Saksbehandler
Helfo
- Frist 13.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Har du erfaring med saksbehandling og lyst til å jobbe for en trygg og effektiv helseforvaltning? Nå har du muligheten!
Har du erfaring med saksbehandling og lyst til å jobbe for en trygg og effektiv helseforvaltning? Har du i tillegg gode digitale ferdigheter og er opptatt av å formulere deg klart og brukervennlig, vil vi gjerne høre fra deg.
Som saksbehandler hos oss vil du få spennende og komplekse oppgaver. Du vil blant annet arbeide med avtaleinngåelse og utbetaling av oppgjør, og du vil håndtere saker som kommer til oppfølging. Du vil også medvirke til kvalitetssikring og utvikling av systemer og prosesser, samt ha oppgaver knyttet til kommunikasjon og etterlevelse av regelverk.
Helfo behandlingsrefusjon administrere avtaler og oppgjør mellom Helfo og helseaktørene. Avdelingen har i tillegg ansvar for godkjenning av medisinsk forbruksmateriell og næringsmidler for refusjon, behandling av søknader om støtte til helsetjenester fra innbyggere, frikort og oppgaver knyttet til administrasjon av fastlegeordningen.
Avdelingen har 54 medarbeidere fordelt på fire seksjoner og fem arbeidssteder (Sola, Mo i Rana, Ørsta, Tønsberg og Kirkenes). Vi har både fysiske, digitale og hybride samhandlingsmøter.
Ditt faste arbeidssted vil være i våre moderne kontorlokaler enten på Forus iSola eller i Mo i Rana. Vi ber deg oppgi i søknaden din hvilket kontorsted du søker deg til.
Arbeidsoppgaver
Som saksbehandler hos oss vil du jobbe med
- å etablere avtaler med behandlere, kommuner og virksomheter
- avvikshåndtering i fagsystemer
- å svare opp henvendelser, inkludert innsynssaker
- forberedende klagebehandling
- kommunikasjon ut til helseaktørene
- å bygge og vedlikeholde spisskompetanse på fagområdet
Helfo er i kontinuerlig utvikling. Du må derfor regne med endring i stillingens ansvarsområder og oppgaver.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har minimum 3 års relevant utdanning fra høyskole eller universitet, gjerne fra humanistiske eller samfunnsvitenskapelig fag eller tilsvarende. En kombinasjon av annen utdanning og relevant erfaring kan i enkelte tilfeller veie opp for utdanningskravet.
Du må også ha
- relevant erfaring fra saksbehandling og offentlig forvaltning
- gode digitale ferdigheter
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Vi ønsker at du har erfaring innen noe av dette
- helsetjenester og velferdsordninger
- digitalt utviklingsarbeid
- kontinuerlig forbedringsarbeid og endringsprosesser
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som jobber selvstendig og løsningsorientert. Du er analytisk, nøyaktig og strukturert i arbeidet ditt. Videre er du en lagspiller som trives med et høyt aktivitetsnivå og korte frister.
Helfos verdier er at vi skal være lærende, interesserte, samarbeidene og ansvarlige. Disse verdiene er viktige for oss, og de skal påvirke hvordan vi løser oppgavene våre hver dag.
Vi tilbyr
- meningsfulle oppgaver i en virksomhet med en samfunnsviktig funksjon i et solid og tverrfaglig miljø
- god opplæring og mulighet til faglig utvikling
- fleksibel arbeidstidsordning
- hyggelige og moderne kontorplass på Sola eller i Mo i Rana
- mulighet for delvis hjemmekontor
- aktivitet/trening i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse med gode låne-, pensjons- og forsikringsordninger – les mer på www.spk.no
Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) i lønnsspennet fra kroner 532 200 til kroner 657 300 (lønnstrinn 54 til 67).
Hos oss får du kolleger som er stolte av jobben sin og utfører den med stort engasjement. Vi ønsker deg velkommen inn i et arbeidsfellesskap der tverrfaglig samarbeid er helt avgjørende.
Mangfold i Helfo
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke og bidrar til enda bedre oppgaveløsning og arbeidsmiljø. Vi ønsker at våre medarbeidere skal representere hele Norges befolkning, og vi vil ha medarbeidere med forskjellig alder, kjønn og bakgrunn. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Hvis du har hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette i Webcruiter når du søker stilling hos oss. Vi kaller inn minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentliggjøring av søkerliste
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Dette følger av offentleglova § 25. Det er mulig å be om å bli utelatt fra søkerlisten. I så fall må du begrunne hvorfor du ønsker det. Hvis vi ikke kan innvilge ønsket ditt, tar vi kontakt med deg i forkant. Selv om du har fått innvilget unntak fra offentligheten, vil opplysningene dine stå på en utvidet søkerliste. Denne listen vil bare øvrige søkere til stillingen kunne få.
Søk elektronisk
Du søker på stillingen via rekrutteringssystemet WebCruiter, der du fyller ut CV-en og søknadsfeltet. Oppgi i søknaden hvilket kontorsted du søker deg til. Du må legge ved alle relevante attester og dokumentere utdanningen din. Vitnemålene dine må lastes opp via Vitnemålsportalen, som du finner lenke til i WebCruiter. Hvis du har utdanning fra utlandet, må den være godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Vi gjør oppmerksom på at Helfo kan gjennomføre utvidet bakgrunnssjekk for enkelte stillinger.
For mer informasjon om Helfo, se www.helfo.no
Om arbeidsgiveren
Helfo er Helsedirektoratets ytre etat og forvalter årlig om lag 45 milliarder kroner. Dette omfatter oppgjør fra folketrygden til helseaktører for pasientbehandling og utførte helsetjenester, og individuell refusjon av innbyggernes utgifter til blant annet legemidler og helsetjenester i inn- og utland.
Helfos samfunnsoppdrag er å ivareta brukernes rettigheter og yte profesjonell service til helseaktører og innbyggere gjennom veiledning og informasjon om helsetjenesten.
Helfo jobber for å gjøre hverdagen enklere for helseaktører og innbyggere gjennom tilgjengelige, likeverdige og effektive stønadsordninger og tjenester.
Helfo har kontorer i Tønsberg, Fredrikstad, Sola, Ørsta, Mo i Rana og Kirkenes.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kanalsletta 4, 4033 Stavanger
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Saksbehandling, Rådgivning, Helseforvaltning, Regelverk, Utvikling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 371545392
- Sist endret