Bildegalleri
(1/2)
Hard Rocx Elium ep6- 85 NM! 10 000,- i innbytte for gammel elsykkel!
Til salgs35 990 kr
Beskrivelse
Hard Rocx AMO
HvA
Allsidig elsykkel med sterk motor, stort batteri og 29"-hjul. Fullutstyrt.
HveM
Inntil 10 000,- i innbytte for din gamle elsykkel.
For deg som ønsker en allsidig elsykkel for bruk på variert underlag.
HvorfOr
Du får en fullt utstyrt elsykkel med sterk motor, lang rekkevidde og god fremkommelighet.
PRODUKTSPESIFIKASJONER
Drivsystem Shimano STEPS EP600 m/85nm dreiemoment
Kjede Nye Shimano CN-LG500 med Linkglide-teknologi (124 ledd)
Frikrans Nye Shimano Cues CS-LG300-9 m/Linkglide-teknologi
Gaffel RST Blaze ML m/100mm vandring og lockout. Manuell justering av fjærspenn.
Nav Formula CL-1420/1422 Centerlock
Batteritype og kapasitet:Shimano BT-EN606 17,5Ah/630Wh
Bremser Shimano BR-MT200 hydraulisk skivebrems med 180/180mm skiver
Støtte Pletscher ESGE Comp
Hjulsett Alex DM 18 m/36 eikehull
Dekk WTB Starflight 29x2,25
Gir Nye Shimano Cues RD-U4000 GS (e-bike rated) m/Linkglide-teknologi
Girhendel Nye Shimano Cues SL-U4000-9R m/Linkglide-teknologi
Skjermer HRX
Krankarmer Shimano FC-EM600 170mm
Lys bak Trelock LS Cobline 651 m/LED
Lys foran AXA-NXT-60 m/60 lux
Styre HRX 720mm med 15mm rise
Styrestem HRX
Sadelpinne HRX 31,6x350/400mm
Sadel HRX
Antall gir 9
Bagasjebærer HRX med integrert innfestning og 25kg maksimal lastekapasitet
Utveksling 11/41T – 38T
Rammestørrelser 16,5” – 18,5” – 20,5"
Vekt 24,5 kg.
Test fra Tec.no 14.6-2024.
Godt kjøp!
Her er hva testen sier:
Vi har i ved flere tidligere anledninger testet sykler fra Hard Rocx, og de har alltid levert gode rammer på sine sykler. Men sist vi testet de var motoren litt i det trausteste laget. Det er det slutt på.
Produsenten stiller til start med den samme trekkvillige motoren som Birk-sykkelen, og det betyr plenty med krefter uansett hvor bratt bakken er. Når du i tillegg har mer enn nok gir å velge blant, er det lite som setter en stopper for en fornøyelig tur på de fleste underlag.
Igjen kan vi si at computeren er litt traust sammenlignet med testvinnerens spreke Bosch-løsning med fargeskjerm og masse data, men annet enn det er dette en meget gjennomført og robust løsning.
Vi liker veldig godt rammen og den innbyr til en aktiv syklestil uten at du føler at du henger på styret. Her renner bare kilometerne unna uten videre store anstrengelser, og 29 tommer store hjul gjør at du kan komme over store hindringer uten videre problemer.
Med denne sykkelen får du et batteri som har nok kapasitet til det aller meste, og som er lett å koble fra om du ofte setter fra deg sykkelen på gateplan. Løsningen er nødvendigvis ikke like stilig som løsningene der batteriet sitter inne i rammen, men er altså til gjengjeld veldig brukervennlig.
Når du i tillegg legger til at prisen på denne sykkelen er fire tusen kroner lavere enn mange av de andre i testen, er dette en kandidat som fortjener et godt kjøp-merke i vår bok.
HvA
Allsidig elsykkel med sterk motor, stort batteri og 29"-hjul. Fullutstyrt.
HveM
Inntil 10 000,- i innbytte for din gamle elsykkel.
For deg som ønsker en allsidig elsykkel for bruk på variert underlag.
HvorfOr
Du får en fullt utstyrt elsykkel med sterk motor, lang rekkevidde og god fremkommelighet.
