Førstekonsulent Personal- og lønnskonsulent
Bergen kommune
- Frist 25.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Førstekonsulent Personal- og lønn
Vi søker ny personal og lønnskonsulent i hjemmebaserte tjenester i Bergenhus.
Stillingen vil være organisert i administrasjonen til Hjemmebaserte tjenester i Bergenhus. Her jobber det ansatte med ansvar innen økonomi, lønn, drift, personal, fag og kvalitet. Vi har per i dag lokaler på Nordnes. Stillingen vil ha et særlig ansvar knyttet til rekrutteringsprosesser, men også utarbeidelse av kontrakter for nyansatte og lønnsarbeid. Arbeidet vil bli utført i tett samarbeid med enhetens lønnskonsulent og personalkonsulent.
Vi søker etter en kandidat som trives i samhandling. Mange av oppgavene gir rom for at du kan jobbe selvstendig på den måten som passer best for deg. Du gis tillit og handlingsrom til å komme med forslag til endringer og forbedring.
Oppstart etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Bistå ledere i rekrutteringsarbeid og sikre at vi som arbeidsgiver er profesjonell i hele denne prosessen
- Sikrer at verktøy for rekruttering er oppdatert og tilgjengelig
- Utarbeide arbeidsavtaler, deriblant ansiennitetsberegninger for nyansatte
- Lønnsarbeid og lønnskjøringer
- Utforme vedtak med betydning for lønn
- Være godt kjent med gjeldene lover og regelverk
- Arkivering av personalmapper, jobbe mot arkivsystemet BK 360
- Ha ansvar for ulike rapporter
- Betjene fellestelefon
Kvalifikasjoner
- 3-årig høyskoleutdanning innenfor relevant fagfelt, administrasjon eller HR
- Det er en fordel med praktisk erfaring enten fra lønnsarbeid eller fra rekruttering
- Må ha oppdatert kunnskap om gjeldende lovverk, spesielt innenfor offentlig forvaltning, arbeidsrett, lønnsarbeid
- Norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, tilsvarende Bergenstesten nivå 2
- Det er særlig viktig med sterk skriftlig fremstilling i forhold til utforming av vedtak
- Gode IT- kunnskaper. God forståelse og erfaring med bruk av Excel er en nødvendighet, fordel med erfaring fra RS, UBW og/eller Webcruiter
Personlige egenskaper
- Stillingen krever at du kan levere innen fastsatte frister
- Administrasjonen skal være pålitelig og til støtte for ledere og organisasjonen, og krever at du er pålitelig i ditt arbeid
- I stillingen vil du i stor grad samhandle med andre ansatte, ledere samt eksterne aktører. Vi søker deg som ønsker å skape et godt omdømme
- Du evner å prioritere, når det er forventninger om å utføre ulike oppgaver parallelt
- Du evner å sette deg inn i gjeldene lover og regelverk, der i blandt
- Vi ser for oss at du er nysgjerrig, og søker etter svar og ikke gir opp dersom det tar litt tid
- Du er en pådriver for implementering av digitale løsninger og kan se mulighetsrom for dette
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende tariff: Førstekonsulent Pers./øk 3 årig høyskoleutdanning (stillingskode 7531009) avlønnes 507 900 - 601 900
- Fleksibel arbeidstid og fine lokaler pt. på Nordnes
- Et godt arbeidsmiljø, der vi støtter hverandre i de utfordringer som dukker opp
- Opplæring i relevante systemer, rutiner og oppgaver
- Mulighet til å påvirke utviklingen i egen stilling, da den er nyopprettet
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Tollbodallmenningen 3, 5004 Bergen
- Bransje: Helse og omsorg, HR, organisasjonsutvikling og rekruttering
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Hjemmesykepleien, HR, Kontor, Rekruttering
- FINN-kode 370503912
- Sist endret