Konsulent
Asker kommune
- Frist 29.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Konsulent
Avdeling Legetjenester er en avdeling i virksomhet Helse, Rehabilitering og Mestring i Asker kommune, og leverer legetjenester til sykehjem, helsestasjon, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom. Avdelingen har også ansvaret for to kommunale fastlegekontor, LIS 1 og ALIS - utdanning i kommunen.
Vi søker etter en konsulent/spesialkonsulent som kan bistå avdelingsleder i den daglige driften, prioritere og fordele arbeidsoppgaver og legge til rette for at arbeidet gjennomføres på en faglig god og forsvarlig måte.
Avdelingen har to konsulenter som samarbeider med å bistå avdelingsleder. Vi har base i Lensmannslia 4, men arbeidet utføres også ute hvor vi leverer legetjenester
Stillingen forutsetter svært gode samarbeidsevner og det å kunne jobbe sammen i et team.
Stillingen kan til tider være hektisk.
Personlig egnethet vil derfor bli sterkt vektlagt.
Arbeidsoppgaver
- sikre god samhandling internt i virksomheten og med andre virksomheter som mottar tjenester fra avdeling Legetjenester
- bistå avdelingsleder ved ansettelser og sikre organisering av opplæring sammen med annen konsulent
- sikre fordeling av legeressurser til tjenestene ved f eks fravær og ferieavvikling
- bistå i daglig drift av avdeling legetjenester og ajourholde personalsystemet (GAT)
- bistå med HMS-rapporter og interne rutiner
- bistå med innkalling av morgenmøter/driftsmøter i avdelingen, samt ajourholde referater
- distribuering av informasjon i samarbeid med annen konsulent og avdelingsleder.
- bistå virksomhetsleder og avdelingsleder i utvikling av tjenestene
- sikre at lover, forskrifter, avtaler og prosedyrer som regulerer tjenestene er kjent og ajourholdt
- andre oppgaver må påregnes ved behov
Kvalifikasjoner
- relevant utdanning på bachelor eller videregående nivå, lang og relevant erfaring kan oppveie for kvalifikasjonskrav
- kompetanse og erfaring med arbeidstidsplanlegging /ressursstyring
- ønskelig med kompetanse innen personaladministrativt arbeid
- erfaring fra kvalitets- og forbedringsarbeid
- erfaring fra endring-/omstillingsprosesser er en fordel
- kjennskap og/eller erfaring med helsetjenester i kommune er en fordel
- ønskelig med kompetanse og erfaring med GAT, Webcruiter, HRM, p360
- gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
- gode IT-kunnskaper
- førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- interessert i fagfeltet og bidrar til utvikling
- bidrar til et sterk faglig og kollegialt godt miljø
- fleksibel, løsningsorientert og helhetstenkende
- strukturert og arbeider selvstendig
- har stor arbeidskapasitet og kan håndtere flere oppgaver samtidig
- meget gode samarbeidsevner og gjerne erfaring med å jobbe tett sammen i et lite team
- tenke innovativt i en tjeneste som er i utviklin
- personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
Vi tilbyr
- Meningsfulle oppgaver i en stor kommune som er fremtidsrettet
- Hektisk og godt arbeidsmiljø
- Gode utviklingsmuligheter via interne e-kurs
- Lønn i henhold til kommunens lønns- og stillingsregulativ
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- stillingen gir rom for fleksibilitet
Om arbeidsgiveren
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 98 000
innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 1386 Asker
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Konsulent
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
konsulent, førstekonsulent,
- FINN-kode 371094110
- Sist endret