Vil du jobbe med eksperimentering i VG?
Schibsted Media
- Frist snarest
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med eksperimentering i VG?
Synes du det er gøy å jobbe med kompliserte utfordringer, tenke ut ideer for å løse dem og faktisk gjennomføre eksperimenter for å se om du lykkes? Da vil vi snakke med deg.
Teamet Commercial Experiment er en del av Schibsted Media som jobber med abonnement for Norges største medier som VG, Aftenposten, Podme, e24, med mer. Vi er med på å utvikle abonnementene til mediene gjennom ny tilnærming til produkt og pakketering, forbedring av brukeropplevelsen og løfter kommersiell verdi gjennom hypotesetesting og kontrollerte eksperimenter.
Nå leter vi etter en person som vil være ansvarlig for eksperimenter og optimalisering for VG. Eksempler kan være kommersiell personalisering, nye funksjoner og produkter, prisendringer, pakkeløsninger og generell konverteringsoptimalisering (CRO). Vi er på jakt etter noen som liker tempo og skape vekst. Vår visjon er å skape fremtidens abonnement og du vil ha en nøkkelrolle i dette.
Vi tror at du har en systematisk tilnærming til problemløsning og et analytisk hode. Din rolle er å sikre at vi har innsikt i hvordan vi forbedrer og utvikler produktene våre, gjennom å planlegge, iverksette og analysere eksperimenter gjennom en rekke kanaler i VG. Du får muligheten til å ta en idé gjennom konseptualisering, design og kode på fronten av VG eller i andre flater.
Vi var ikke verdensmestere i A/B-testing, HTML, Javascript, R eller eksperimentdesign da vi startet. Det viktigste er at du har teknisk forståelse og stor appetitt for å lære nye ting. For en ting er sikkert, du kommer til å lære mye ved å jobbe med eksperimentering for VG og Schibsted.
Vi tester alt vi gjør i VG og det at vi er et av Norges største nettsted gir oss raske svar. Du vil derfor få verdifull og unik praktisk erfaring med eksperimentering som ikke mange andre i Norge kan tilby.
Dine ansvarsområder
- Identifisere viktige utviklingsområder og eksperimentere med løsninger som gir ønsket effekt. Ta en oppgave fra A til Å.
- Pådriver for systematisk eksperimentering, A/B-testing og effektdokumentasjon for optimalisering i alle deler av kundereisen med den hensikt å konvertere kunder til VG sin abonnementstjeneste eller forbedre andre nøkkeltall.
- Jobbe i tverrfaglige team med ansvar for at aktivitetene utføres med en LEAN-tankegang og har en dokumentert effekt knyttet til relevante måltall.
- Gjøre analyser på brukerdata for å skaffe innsikt om hvordan våre initiativer påvirker brukerne våre
Vi leter etter deg som har
- Utdanning fra høyskole eller universitet
- Arbeidserfaring innenfor utvikling og/eller analyse
- Kunnskap til JavaScript, HTML og CSS, SQL og R (evt. andre språk)
- Erfaring med kvantitativ testing (A/B, smoke-testing, CRO, surveys)
- Resultatorientert - analytisk og får ting gjort
- God forståelse for kundebehov og brukeropplevelse
- Erfaring med design-verktøy som Sketch, Figma eller Adobe XD er en fordel
Vi vil tilby deg
- Et unikt, kreativt og inspirerende miljø innenfor eksperimentering
- Mulighet til å bli en ressurs innenfor eksperimentering og analyse
- Et sted hvor du kan utvikle dine tverrfaglige forretnings-, eksperimenter- og analytiske ferdigheter
- Flotte kontorer i sentrum av Oslo, hvor du vil ha tilgang til et treningsstudio i kjelleren og takterrasse med fantastisk utsikt over Oslo, hvor du kan nyte lunsj med dine kolleger
- Uformelt, hyggelig og hybrid arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige betingelser og fordeler, samt gode karrieremuligheter
Du vil rapportere til Manager of Commercial Experiments og ha en viktig rolle i dette teamet.
For spørsmål om stillingen, ta kontakt med:
Håvard Maråk, Manager of Commercial Experiment (havard.marak[AT]schibsted.com),
Eller
Martine Vatle, Talent Acquisition Partner (martine.vatle[AT]schibsted.com)
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
- Sektor: Privat
- Sted: Oslo, Norway, 0180 Oslo
- Bransje: Medie- og innholdsproduksjon
- Stillingsfunksjon: Analyse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 371406428
- Sist endret