Kontrollør/ fagkonsulent
Oslo kommune
- Frist 13.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du bidra til et trygt og seriøst uteliv i hovedstaden? Næringsetaten søker kontrollører
Næringsetaten har ansvar for kontroll av salgs- og skjenkebevillingene i Oslo kommune. Vi kontrollerer blant annet at butikker og skjenkesteder ikke selger alkohol til mindreårige eller til åpenbart påvirkede personer, og at lover og retningslinjer overholdes. Vi gjennomfører veiledningsbesøk på byens utesteder med fokus på god drift og ansvarlig alkoholhåndtering. I tillegg har Næringsetaten bred kontakt med utelivsnæringen og samarbeider med Oslo politidistrikt, Arbeidstilsynet, Brann- og redningsetaten og andre offentlige kontrollinstanser.
Søknaden må inneholde opplysninger om ditt kunnskapsnivå om Oslo og byens uteliv, opplysninger om din skriftlige fremstillingsevne og evne til å jobbe i team.
Du ansettes i Team kontroll og tilsyn, som er en del av Avdeling for alkohol og tobakk. Teamet har ansvar for å gjennomføre kontroller etter alkoholloven, serveringsloven og tobakkskadeloven. Teamet består av cirka 25 deltidsansatte kontrollører, to konsulenter som jobber dagtid og teamleder. Du blir ansatt i en dagtidsstilling.
Du må kunne identifisere deg med verdiene våre:
Vi er brukerorienterte, vi er redelige, vi er engasjert i samfunnsoppdraget vårt og vi møter og anerkjenner hverandre med respekt.
Om rekrutteringsprosessen:
- Søknadsfrist: 13.10.2024
- Utplukk av kandidater: uke 42
- Gruppeintervju: uke 43
- Andregangsintervju: uke 44
- Det er ønskelig med tre referanser.
- Dokumentasjon på fullført utdanning må være vedlagt søknaden på søknadstidspunktet. Søknader uten vedlagt dokumentasjon vil ikke bli vurdert.
Arbeidsoppgaver
- Veiledning og dialog med bevillingshavere
- Kontroll av steder med skjenkebevilling
- Kontroll av steder med salgsbevilling
- Kontroll av steder i tobakksregisteret
- Samarbeidskontroller med andre offentlige instanser
- Rapportskriving
- Andre oppgaver kan tillegges stillingen
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse, minimum bachelorgrad.
- Lang arbeidserfaring fra andre offentlige kontrolletater kan kompensere for utdanningskravet.
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
- Kunnskap om Oslos utelivsnæring og byens uteliv - dette må beskrives i søknaden.
- Arbeidserfaring fra utelivsbransjen er ønskelig.
- God fysisk form, da kontrollene gjennomføres til fots og avstandene til tider kan være store.
Personlige egenskaper
- Engasjement og interesse for hva som foregår i Oslo og byens uteliv.
- Gode samarbeidsevner og ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø.
- Ansvarsbevisst og pålitelig.
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og systematisk.
- Serviceinnstilt og utadvendt.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Stillingen lønnes som fagkonsulent i lønnstrinn 33 (kr 577 500 pr år) i Oslo kommunes lønnsregulativ.
- Godt arbeidsmiljø og engasjerende arbeidsoppgaver.
- Fleksitidsordning
- IA-bedrift
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, det vil si at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd.
- Kontorer sentralt i Oslo sentrum, like ved Stortinget.
Om arbeidsgiveren
Næringsetatens overordnede mål er å bidra til at Oslos by- og
uteliv skal være trygt, seriøst, attraktivt og inkluderende. Salg og skjenking
av alkohol skal skje på like konkurransevilkår og med seriøse næringsdrivende.
Restaurant- og utelivet i Oslo er en næring som er svært viktig
for byen. Oslo har restauranter og barer i verdensklasse. For å opprettholde et
profesjonelt nivå må serverings- og skjenkestedene oppfylle kravene som settes
i lovverket. Oslo kommune ønsker å bidra til at utelivsnæringen driver seriøst. Dette gjør vi gjennom dialog og veiledning med bevillingshavere.
Næringsetaten har ansvaret for søknadsbehandling og kontroll av
serverings-, salgs- og skjenkebevillinger. Vi tilbyr etablerer- og kunnskapsprøver
og Salutt-kurs. Vi har også ansvar for å kontrollere steder som selger tobakk. Næringsetaten har bred kontakt med utelivsnæringen og samarbeider med politiet, skattemyndighetene og andre offentlige kontrollorganer.
Vi har rundt 50 heltidsansatte medarbeidere og cirka 25 deltidsansatte skjenkekontrollører.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre
ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Næringsetaten oppfordrer alle som er
kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne,
kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Vi legger vekt på
å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør
oppmerksom på at søkere kan bli ført opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil det i tilfelle bli gitt varsel om.
For mer informasjon om Næringsetaten besøk vår nettside, Facebook,
X og LinkedIn.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Tollbugata 27, 0157 Oslo
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
kontrollør, veiledning, næringsetaten, kontroll
meta.heading
- FINN-kode 371382156
- Sist endret