Personellsikkerhet
Politiets fellestjenester
- Frist 30.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi er en gjeng sikkerhetsfolk som trenger serviceinnstilte kundebehandlere. Er det deg?
Vi ser etter deg som er serviceinnstilt, imøtekommende og setter god kundebehandling i forsetet. Du må trives med kundebehandling siden du er en av de personene en nyansatt møter på sin første dag i politiet.
Når flere av oss i seksjonen er på farten, er det godt å vite at du er en av dem som stiller opp og svarer på eposter, telefoner, hjelper kollegaer som ønsker å melde inn en nyansatt eller har et spørsmål som gjelder sikkerhet.
Vi er en seksjon med 14 medarbeidere som leverer tjenester innenfor sikkerhet og beredskap til Politiets fellestjenester, Politiets IT-enhet, Politidirektoratet og eksterne leverandører. Du vil bli en del av en faggruppe med tre ansatte og samarbeide tett med fagleder personellsikkerhet. Vårt varemerke er arbeidsglede og et godt og inkluderende arbeidsmiljø med takhøyde. Vi ser det som en styrke at vi er ulike fordi det er med på å gjøre oss bedre, både i det arbeidet vi gjør, men også hvordan vi er overfor hverandre.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver
- Administrasjon og kundebehandling (feks. behandle henvendelser og bestillinger, lage adgangskort, vandelskontroll og skikkethetsvurdering)
- Holde oversikt over sikkerhetsklareringer og autorisasjon
- Saksbehandle personellsikkerhetsdokumenter
- Føre kontroll og gjennomføre autorisasjonssamtaler med leverandørpersonell på særskilte objekter
- Veilede ansatte og innleide slik at rutiner følges
- Stillingen gir rom for ytterligere oppgaver og utvikling
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- Fullført og bestått videregående skole.
- Stillingen krever minimum 1 års erfaring innen forebyggende sikkerhet.
- Kan formulere deg godt på norsk, både skriftlig og muntlig.
- Har plettfri vandel og er skikket for tjeneste i politiet.
- Kan sikkerhetsklareres for nivå Hemmelig og Nato Secret før du blir ansatt.
Fordelskrav:
- God erfaring med bruk av Microsoft Office (Word, Excel, Outlook etc.)
- Gjennomført grunnkurs forebyggende sikkerhet
Om vandel og skikkethet
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel.
Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan
sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon.
Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft.
Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering/
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper
For å trives i denne rollen ser vi for oss at du har:
- Evne til å være serviceinnstilt og skape gode relasjoner til de rundt deg.
- Forståelse for at du er en viktig del av en større sammenheng, ved å være helhetsorientert og strukturert i din arbeidsform.
- God gjennomføringsevne.
- Fokus på detaljer.
- Vilje til å lære, og viser en positiv nysgjerrighet til endringer, samt utfordrer når du ser at noe kan gjøres annerledes.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr 516.800 - 584.500 brutto per år, alternativt seniorkonsulent (stillingskode 1363), fra kr 565.900 - 604.900. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Fridtjof Nansens vei 16, 0369 Oslo
- Bransje: Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Kundeservice, Politi, Sikkerhet
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
personellsikkerhet, kundeservice, politi, sikkerhet
meta.heading
- FINN-kode 370497977
- Sist endret