Leder forvaltningsrevisjon
Rogaland Revisjon Iks
- Frist 13.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du å utvikle og forbedre kommunene våre?
Vil du lede vår forvaltningsrevisjon?
Vi søker en engasjert og dedikert leder som skal ha ansvaret for å lede og koordinere forvaltningsrevisjonsavdelingen. Vi ser etter en person med gode lederegenskaper og genuin interesse for kommunal sektor. Du har sterke analytiske ferdigheter og trives med å koordinere avdelingens arbeid parallelt med andre ledelsesoppgaver. Det er en fordel at du har lengre erfaring fra arbeid med kommunal sektor, og helst ledererfaring. Stillingen inngår i ledergruppen.
Vi jobber sammen for å forbedre offentlig sektor!
Vi jobber sammen for å forbedre offentlig sektor, og hos oss vil du få mulighet til å bidra i dette arbeidet ved å lede en avdeling som evaluerer hvordan kommunene løser viktige oppgaver på vegne av fellesskapet. Eksempler på temaer vi arbeider med:
Utnyttes ressursene effektivt? Hvordan fungerer barnevernet? Hva med eldreomsorgen? Hvordan er kvaliteten på undervisningen i skolen? Hvordan arbeider kommunene for å skape bærekraftige lokalsamfunn? Hvordan forbereder kommunen seg på uforutsette situasjoner og kriser?
Bredden i prosjektene vi utfører er stor og speiler kommunenes og fylkeskommunens kompleksitet. Vi gir kommunene en objektiv vurdering fra et uavhengig ståsted, og vårt siktemål er å legge til rette for læring og forbedring.
Arbeidsoppgaver/ansvarsområder:
- Nærmeste leder for forvaltningsrevisorene i avdelingen
- Bidra til en samlet ledelse av selskapet
- Overordnet prosjektstyring gjennom ressursplanlegging, fordeling av prosjekter og timeressurser i avdelingen
- Kvalitetssikre prosjektbeskrivelser og rapporter før høring/offentliggjøring
- Koordinere samarbeidet med kontrollutvalgssekretariatene
- Bidragsyter/Egne rapporter/undersøkelser
- Videreutvikle den metodiske verktøykassen i selskapet
Kvalifikasjoner:
- Har en relevant mastergrad– for eksempel innen jus, økonomi, eller statsvitenskap
- Fortrinnsvis ledererfaring
- Har god kunnskap om kommunal sektor
- Har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- Har gode digitale ferdigheter
Vi ser etter deg som:
- Har evnen til å forstå, verdsette og effektivt forvalte og videreutvikle avdelingens kunnskapsressurser
- Har evnen til å fremme en kultur for kompetansedeling og kontinuerlig forbedring
- Liker å skape struktur og har evne til å planlegge i et langsiktig perspektiv
- Har gode administrative egenskaper, og klarer å fordele og administrere prosjekter til avdelingens medarbeidere ut fra en betydelig prosjektportefølje
Vi kan tilby:
- Givende arbeid med muligheter for å utgjøre en forskjell
- Fleksibel arbeidstid
- Et godt sosialt og tverrfaglig miljø som er del av et større nettverk
- Konkurransedyktige betingelser, inkludert ytelsesbasert pensjonsordning og gode forsikringsordninger
Søknader behandles fortløpende.
Om arbeidsgiveren
Vi holder til i trivelige lokaler på Strandkaien midt i Stavanger sentrum med utsikt over Vågen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Strandkaien 36, 4005 Stavanger
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Revisjon og kontroll
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 369948614
- Sist endret