Bildegalleri
BMW M3
CSL felger/innsug - Overhalt motor - Recaro CS - 358HK
2004
187 400 km
Manuell
Bensin
Totalpris
525 000 kr
Sæter bil
VELKOMMEN TIL SÆTER BIL
Nyttige lenker
Se kjøretøyopplysningerSjekk heftelser på CH14445Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Meget spesiell og unik E46 M3 luftes for salg, ønsker nå å realisere Porsche drømmen, bilen prissettes høyt og for at det skal bli verdt det selges den kun til denne prisen, eventuelt kan vi fjerne CSL innsug / felger / bremser / interiør / CSL fanger-bakluke og slå av en vesentlig sum. Bilen har blitt påkostet astronomiske summer som mange skriver, så mye er det vell ikke men at vi er oppe i noen hundre tusen siste året er helt sikkert. Faktisk fikk den nye OEM kammer og vippe armer nylig til snaue 88.000kr en mindre kjent svakhet disse motorene har, alt utført av BMW spesialist i Askim.
Jeg hadde meg en tur i sommer til Sveits fra Ålesund, helt fantastisk turbil med disse setene her. Jeg har en G11 7-serie men ingenting kan måle seg med komforten Recaro CS har. Turen på 7000km gikk uten et eneste feilslag! Som forventet. Bilen har forøvrig fått påmontert CSL fanger foran, bildene er fra i fjor men tilstanden på bildene er tilsvarende i år. Muligens er vell bilens tilstand enda bedre en den var på bildene. Legger uansett ved noen bilder av slik den står nå
prikken over i’n er jo da det fantastiske CSL innsuget fra turner motorsport, dette karbon innsuget forvandler hele bilen til en slede med pur adrenalin, jeg ble målt til 96 DB på Rudskogen med kun eksos og med nytt innsug hører man mer motorlyd en eksos lyd, det er rett og slett helt rått. Etter montering av dette bar det av sted på dyno og bilen ble tunet av Randy Mueller fra selveste Epicmotorsport, har ikke tatt en eneste snarvei med denne bilen og heller ikke på dette området, med innsuget/tuning/dyno ble dette noen dyre HK (50.000-60.000kr). Bilen er nå benket til friske 358HK - og som de fleste vet er dyno tall ikke alltid til å stole på men topp hastigheten på Rudskogen økte med 13km/t så at effekten er reel er det ingen tvil om
Og dette kombinert med at bilen ruller rundt med Recaro CS stoler og masse andre godsaker som sparer på vekta så er denne bilen veldig frisk med sin egenvekt og nå motor 358HK. Interiøret ble byttet komplett for en del år siden til Recaro CS i alcarntara og skinn, fantastiske stoler å sitte i, både på bane og lang kjøring.
Utvendig har bilen fått seg CSL felger kjøpt fra Bavaria i år som er skodd med relativt nye CUP2 dekk, helt rått oppsett. Den er godkjent med KW V2 understell. Jeg har og liggende helt nye millway camberplater jeg ikke har fått montert
Det vil medfølge CSL fanger og CSL bakluke i karbon som er lakkert i bilens farge. Byttet i sommer fra Scorpio anlegg til Eisenmann race eksos, dette eliminerte en del av den fæle drone lyden ved lavt turtall, bilen er nå mye hyggeligere å kjøre. Diffen ble overhalt nå i sommer etter en svak ulyd oppdaget, alt gjort hos spesialister her og og nærmet seg rundt 20.000kr
Bremsene har og fått seg en grei oppgradering over originalt, foran står det på E63 AMG kalipere 8 pot, bak er det Porsche 997 kalipere 4 pot. Har fått brukt disse noen ganger på bane nå og kombinert med Cup2 dekk er det helt sinnsyk bremse kraft! Det vil medfølge 2 komplette sett for bytting av klosser foran samt 4 komplette sett til bak bremsene, her medfølger det i tillegg SSP performance klosser
Jeg kjøpte bilen med baktanke om å "bygge" den retta mot banekjøring, på den tiden hadde bilen nylig hatt motor overhaling hvor "alt" var nytt og bygd opp på nytt igjen. Dette fikset forrige eier som for øvrig har vært mekaniker hos BMW / Porsche så bilen har vært i gode hender, grunnen til at motor ble overhalt var pga defekt topp pakning og forrige eier bestemte seg for å ta hele motor i samme slengen, dette var på 163.300km
Ved overtagelse av bilen oppdaget jeg en veldig svak ulyd som kunne minnes om den notoriske VANOS’n på E46 M3, dette ble til slutt bekreftet av Netlandet AS og jeg kjørte bilen ens ærend ned til han for å fikse dette med oppgraderte deler.
