og teknologi
- god kjennskap til rammeverk for utredning- og gjennomføring av utviklingstiltak slik som Prosjektveiviser, Management of portfolios, og ulike former for smidig gjennomføring
- erfaring fra digital transformasjon og innovasjonsarbeid
- gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
I tillegg er det fint om du kan vise til:
- erfaring med M365 baserte løsninger (Teams/Sharepoint/Power BI)
Du må laste ned vitnemål og attester som vedlegg til den elektroniske søknaden. Om du har tatt utdanningen din i utlandet, må den være godkjent av NOKUT/Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Hva ser vi etter hos deg?
For å lykkes i rollen må du være en lagspiller, men også kunne jobbe godt selvstendig, holde fremdrift og være i dialog med ulikefagmiljøer, både på IT og forretning. Du har evne til å sammenstille ogtrekke ut essensen fra store mengder informasjon og videreformidle på entydelig måte.
Du er villig til å ta ansvar, er kreativ og lar deg ikke stoppe av utfordringer. Du er detaljorientert, setterkvalitet i fokus og har et bevisst forhold til det å skape verdi. Du harkunnskap om smidig tilnærming og porteføljestyring og har et genuint ønskeom å gjøre omgivelsene gode gjennom handling.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får gode pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seniorrådgiver, med en årslønn mellom kr 759 100 og kr 919 200, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Holtermanns v. 3, 7030 Trondheim
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Kvalitetssikring, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Forretningsutvikler, Forretningsutvikling, Portefølje
meta.heading
- FINN-kode 369463629
- Sist endret