Rådgiver
Rakkestad kommune
- Frist 17.10.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Saksbehandler landbruk og privat avløp - svangerskapsvikariat
Beskrivelse av seksjon/enhet
Stillingen er direkte underlagt kommuneområde Areal og Infrastruktur, enhet Forvaltning. Kommuneområdet har ansvar for forvaltningsområdene geodata, plan og bygg, arealforvaltning, landbruk, eiendomsskatt, vann og avløp, renovasjon, kommunale avgifter, vei, grønt, renhold, vaktmestertjenester, drift og forvaltning av formålsbygg og utleieenheter.
Rakkestad kommune er en av landets største landbrukskommuner. Både innenfor jordbruk og skogbruk har
kommunen en aktivt og fremoverlent næring. Det er mange spennende kommunale oppgaver og utfordringer i en av
landets største jordbrukskommuner.
Kort om stillingen
Svangerskapsvikariatet er en 100 % stilling. Stillingen er delt mellom forvaltningsområde landbruk og kommunalteknikk. Vikariatet har en varighet fra 01.01.2025-31.12.2025.
Oppgavene vil i hovedsak bestå av saksbehandling, råd og veiledning i spørsmål innenfor:
- tilskuddsforvaltning
- forvaltning av saker knyttet til jordlov, konsesjonslov, plan, og bygningsloven, miljøspørsmål og deler av det øvrige landbruksrelaterte lovverk.
- forvaltning av øvrige virkemidler i jordbruksavtalen
- oppfølging og kontakt med næringen i Rakkestad
- næringsutvikling i landbruket
- delta i kommunalt og interkommunalt samarbeid.
- behandling og oppfølging av utslippssøknader for private avløpsanlegg.
- oppfølging av avvik etter tilsyn på private avløpsanlegg.
Vi ser helst at du har
- høyere utdanning innen landbruk-/naturforvaltning, men annen utdanningsbakgrunn er også interessant.
- kjennskap til offentlig forvaltning
- innsikt i praktisk landbruk
Ønskede kvalifikasjoner
Vi søker etter en person som:
- Har evne til å arbeide selvstendig og systematisk, samt å samarbeide med andre
- Er serviceorientert og positiv
- Har god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Har gode IT kunnskaper
- Har førerkort kl. B
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Arbeidsoppgaver
-tilskuddsforvaltning
-saksbehandling
-forvalte relevant lovverk
-kontakt ut mot næringen
-ta imot og håndtere ulike spørsmål fra næringen
- befaringer og prøvetaking
- det må påregnes andre oppgaver ved behov
Vi kan tilby
- interessant og utfordrende arbeid i et tverrfaglig og til tider hektisk miljø
- varierende og krevende arbeidsoppgaver
- relevant opplæring
- gode dataverktøy
- gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår
- fleksibel arbeidstidsordning
Arbeidsvilkår
Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.
Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget "Søk på stilling". Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.
Henvendelse fra annonsører gjøres til postmottak@rakkestad.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Rakkestad kommune ligger i Østfold fylke med kort avstand til alle Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8450 innbyggere og næringsgrunnlaget er i hovedsak jord- og skogbruk og industri.
Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder og er opptatt av at det skal være kort vei mellom enhetene og at arbeidet skal være godt faglig forankret for å imøtekomme innbyggernes behov og å gi forsvarlige tjenester. Trivsel, trygghet og nærhet er tre sentrale begreper i kommunens arbeid. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere, areal og infrastruktur, oppvekst og kultur, velferd og levekår og helse og mestring.
Det er et godt utbygd kollektiv tilbud med 14 daglige togavganger til/fra Oslo
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusveien 8, 1890 Rakkestad
- Bransje: Jordbruk og skogbruk, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Saksbehandling landbruk, Forvaltning etter lanbruksrelatert lovverk, Offentlig forvaltning
meta.heading
- FINN-kode 370988602
- Sist endret