Innlandet fylkeskommune Administrasjon, Enhet for Dokumentasjonsforvaltning
Innlandet fylkeskommune Administrasjon, Enhet for Dokumentasjonsforvaltning
- Frist 15.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Innlandet fylkeskommune Administrasjon, Enhet for Dokumentasjonsforvaltning
Beskrivelse
Enhet Dokumentasjonsforvaltning har ledig en fast 100 % stilling som informasjonsforvalter.
Om enheten
Enhet for Dokumentasjonsforvaltning i Innlandet fylkeskommune inngår i seksjon IKT og dokumentasjonsforvaltning som ligger under Administrasjonsavdelingen. Enhetens hovedoppgave er å sikre og forvalte fylkeskommunens informasjon etter arkivloven og annen lovgivning for offentlig forvaltning. Oppgaver omfatter blant annet arkivdanning, klassifisering, forvaltning, bevaring og tilgjengeliggjøring av informasjon. Vi jobber målrettet med utvikling av våre tjenester og brukervennlige digitale løsninger. Digitalisering er et sentralt satsingsområde for fylkeskommunen, og vår enhet spiller en viktig rolle i dette arbeidet.
Vi søker deg som
- har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- er løsningsorientert og har helhetsperspektiv
- er nøyaktig, systematisk og kvalitetsbevisst
- har interesse for og erfaring med informasjons- og dokumentasjonsforvaltning
Vi tilbyr
- spennende oppgaver i et utviklende miljø
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- fleksitidsordning
- lønn etter gjeldende avtaleverk
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100 % fast stilling
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- enheten har arbeidssted Hamar, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen
Arbeidsoppgaver
- daglig arkivdanning i vårt sak- og arkivsystem Elements Cloud
- kvalitetssikring av offentlig postjournal
- oppfølging av dokumentflyt og kontroll av arkivdata i digitale arkiver
- behandling av innsynskrav
- veiledning og bistand med lagring og gjenfinning av informasjon
- forbedring og utvikling av prosessen og tjenester innen informasjonsforvaltning
- andre oppgaver innenfor rammen av gjeldende lovverk og enhetens planer
Kvalifikasjonskrav
- minimum bachelor innen dokumentasjons- og informasjonsforvaltning eller annen relevant høyere utdannelse
- god kjennskap til lov- og regelverk for informasjonsforvaltning, inkludert personvern og informasjonssikkerhet
- god generell digital kompetanse og systemforståelse
- gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Ønskede kvalifikasjoner
- kjennskap til offentlig forvaltning
- erfaring med digital arkiv- og dokumentasjonsforvaltning (fortrinnviss i Elements eller annet Noark-system)
- erfaring fra veiledning, kursing, arbeid med utviklingsprosjekter
Ønskede egenskaper
- evne til å tenke innovativt og se forbedringspotensial
- må kunne jobbe effektivt både selvstendig og i team
- bidra aktivt til det faglige og sosiale arbeidsmiljøet
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Om arbeidsgiveren
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
- Sektor: Offentlig
- Sted: Parkgata 64, 2317 Hamar
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Dokumentasjon
meta.heading
- FINN-kode 371510596
- Sist endret