3 rådgivere på fagområdet AAP
NAV
- Frist 06.10.2024
- Ansettelsesform Fast
3 rådgivere på fagområdet AAP
NAV Arbeid og ytelser Romerike er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av ytelser innen sykepenger, uføretrygd og arbeidsavklaringspenger. Enheten har pr i dag om lag 170 medarbeidere som er organisert i 6 fagavdelinger ved 2 lokasjoner. I tillegg har vi en stab med 5 medarbeidere.
Vi holder til i moderne lokaler sentralt i Lillestrøm (Stillverksveien 6) med få minutters gange til buss og togstasjon. Vi har også en avdeling i Førde med ca 25 medarbeidere, som behandler uføresaker.
Arbeidsoppgaver
Selvstendig saksbehandling sett opp mot regelverket i folketrygdloven, forvaltningsloven og annet regelverk for ytelsene arbeidsavklaringspenger og tilleggsstønader.Veiledning og rådgivning overfor kolleger og ledere
De som ansettes vil sammen med fagkoordinator gi opplæring til avdelingen i §11-5 vurderinger.
De som ansettes vil på sikt gjennomgå sertifisering og bedrive beslutterarbeid.
Utstrakt samhandling med blant annet NAV-kontor, kontaktsenter og arbeidsgivere knyttet til saksbehandlingen.
Brukerkontakt via telefon og digitale plattformer
NAV gjennomfører omfattende modernisering og utvikling. Endringer iblant annet arbeidsoppgaver må derfor påregnes
Kvalifikasjoner
Du må ha minimum tre års høyere utdanning, fortrinnsvis innen juridiske fag.
Særlig lang og relevant ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
Du må ha god digital kompetanse og evne til raskt å sette deg inn i ulike IT-verktøy/system
Du må ha minimum 3 års veiledererfaring fra NAV-kontor på ytelsen
Du må ha god veiledningskompetanse og pedagogiske evner
Du må beherske norsk godt muntlig og skriftlig. Du må ha god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper som vil tillegges vekt:Trygg og med faglig autoritet
Gode pedagogiske evner
Rask og effektiv, med god kvalitet i saksbehandlingen
Evne å jobbe selvstendig og strukturert
Resultat - og løsningsorientert med brukerfokus
Evne til å motivere og involvere kollegene
Omstillingsdyktig
Vi tilbyr
Meningsfull hverdag med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver innen et viktig samfunnsområdeEn arbeidsplass i utvikling og endring
Aktive, hyggelige og engasjerte kollegaer
Tilhørighet til et godt fagmiljø med god kompetanse
Sentral beliggenhet med nærhet til kollektiv transport
Trening i arbeidstiden (En time per uke)
Gode arbeidstidsordninger med fleksitid
Mulighet for hjemmekontor
Moderne og lyse lokaler
Universelt utformet lokaler, vi legger forholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne
Stillingskode 1434 rådgiver i lønnstrinn 60 - 65 fra kr. 584 500 til kr. 635.400
For spesielt godt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn
God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Om arbeidsgiveren
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 3
- Sted: Stillverksveien 6, 2004 Lillestrøm
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Saksbehandling, Juss, Forvaltning, Hybrid kontor
meta.heading
- FINN-kode 370089737
- Sist endret