Og selsvagt er Sub-frame forsterket så her er alle 3 store tingene tatt som er en kjent svakhet på disse bilene her, nå trenger jeg ikke å nevne at rådelagerene er tatt for dette ble selvsagt tatt ved overhaling. Siden jeg kjøpte bilen har vi tatt olje skift hele 7 ganger, noen få tusen km kjørt mellom hver gang.
Det er enormt mye mer som er gjort med bilen på den tekniske biten med vedlikehold, men jeg ønsker ikke å bombardere enda mer med tekst så jeg ramser kjapt opp.
• Alle bank sensorer er byttet
• Byttet alle coiler
• alle endeledd - bærekule - camberstag baut
• hjulstillingskontroll
• Oppgradert oljekjøler fra Mishmoto
• Multireim og alle løpehjul
• Ny låsesylinder
•. Spacere
• Nye motorfester
• Diffen er og overhalt og utbedret
link for å høre den aktuelle lyden av bilen med CSL innsuget
https://youtube.com/shorts/ofnKgeKOxOk?si=lup3vNsgnwZiIUJF
Utstyrsliste fra fabrikk:
01CA Selection of COP-relevant vehicles
0210 Dynamic stability control
0249 Multifunction f steering wheel
0302 Alarm system
0354 Windscreen, green-tinted upper strip
0403 Glass roof, electrical
0431 Interior mirror with automatic-dip
0441 Smoker package
0459 Seat adjustment, electric, with memory
0464 Ski bag
0473 Armrest front
0494 Seat heating driver/passenger
0502 Headlight cleaning system
0520 Fog lights
0521 Rain sensor
0522 Xenon Light
0534 Automatic air conditioning
0548 Kilometre speedo
0550 On-board computer
0645 BMW US Radio
0650 CD drive
0661 Radio BMW Business (C43)
0674 Hi-Fi system Harman Kardon
0692 Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
0710 M leather steering wheel
0737 Interior mouldings, Alu Shadow, brushed
0760 High gloss shadow line
0775 Headlining anthracite
0785 White direction indicator lights
0818 Battery master switch
0838 National version Canada
0845 Acoustic fasten seat belt reminder
0853 Language version, English
0876 Radio frequency 315 MHz
0896 Daytime driving lights
0915 Dummy-SALAPA
0925 Dummy-SALAPA
0992 Control of number-plate attachment
Vi kan tilby finansiering via vår samarbeidspartner AS Financiering med svært gode betingelser, her kan man velge selv om man vil finansiere hele bilen eller delvis. Dette ordner vi etter deres ønske og behov. Ta kontakt for tilbud
Vi kan og ordne felger og dekk til svært gode priser, ekstra lys og utstyr kan og ettermonteres ved behov.
Vi er samarbeidspartner med Norsk Biltransport og kan tilby rimelig transport landet rundt, ta kontakt for uforpliktende tilbud.
Vi benytter autoreg fra Statens Vegvesen og kan derfor omregistrere bilene selv når som helst på døgnet. Eneste du må huske er Bank ID
Innbytte kan vær aktuelt, send gjerne bilder samt informasjon.
