Bildegalleri
Toyota Avensis
AVENSIS 2.0-116 D
2004
348 600 km
Manuell
Diesel
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på CF48977Beskrivelse
Jeg har vært veldig fornøyd med bilen siden jeg kjøpte den i 2019. Har vært i daglig bruk. Selger den nå fordi den fikk bruksforbud i starten av august, jeg trengte bil raskt og følte for å oppgradere i stedet for å fikse opp den gamle.
- Clutch ble byttet for ca 10 år siden
Servicehistorikk i mitt eie:
2020
- Nye framlykter (halogen). Den høyre har allikevel dugg i seg og en liten kosmetisk skade, men ikke sprukket.
- Nytt nedre kuleledd venstre framme
2021
- Byttet startmotor (brukt del)
- Nytt batteri
- Nye hjullagre høyre+venstre foran
- Nye fjærer høyre+venstre foran
- Nye stabstag og fjærbeinslager høyre+venstre foran
- Nye bremseklosser høyre+venstre bak
- Nye bremseskiver høyre+venstre foran
- Nye bremseklosser høyre+venstre foran
- Skiftet bremsevæske
- Ny registerreim+vannpumpe (ved ca 310.000 km)
2022
- Ny parkeringsbremskabel venstre side
- Nye bremsebånd høyre+venstre bak (til parkeringsbrems)
- Nytt bremserør høyre side bak
- Nytt luftfilter
- Nytt pollenfilter
2024
- Ny hjulbueplast venstre foran
Relativt greie originalfelger i aluminium med sommerdekk som er litt vel slitt i kantene, ca 4 mm. Piggdekk på uoriginale lettmetallfelger, godt mønster. Midtarmlenet er demontert (for å ha plass til drikkeflasker) men følger selvfølgelig med.
Kan følge med i handelen:
De gamle xenon-lyktene fungerte dårlig (for mørke som nærlys om natta synes jeg), men har de liggende. En ny ballast og pære. Har også et nytt dieselfilter liggende.
Ting som ikke er så bra:
- SE BILDE for flere feil og detaljer fra siste EU-kontroll
- Plastfangeren foran har noen skader.
- Rundt omkring er det noe lakkskader og rust, se bilder. Noe steinsprut på taket også.
- Koppholder i dashbord er knekt.
- Hjulstillingen ble justert for ca 3 år siden, men har blitt verre igjen etter vinteren med vaskebrettføre i snøstorm.
- Har byttet stempelpakninger i bakre bremsecalipere for ca 3 år siden. Nå henger venstre bak litt på igjen, så ville byttet caliper nå hvis jeg skulle gjort noe.
- Har deaktivert og teipet over tåkelysene. Fremre pga defekte lyktefester i støtfanger, bakre fant jeg ikke ut hva som feilet. Var verksted som deaktiverte og teipet over for meg i forbindelse med EU, men et annet verksted har nå gitt feil på tåkebaklyset på EU. Må ifølge dem fjerne selve lysbryteren.
- Vindusheis venstre bak har aldri fungert riktig i mitt eie.
- Knappen for å "brette inn speilene" fungerer ikke for høyre speil (det har blitt presset inn manuelt en gang og har ikke fungert etter det...). Elektrisk justering av speilene fungerer imidlertid.
- Når det regner kan det piple inn litt vann i bagasjerom i nærheten av venstre baklykt.
- Må nevne at girspaken virker litt hardere å manøvrere enn andre biler, hardere når det er veldig kaldt. Forrige eier forsøkte å finne grunnen og byttet girolje, men jeg vet ikke hvorfor den er som den er. Jeg ble veldig fort vant til det og tenkte ikke over det. Har fungert slik siden 2015 (da forrige eier kjøpte bilen) eller tidligere.
- For å kommentere EU-feilen med blinklys: Dette har jeg aldri fått feil på tidligere. Bilen er bruktimportert fra Tyskland en gang, kanskje det er grunnen til at akkurat dette verkstedet valgte å gi feilen. Kan vel fikses med fargede pærer...
