Leder marked og kunderelasjon
ReMidt IKS
- Frist 07.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du ha en meningsfylt jobb i verdens viktigste bransje?
En viktig del av løsningene på våre felles klima- og miljøutfordringer, er å ta vare på ressursene vi får fra jordkloden vår. Vi i ReMidt har gjennom vårt samfunnsoppdrag en avgjørende viktig rolle, både lokalt og nasjonalt, ved å bidra til at ressursene vi samler inn havner tilbake i et sirkulært kretsløp. Vi er stolt av å være en del av en innovativ bransje som hele tiden jager nye, ambisiøse mål i veien mot fornybarsamfunnet der vi har et økende behov for kommunikasjon med myndigheter, eiere, kunder og næringsliv.
Med oss på laget behøver vi kloke hoder som vil gjøre endringer globalt, ved å handle lokalt.
Vi leter nå etter en motivert og dedikert person som kan lede det strategiske kommunikasjonsarbeidet til selskapet. Denne funksjonen vil inngå i toppledelsen og vil, sammen med dyktige medarbeidere, være sentral i arbeidet med styrking og utvikling av ReMidts posisjon overfor innbyggere og eierkommuner.
ReMidt IKS spenner over et stort geografisk område og ivaretar en kritisk samfunnsoppgave: Lite synlig når alt fungerer, men med store konsekvenser om tjenesten uteblir. Her ønsker vi oss en strategisk tilnærming til kommunikasjonsarbeidet, slik at vi kan jobbe langsiktig med å styrke kontakten med innbyggere, vår grønne profil og vår kontinuerlige forbedring av vårt tjenestetilbud.
I denne stillingen vil du lede arbeidet med å skape fortellingen om selskapet. Med på laget er medarbeidere i kundesenter og kommunikasjonsavdelingen. Denne stillingen er tiltenkt et lederansvar for disse funksjonene. Som en viktig del av ledergruppen, vil du legge grunnsteinen for hvordan omgivelsene opplever oss. Strategisk omdømmebygging blir en av dine hovedoppgaver.
Du vil komme inn i et miljø med mange ulike fagkompetanser, men som alle forenes av en sterk motivasjon for å beholde posisjonen som en av de mest innovative aktørene i bransjen. Vi strekker oss til stadighet for å rulle ut nye gjenvinningsløsninger, investere i markedsledende utstyr, ny IT-infrastruktur og sikre kostnadseffektive løsninger som gir rimelige tjenester for innbyggerne. Alt imens vi øker vår materialgjenvinningsgrad.
Arbeidsoppgaver
- Arbeide strategisk for å nå selskapets mål innen omdømme og kundetilfredshet.
- Merkevarebygging.
- Personal- og resultatansvar innen ansvarsområdet.
- Sikre helhetlig kommunikasjon og styrking av renommé gjennom gode systemer og rutiner for innbyggerdialog.
- Støtte selskapets virksomhet på alle geografiske lokasjoner.
- Jobbe med målgruppeanalyser, budskapstilpasning og andre relevante kommunikasjonsfaglige virkemidler.
- Støtte selskapets administrerende direktør i kommunikasjonen med ansatte, eierkommuner, media og andre relevante aktører.
- Ta eierskap til og videreutvikle selskapets kommunikasjonskanaler.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, for eksempel innenfor markedsføring eller merkevarebygging er ønskelig. Særlig relevant erfaring kan kompensere for dette.
- God samfunnsforståelse.
- Relevant arbeidserfaring fra større virksomheter eller industrielle aktører.
- Sterke skriftlige og muntlige fremstillingsevner på norsk og engelsk.
- Erfaring med strategisk kommunikasjonsarbeid og god kunnskap om aktuelle, digitale verktøy.
Stillingen er sentral i selskapets arbeid med å formidle våre verdier, tjenester og miljøengasjement på en tydelig og effektiv måte.
Personlige egenskaper
- Evne å skape engasjement og være god på formidling.
- Evne til å arbeide selvstendig, strukturert og strategisk.
- Gode samarbeidsevner og evne til å bygge relasjoner og samhandle med interne og eksterne ressurser.
- Hos oss må du ha stor gjennomføringsevne og trives med høyt tempo og forventninger.
- Gode analytiske evner.
Vi tilbyr
Det er mange gode grunner til at du vil komme til å trives hos oss. Hos oss betyr samfunnsoppdraget mye, da det gir arbeidsdagen mening og man bidrar til noe som er viktig for veldig mange mennesker, og som handler om mer enn å jage lønnsomhet. Hos oss møter du en faglig utfordrende arena. Vi har en liten, men effektiv administrasjon, noe som gjør at man vil få mye ansvar innenfor sitt fagfelt og store muligheter til å være med å påvirke våre prosesser. Hos oss vil du møte gode kollegaer, et godt samhold og et godt arbeidsmiljø. I vår bransje har vi mange venner, og vi samarbeider tett med hverandre på tvers av selskaper og fylkesgrenser. Vi hjelper hverandre, utfordrer hverandre og deler med hverandre. Hos oss får du en unik mulighet til å bli en viktig brikke i en av verdens viktigste bransjer.
Vi kan tilby gode betingelser og en meget selvstendig stilling hvor du får anledning til å jobbe med stor grad av frihet under ansvar. Du vil ha stor påvirkningskraft og ha en sentral plass i ledelsen av selskapet.
Hvis du synes dette virker spennende og mener å ha det som skal til for å lykkes i stillingen, ønsker vi å komme i kontakt med deg. Nærmere spørsmål om stillingen kan rettes til Avantas ved Christian Ingebrigtsen tlf 47462547, Hanne Haug Fremo tlf 98212455 eller administrerende direktør i ReMidt IKS Bård Olav Sugustad tlf 92423348.
Det vil utarbeides offentlig søkerliste. Søkere kan be om at søknaden unntas offentlighet. Det må i så fall gis en begrunnelse for dette i søknaden. Iht offentlighetslovens § 25 kan opplysninger om søkeren bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkere som ev. ber om unntak fra offentlighet vil bli kontaktet særskilt dersom nærmere begrunnelse ikke automatisk fyller kriteriene.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Havneveien 116, 7300 Orkanger
- Bransje: Offentlig administrasjon, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, PR og informasjon, Salgsledelse
Nøkkelord
kommunikasjonsrådgiver, kommunikasjonssjef, markedssjef, samfunnskontakt
Annonseinformasjon
- FINN-kode 370051203
- Sist endret