Er tilgjengelig på tlf fra mandag-søndag 08-22
Jeg hadde meg en tur i sommer til Sveits fra Ålesund, helt fantastisk turbil med disse setene her. Jeg har en G11 7-serie men ingenting kan måle seg med komforten Recaro CS har. Turen på 7000km gikk uten et eneste feilslag! Som forventet. Bilen har forøvrig fått påmontert CSL fanger foran, bildene er fra i fjor men tilstanden på bildene er tilsvarende i år. Muligens er vell bilens tilstand enda bedre en den var på bildene. Legger uansett ved noen bilder av slik den står nå
prikken over i’n er jo da det fantastiske CSL innsuget fra turner motorsport, dette karbon innsuget forvandler hele bilen til en slede med pur adrenalin, jeg ble målt til 96 DB på Rudskogen med kun eksos og med nytt innsug hører man mer motorlyd en eksos lyd, det er rett og slett helt rått. Etter montering av dette bar det av sted på dyno og bilen ble tunet av Randy Mueller fra selveste Epicmotorsport, har ikke tatt en eneste snarvei med denne bilen og heller ikke på dette området, med innsuget/tuning/dyno ble dette noen dyre HK (50.000-60.000kr). Bilen er nå benket til friske 358HK - og som de fleste vet er dyno tall ikke alltid til å stole på men topp hastigheten på Rudskogen økte med 13km/t så at effekten er reel er det ingen tvil om
Og dette kombinert med at bilen ruller rundt med Recaro CS stoler og masse andre godsaker som sparer på vekta så er denne bilen veldig frisk med sin egenvekt og nå motor 358HK. Interiøret ble byttet komplett for en del år siden til Recaro CS i alcarntara og skinn, fantastiske stoler å sitte i, både på bane og lang kjøring.
Utvendig har bilen fått seg CSL felger kjøpt fra Bavaria i år som er skodd med relativt nye CUP2 dekk, helt rått oppsett. Den er godkjent med KW V2 understell. Jeg har og liggende helt nye millway camberplater jeg ikke har fått montert
Det vil medfølge CSL fanger og CSL bakluke i karbon som er lakkert i bilens farge. Byttet i sommer fra Scorpio anlegg til Eisenmann race eksos, dette eliminerte en del av den fæle drone lyden ved lavt turtall, bilen er nå mye hyggeligere å kjøre. Diffen ble overhalt nå i sommer etter en svak ulyd oppdaget, alt gjort hos spesialister her og og nærmet seg rundt 20.000kr
Bremsene har og fått seg en grei oppgradering over originalt, foran står det på E63 AMG kalipere 8 pot, bak er det Porsche 997 kalipere 4 pot. Har fått brukt disse noen ganger på bane nå og kombinert med Cup2 dekk er det helt sinnsyk bremse kraft! Det vil medfølge 2 komplette sett for bytting av klosser foran samt 4 komplette sett til bak bremsene, her medfølger det i tillegg SSP performance klosser
Jeg kjøpte bilen med baktanke om å "bygge" den retta mot banekjøring, på den tiden hadde bilen nylig hatt motor overhaling hvor "alt" var nytt og bygd opp på nytt igjen. Dette fikset forrige eier som for øvrig har vært mekaniker hos BMW / Porsche så bilen har vært i gode hender, grunnen til at motor ble overhalt var pga defekt topp pakning og forrige eier bestemte seg for å ta hele motor i samme slengen, dette var på 163.300km
Ved overtagelse av bilen oppdaget jeg en veldig svak ulyd som kunne minnes om den notoriske VANOS’n på E46 M3, dette ble til slutt bekreftet av Netlandet AS og jeg kjørte bilen ens ærend ned til han for å fikse dette med oppgraderte deler.
Og selsvagt er Sub-frame forsterket så her er alle 3 store tingene tatt som er en kjent svakhet på disse bilene her, nå trenger jeg ikke å nevne at rådelagerene er tatt for dette ble selvsagt tatt ved overhaling. Siden jeg kjøpte bilen har vi tatt olje skift hele 7 ganger, noen få tusen km kjørt mellom hver gang.