Jeg har vært nøye med å bytte motorolje årlig. Den bruker litt olje, men har ikke vært noe problem med sot. Bilen har vært i daglig bruk frem til august og jeg har passet på å ha langkjøring ved ca 3000 omdreininger ofte. Hadde imidlertid hatt mest kortkjøring like før EU-kontrollen, mulig dette er grunnen til høy avgassmåling. Motoren er "av den riktige typen" D-4D 2 liter med 116 HK.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Toyota
- Modell
- Avensis
- Modellår
- 2004
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Drivstoff
- Diesel
- Effekt
- 116 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 348 600 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 300 kg
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Vekt
- 1 440 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Farge
- Svart
- Interiørfarge
- Beige skinn
- Bilen står i
- Norge
- Sist EU-godkjent
- 14.12.2022
- Neste frist for EU-kontroll
- 1.8.2024
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- CF48977
- Chassis nr. (VIN)
- SB1EW56L90E051815
- 1. gang registrert
- 29.10.2009
- Eiere
- 4
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Antispinn
- Bagasjeromstrekk
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Hengerfeste, fast krok
- Isofix
- Kassettspiller
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Mørke ruter bak
- Oppvarmede seter
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. I denne annonsen vil du finne mange feil med bilen. Jeg prøver ikke å pynte på noe og håper jeg har fått med alt som er relevant av feil og mangler. Jeg selger bilen som reparasjonsobjekt/delebil fordi jeg vet at en person med riktig kompetanse og verktøy kan få merverdi ut av den. Utstyrsnivået er relativt høyt for bilens alder (Executive). For ordens skyld melder jeg herved at jeg fraskriver jeg meg reklamasjonsretten. Bilen har bruksforbud pga rusthull i en bærearm, så må hentes på tilhenger. Jeg har vært veldig fornøyd med bilen siden jeg kjøpte den i 2019. Har vært i daglig bruk. Selger den nå fordi den fikk bruksforbud i starten av august, jeg trengte bil raskt og følte for å oppgradere i stedet for å fikse opp den gamle. - Clutch ble byttet for ca 10 år siden Servicehistorikk i mitt eie: 2020 - Nye framlykter (halogen). Den høyre har allikevel dugg i seg og en liten kosmetisk skade, men ikke sprukket. - Nytt nedre kuleledd venstre framme 2021 - Byttet startmotor (brukt del) - Nytt batteri - Nye hjullagre høyre+venstre foran - Nye fjærer høyre+venstre foran - Nye stabstag og fjærbeinslager høyre+venstre foran - Nye bremseklosser høyre+venstre bak - Nye bremseskiver høyre+venstre foran - Nye bremseklosser høyre+venstre foran - Skiftet bremsevæske - Ny registerreim+vannpumpe (ved ca 310.000 km) 2022 - Ny parkeringsbremskabel venstre side - Nye bremsebånd høyre+venstre bak (til parkeringsbrems) - Nytt bremserør høyre side bak - Nytt luftfilter - Nytt pollenfilter 2024 - Ny hjulbueplast venstre foran Relativt greie originalfelger i aluminium med sommerdekk som er litt vel slitt i kantene, ca 4 mm. Piggdekk på uoriginale lettmetallfelger, godt mønster. Midtarmlenet er demontert (for å ha plass til drikkeflasker) men følger selvfølgelig med. Kan følge med i handelen: De gamle xenon-lyktene fungerte dårlig (for mørke som nærlys om natta synes jeg), men har de liggende. En ny ballast og pære. Har også et nytt dieselfilter liggende. Ting som ikke er så bra: - SE BILDE for flere feil og detaljer fra siste EU-kontroll - Plastfangeren foran har noen skader. - Rundt omkring er det noe lakkskader og rust, se bilder. Noe steinsprut på taket også. - Koppholder i dashbord er knekt. - Hjulstillingen ble justert for ca 3 år siden, men har blitt verre igjen etter vinteren med vaskebrettføre i snøstorm. - Har byttet stempelpakninger i bakre bremsecalipere for ca 3 år siden. Nå henger venstre bak litt på igjen, så ville byttet caliper nå hvis jeg skulle gjort noe. - Har deaktivert og teipet over tåkelysene. Fremre pga defekte lyktefester i støtfanger, bakre fant jeg ikke ut hva som feilet. Var verksted som deaktiverte og teipet over for meg i forbindelse med EU, men et annet verksted har nå gitt feil på tåkebaklyset på EU. Må ifølge dem fjerne selve lysbryteren. - Vindusheis venstre bak har aldri fungert riktig i mitt eie. - Knappen for å "brette inn speilene" fungerer ikke for høyre speil (det har blitt presset inn manuelt en gang og har ikke fungert etter det...). Elektrisk justering av speilene fungerer imidlertid. - Når det regner kan det piple inn litt vann i bagasjerom i nærheten av venstre baklykt. - Må nevne at girspaken virker litt hardere å manøvrere enn andre biler, hardere når det er veldig kaldt. Forrige eier forsøkte å finne grunnen og byttet girolje, men jeg vet ikke hvorfor den er som den er. Jeg ble veldig fort vant til det og tenkte ikke over det. Har fungert slik siden 2015 (da forrige eier kjøpte bilen) eller tidligere. - For å kommentere EU-feilen med blinklys: Dette har jeg aldri fått feil på tidligere. Bilen er bruktimportert fra Tyskland en gang, kanskje det er grunnen til at akkurat dette verkstedet valgte å gi feilen. Kan vel fikses med fargede pærer... Jeg har vært nøye med å bytte motorolje årlig. Den bruker litt olje, men har ikke vært noe problem med sot. Bilen har vært i daglig bruk frem til august og jeg har passet på å ha langkjøring ved ca 3000 omdreininger ofte. Hadde imidlertid hatt mest kortkjøring like før EU-kontrollen, mulig dette er grunnen til høy avgassmåling. Motoren er "av den riktige typen" D-4D 2 liter med 116 HK.
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
Toyota Avensis 1,6 Business


Toyota Avensis


Toyota Avensis AVENSIS 1.6 Bensin-110 Hengerfeste