PRODUKTSPESIFIKASJONER
Drivsystem Shimano STEPS EP600 m/85nm dreiemoment
Kjede Nye Shimano CN-LG500 med Linkglide-teknologi (124 ledd)
Frikrans Nye Shimano Cues CS-LG300-9 m/Linkglide-teknologi
Gaffel RST Blaze ML m/100mm vandring og lockout. Manuell justering av fjærspenn.
Nav Formula CL-1420/1422 Centerlock
Batteritype og kapasitet:Shimano BT-EN606 17,5Ah/630Wh
Bremser Shimano BR-MT200 hydraulisk skivebrems med 180/180mm skiver
Støtte Pletscher ESGE Comp
Hjulsett Alex DM 18 m/36 eikehull
Dekk WTB Starflight 29x2,25
Gir Nye Shimano Cues RD-U4000 GS (e-bike rated) m/Linkglide-teknologi
Girhendel Nye Shimano Cues SL-U4000-9R m/Linkglide-teknologi
Skjermer HRX
Krankarmer Shimano FC-EM600 170mm
Lys bak Trelock LS Cobline 651 m/LED
Lys foran AXA-NXT-60 m/60 lux
Styre HRX 720mm med 15mm rise
Styrestem HRX
Sadelpinne HRX 31,6x350/400mm
Sadel HRX
Antall gir 9
Bagasjebærer HRX med integrert innfestning og 25kg maksimal lastekapasitet
Utveksling 11/41T – 38T
Rammestørrelser 16,5” – 18,5” – 20,5"
Vekt 24,5 kg.
Test fra Tec.no 14.6-2024.
Godt kjøp!
Her er hva testen sier:
Vi har i ved flere tidligere anledninger testet sykler fra Hard Rocx, og de har alltid levert gode rammer på sine sykler. Men sist vi testet de var motoren litt i det trausteste laget. Det er det slutt på.
Produsenten stiller til start med den samme trekkvillige motoren som Birk-sykkelen, og det betyr plenty med krefter uansett hvor bratt bakken er. Når du i tillegg har mer enn nok gir å velge blant, er det lite som setter en stopper for en fornøyelig tur på de fleste underlag.
Igjen kan vi si at computeren er litt traust sammenlignet med testvinnerens spreke Bosch-løsning med fargeskjerm og masse data, men annet enn det er dette en meget gjennomført og robust løsning.
Vi liker veldig godt rammen og den innbyr til en aktiv syklestil uten at du føler at du henger på styret. Her renner bare kilometerne unna uten videre store anstrengelser, og 29 tommer store hjul gjør at du kan komme over store hindringer uten videre problemer.
Med denne sykkelen får du et batteri som har nok kapasitet til det aller meste, og som er lett å koble fra om du ofte setter fra deg sykkelen på gateplan. Løsningen er nødvendigvis ikke like stilig som løsningene der batteriet sitter inne i rammen, men er altså til gjengjeld veldig brukervennlig.
Når du i tillegg legger til at prisen på denne sykkelen er fire tusen kroner lavere enn mange av de andre i testen, er dette en kandidat som fortjener et godt kjøp-merke i vår bok.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Sykkeltype
- Elektriske
- Tilstand
- Ny
Generell info
Vi har alle typer og størrelser av Woom sykler!
INFO OM ELSYKLER
Vi satser på å selge den kjente norske merkevaren Hardrocx, etablert i Norge i 1992. Hardrocx er godt kjent for alle birkebeinersykelister og har også i dag flere av Norges beste terrengsykelister på laget.
Elsykkelen har sitt utspring fra høyskolen i Vestfold.
Det skal være gøy å sykle og vi skal hjelpe flere til å sykle lettere og mer. En elsykkel fungerer som en vanlig sykkel, men den har en hjelpemotor som hjelper til da du trår. Denne kan stilles inn i forskjellige modus etter hvor mye hjelp du ønsker. Motoren hjelper kun til når du trår. Dette gjør at du får en helt annen opplevelse av sykkelturen, bakkene går unna som en drøm. Du får gjerne utvidet horisonten med en elsykkel, turene blir lengre og utnyttelsesgraden blir ofte mye mere enn man hadde tenkt seg til. Ref. Elsykkelkunder.