Det er enormt mye mer som er gjort med bilen på den tekniske biten med vedlikehold, men jeg ønsker ikke å bombardere enda mer med tekst så jeg ramser kjapt opp.
• Alle bank sensorer er byttet
• Byttet alle coiler
• alle endeledd - bærekule - camberstag baut
• hjulstillingskontroll
• Oppgradert oljekjøler fra Mishmoto
• Multireim og alle løpehjul
• Ny låsesylinder
•. Spacere
• Nye motorfester
• Diffen er og overhalt og utbedret
link for å høre den aktuelle lyden av bilen med CSL innsuget
https://youtube.com/shorts/ofnKgeKOxOk?si=lup3vNsgnwZiIUJF
Utstyrsliste fra fabrikk:
01CA Selection of COP-relevant vehicles
0210 Dynamic stability control
0249 Multifunction f steering wheel
0302 Alarm system
0354 Windscreen, green-tinted upper strip
0403 Glass roof, electrical
0431 Interior mirror with automatic-dip
0441 Smoker package
0459 Seat adjustment, electric, with memory
0464 Ski bag
0473 Armrest front
0494 Seat heating driver/passenger
0502 Headlight cleaning system
0520 Fog lights
0521 Rain sensor
0522 Xenon Light
0534 Automatic air conditioning
0548 Kilometre speedo
0550 On-board computer
0645 BMW US Radio
0650 CD drive
0661 Radio BMW Business (C43)
0674 Hi-Fi system Harman Kardon
0692 Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
0710 M leather steering wheel
0737 Interior mouldings, Alu Shadow, brushed
0760 High gloss shadow line
0775 Headlining anthracite
0785 White direction indicator lights
0818 Battery master switch
0838 National version Canada
0845 Acoustic fasten seat belt reminder
0853 Language version, English
0876 Radio frequency 315 MHz
0896 Daytime driving lights
0915 Dummy-SALAPA
0925 Dummy-SALAPA
0992 Control of number-plate attachment
Vi kan tilby finansiering via vår samarbeidspartner AS Financiering med svært gode betingelser, her kan man velge selv om man vil finansiere hele bilen eller delvis. Dette ordner vi etter deres ønske og behov. Ta kontakt for tilbud
Vi kan og ordne felger og dekk til svært gode priser, ekstra lys og utstyr kan og ettermonteres ved behov.
Vi er samarbeidspartner med Norsk Biltransport og kan tilby rimelig transport landet rundt, ta kontakt for uforpliktende tilbud.
Vi benytter autoreg fra Statens Vegvesen og kan derfor omregistrere bilene selv når som helst på døgnet. Eneste du må huske er Bank ID
Innbytte kan vær aktuelt, send gjerne bilder samt informasjon.
Er tilgjengelig på tlf fra mandag-søndag 08-22
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 523 155 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- M3
- Modellår
- 2004
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 358 hk
- Slagvolum
- 3,2 l
- CO2-utslipp
- 287 g/km
- Kilometerstand
- 187 400 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 200 kg
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 560 kg
- Seter
- 5
- Farge
- Blå
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- CH14445
- Chassis nr. (VIN)
- WBSBL934X4PN57426
- 1. gang registrert
- 01.01.2004
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- Cruise Controll adaptive
- Delskinn
- Elektrisk soltak
- Elektriske speil
- Fjernstyrt sentrallås
- Handsfree opplegg
- Interiør sport
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Manuelt klimaanlegg
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Radio DAB+
- Radio FM
- Regulerbart ratt
- Startsperre
- Takluke
- Varmer restvarme
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonseinformasjon
FINN-kode
370737348
Sist endret
3. november 2024, 06:58
Referanse
2048
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
1 420 000 kr
459 999 kr
586 845 kr
299 000 kr
880 000 kr
429 900 kr
499 990 kr
399 000 kr
799 900 kr
Kristiansand S
BMW M3 GODKJENT ESS KOMPRESSOR KITT UNIK BIL
369 000 kr