Rådgiver
Norsk pasientskadeerstatning
- Frist 07.10.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Rådgiver innen administrasjon og tilskuddsoppfølging
Norsk pasientskadeerstatning (NPE) er en statlig etat underlagt Helse- og omsorgsdepartementet. Vi behandler erstatningskrav fra pasienter som mener de har fått en skade etter behandlingssvikt i helsetjenesten. Norsk pasientskadeerstatning - fond for privat helsetjeneste (PHT), finansieres gjennom tilskudd som innbetales fra private virksomheter som gir helsehjelp. Private virksomheter omfatter blant annet leger, tannleger, fysioterapeuter, kiropraktorer og annet autorisert helsepersonell.
En av våre medarbeidere i PHT skal ut i foreldrepermisjon, og vi søker derfor etter en vikar som kan overta hennes administrative oppgaver. Vi ser etter deg som synes at administrasjon og utvikling er spennende, og som vil jobbe med blant annet inn- og utmeldinger for 19 000 årsverk i 9000 private helsevirksomheter. Vi lanserte tidligere i år en selvbetjeningsportal for beregning av tilskudd og faktura, og du vil få muligheten til å være med på videreutvikling av denne.
PHT er underlagt økonomiseksjonen i NPE, som består av ni medarbeidere som jobber med regnskap, økonomi, statistikk og privat helsetjeneste.
Vikariatet varer ut 2025, med mulighet for forlengelse.
Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være:
- oppfølgning av private helsevirksomheter i portalen, på e-post og på telefon
- videreutvikling av portalen
- oppdatere rutiner og prosessbeskrivelser
- beregning og innkreving av tilskudd og regress
- samarbeid med Direktoratet for økonomistyring, Statens innkrevingssentral og aktuar
- kontakt og samarbeid med organisasjoner og private helsevirksomheter
- samarbeid med andre avdelinger i NPE
- andre oppgaver innenfor ansvarsområdet til økonomiseksjonen
Kvalifikasjoner
- du må ha fullført høyere utdannelse, minimum på bachelornivå, fortrinnsvis innen økonomi og / eller administrasjon. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- god systemforståelse og interesse for forbedringsarbeid og digitale verktøy
- meget god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
I tillegg er det ønskelig at du har:
- erfaring fra forsikringsbransjen, tilskuddsforvaltning, saksbehandling eller lignende
- erfaring fra statlig sektor
Vi er på utkikk etter deg som:
- er serviceinnstilt, liker kundekontakt og kommuniserer tydelig
- er interessert i å effektivisere prosesser ved bruk av digitale verktøy
- har godt humør, er omgjengelig og tar initiativ
- liker både å samarbeide og å jobbe selvstendig
- er strukturert og nøyaktig
- er fleksibel og ønsker å bidra inn mot økonomiseksjonens ansvarsområder
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- et utviklingsorientert miljø med god faglig kompetanse og trivelig arbeidsforhold
- fleksibel arbeidstid og mulighet for å trene i arbeidstiden
- godt tilrettelagte kontorer sentralt på Majorstuen og mulighet for hjemmekontor
- medlemskap i Statens pensjonskasse (god pensjonsordning med mulighet for å få gunstig boliglån)
- stillingen lønnes som rådgiver i lønnsspennet 580 000 – 650 000 kroner brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner.
Viktig informasjon
Til orientering gjør vi bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. For at vi skal vurdere søknaden må du laste opp karakterutskrift/vitnemål (og evt. aktuelle attester) som vedlegg i søknaden din.
NPE har som mål å gjenspeile samfunnets mangfold når det gjelder alder, kjønn og kulturell bakgrunn i vår personalpolitikk. Vi ønsker også å rekruttere personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike grunner ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom det finnes kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse kategoriene, og dermed få positiv særbehandling, må man oppfylle spesifikke krav. Les mer om kravene her!
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i søknaden dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
I samsvar med offentligloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Søknad sendes digitalt via vår rekrutteringsportal Webcruiter, trykk på "søk på stillingen".
- Sektor: Offentlig
- Sted: Middelthuns gate 29, 0368 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Økonomi og regnskap, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
rådgivning, administrasjon, økonomi, kundeservice, tilskuddsordning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 371951613
- Sist endret