Det har vært litt snakk om elsykkel i forhold til om dette er trening eller ei. Man tenker at det er bedre at man kommer seg av gårde på en elsykkel enn at man ikke orker i det heletatt. Man kan så klart selv også velge hvor mye hjelp av elmotoren man ønsker og kan slik sett bestemme hvor mye trim man vil ha der og da. Det har også blitt litt typisk av elsykelisten å konkurere om å bruke minst mulig strøm. Flere norske sykkelritt har nå også laget egne klasser for elsykler.
Hvor langt kan man sykle på et batteri? Vi har testet at man kan sykle 10 mil med syklene om man sykler økonomisk. På full effekt 5 mil. Dette avhenger av bakker/ tyngde omdreininger etc.
Elsykler har ikke lov til å få hjelp av elmotoren til høyere hastighet enn 25 kmt. Da kutter ekstrahjelpen fra elmotoren, men sykelen bremser ikke eller triller tyngre av den grunn. Man kan altså sykle fortere om man vil, men hjelpen fra elmotoren slutter ved 25kmt.
Vi tilbyr og anbefaler alle kunder å ta en skikkelig prøvetur av elsykkelen, dette for å gjøre seg kjent med sykkelen og dens muligheter og kapasitet. Det er også viktig at man sitter godt. Ikke minst, det skal være gøy!
Vi har eget sykkelverksted til alle typer sykler.
Vi støtter fremtiden, mental helse og glade sykelister, velkommen til en hyggelig sykkelprat og prøvetur!
Med hilsen daglig leder
Per Rønning
INFO OM ELSYKLER
Vi satser på å selge den kjente norske merkevaren Hardrocx, etablert i Norge i 1992. Hardrocx er godt kjent for alle birkebeinersykelister og har også i dag flere av Norges beste terrengsykelister på laget.
Elsykkelen har sitt utspring fra høyskolen i Vestfold.
Det skal være gøy å sykle og vi skal hjelpe flere til å sykle lettere og mer. En elsykkel fungerer som en vanlig sykkel, men den har en hjelpemotor som hjelper til da du trår. Denne kan stilles inn i forskjellige modus etter hvor mye hjelp du ønsker. Motoren hjelper kun til når du trår. Dette gjør at du får en helt annen opplevelse av sykkelturen, bakkene går unna som en drøm. Du får gjerne utvidet horisonten med en elsykkel, turene blir lengre og utnyttelsesgraden blir ofte mye mere enn man hadde tenkt seg til. Ref. Elsykkelkunder.
Det har vært litt snakk om elsykkel i forhold til om dette er trening eller ei. Man tenker at det er bedre at man kommer seg av gårde på en elsykkel enn at man ikke orker i det heletatt. Man kan så klart selv også velge hvor mye hjelp av elmotoren man ønsker og kan slik sett bestemme hvor mye trim man vil ha der og da. Det har også blitt litt typisk av elsykelisten å konkurere om å bruke minst mulig strøm. Flere norske sykkelritt har nå også laget egne klasser for elsykler.
Hvor langt kan man sykle på et batteri? Vi har testet at man kan sykle 10 mil med syklene om man sykler økonomisk. På full effekt 5 mil. Dette avhenger av bakker/ tyngde omdreininger etc.
Elsykler har ikke lov til å få hjelp av elmotoren til høyere hastighet enn 25 kmt. Da kutter ekstrahjelpen fra elmotoren, men sykelen bremser ikke eller triller tyngre av den grunn. Man kan altså sykle fortere om man vil, men hjelpen fra elmotoren slutter ved 25kmt.
Vi tilbyr og anbefaler alle kunder å ta en skikkelig prøvetur av elsykkelen, dette for å gjøre seg kjent med sykkelen og dens muligheter og kapasitet. Det er også viktig at man sitter godt. Ikke minst, det skal være gøy!
Vi har eget sykkelverksted til alle typer sykler.
Vi støtter fremtiden, mental helse og glade sykelister, velkommen til en hyggelig sykkelprat og prøvetur!
Med hilsen daglig leder
Per Rønning
Beliggenhet
Pers Sport
FINN-kode | 371194545 |
---|---|
Sist endret | 29.10.2024, 16:29 |