Supporttekniker
SpareBank 1 Utvikling
- Frist 6.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Supporttekniker | SpareBank 1 Utvikling trenger deg som elsker IT og service!
Brukerstøtte i SpareBank 1 Utvikling ser etter to engasjerte medarbeidere til førstelinje brukerstøtte, både internt i selskapet og for våre kunder. Hos oss får du en variert arbeidshverdag med roterende vaktordning innenfor ordinær arbeidstid, gode kollegaer og en bred kontaktflate.
SpareBank 1 Utvikling gir vi over én million personer, bedrifter og lokalsamfunn over hele landet trygghet, forutsigbarhet og nærhet til økonomien deres gjennom teknologi som begeistrer. Vi er SpareBank 1-alliansens viktigste forretningspartner og en spydspiss innen teknologiutvikling.
Vi er selvsagt konkurransedyktige på lønn og har gode pensjons- og forsikringsordninger. Du får jobbe i fine lokaler i sentrum av Oslo, med innendørs sykkelparkering og nytt treningsrom med gruppetimer og garderober. Vi har også sommertid og flere fine firmahytter.
Når det er sagt – vi hverken tror eller håper du velger oss kun på grunn av dette. Vi håper du vil jobbe hos oss fordi du verdsetter en arbeidsplass hvor samarbeid, kompetanse, deling og tillit danner grunnmuren i arbeidshverdagen. Slik blir vi bedre sammen!
Hva du vil gjøre
Som supporttekniker vil du være ansvarlig for mottak og registrering av saker for SpareBank 1-alliansen. Du vil gi teknisk førstelinjestøtte til sluttbrukere og sikre at tjenestene leveres effektivt. Arbeidsoppgavene dine vil inkludere:
- Håndtering av tjenesteforespørsler og hendelser rapportert gjennom flere kanaler: brukerportalen, skranke eller telefon.
- Utføre grunnleggende feilsøking for å identifisere og løse vanlige saker. Dette inkluderer å veilede brukere gjennom trinnvise løsninger, gi instruksjoner eller bruke kunnskapsartikler for å sikre en god brukeropplevelse.
- Nøyaktig loggføring av tjenesteforespørsler og hendelser i ITSM-verktøyet.
- Oppsett og klargjøring av utstyr som datamaskiner, skjermer og tilbehør for nye brukere.
- Forvaltning av utstyrspool for forskjellige kunder.
- Ordne service for PC-er i samarbeid med maskinvareleverandører.
- Agere som faglig kontaktpunkt for driftsteam og leverandører, og vedlikeholde HUKI-matriser for å avklare ansvarsområder.
- Bygge relasjoner og samarbeide med driftsteamet, delta i relevante fagmøter, og bidra med innsikt for å forbedre tjenesteleveransen.
- Skrive og vedlikeholde kunnskapsartikler, samt kommunisere relevant opplæringsmateriell, delta på kurs og konferanser, og holde opplæringsrunder for Origo-kolleger.
- Foreslå og implementere forbedringer av rutiner og prosesser.
Hvem er du?
Du trives med å ha flere baller i luften, presterer godt under stress, og er alltid imøtekommende overfor våre kunder. Du har erfaring med ITIL- og servicedesk beste praksis (gjerne ITIL-sertifisert) og er dyktig til feilsøking, prioritering og løsning av saker. Du ser aktivt etter muligheter for å forbedre arbeidsprosesser og er ikke redd for å utfordre det etablerte. Evnen og lysten din til å lære nye ting er viktig for oss, da vi stadig møter nye utfordringer. Vi ser også for oss at du naturlig bidrar til et positivt og proaktivt arbeidsmiljø.
God kjennskap til Windows-plattformen og applikasjoner som Microsoft 365, Entra ID og helst Intune er nødvendig. Erfaring med Mac, enten privat eller gjennom jobb, er også nødvendig. Vi ser for oss at du har IKT-fagbrev, relevant arbeidserfaring eller begge deler. Det viktigste for oss er at du har de nødvendige tekniske ferdighetene og en læringsvillig holdning.
Hos SpareBank 1 Utvikling er norsk vårt arbeidsspråk, så gode norskkunnskaper er en forutsetning for å kunne jobbe hos oss.
Nysgjerrig på oss eller stillingen?
Dersom du ønsker å bli litt mer kjent med oss eller stillingen før du søker, eller hvis har noen spørsmål, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med Marius Krogstad, rekrutteringsrådgiver på marius.krogstad@sparebank1.no. Du kan også lære mer om hvem vi er og hvordan vi jobber på karrieresiden vår (sparebank1.dev).
Hos oss er det enkelt å søke - du trenger bare å laste opp en CV og skrive noen ord om hvorfor du ønsker å jobbe hos oss. Vi ønsker å fortsette å representere mangfoldet i den norske befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke på stillingen.
I forkant av ansettelse gjennomføres en bakgrunnssjekk for å blant annet verifisere opplysninger som kommer frem av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekk gjennomføres av Semac AS etter at kandidat er orientert om og har godkjent det.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Hammersborggata 11, 0181 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, IT, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
IT Support, IKT, Brukerstøtte, ITIL, Førstelinje
(1/3)
meta.heading
- FINN-kode 370181723
- Sist endret