Jurist
Statens vegvesen
- Frist 23.10.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Jurist
Om stillingen
Vi har ledig to ettårige vikariater som jurister i Kjøretøyavdelingen ved divisjon Trafikant og kjøretøy i Drammen. Den ene stillingen vil være tilknyttet kontoret Kjøretøyregistrering, mens den andre vil tilhøre kontor for Kjøretøygodkjenning.
Seksjonen har et sterkt fagmiljø med engasjerte medarbeidere, og er ansvarlig for registrerings- og godkjenningsordninger, inkludert regelverk, prosesser og systemansvar. Vi har omfattende samarbeid både internt i Statens vegvesen og med eksterne aktører.
Les mer om hvordan det er å jobbe som jurist i Statens vegvesen her: Bli jurist i Statens vegvesen | Statens vegvesen (https://www.vegvesen.no/om-oss/jobb/medarbeiderne-vare-forteller/bli-jurist-i-statens-vegvesen/)
Arbeidsoppgaver
Hos oss vil du få arbeidsoppgaver innen:
- saksbehandling, rådgivning, utredninger og regelverksarbeid innenfor enhetens ansvarsområder
- veiledning og bistand innen fagområdet i enkeltsaker og kvalitetssikring av klagesaker
- offentlige anskaffelser og oppfølging av avtaler mot eksterne leverandører
- juridisk relaterte oppgaver innenfor hele trafikant- og kjøretøyområdet
- samarbeid med andre enheter i Statens vegvesen, andre etater og organisasjoner
Kompetansekrav
Mastergrad i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen. Du må ha god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk.
Erfaring fra tolkninger, utredninger, lov- og forskriftsarbeid og offentlige anskaffelser er ønskelig. Vi ønsker at du har god digital kompetanse, og er nysgjerrig på digitalisering og bruk av nye digitale verktøy og løsninger i arbeidshverdagen.
Det er en fordel med erfaring, men vi hører også gjerne fra deg som er nyutdannet.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet)
Vi ser etter deg som er:
- er positiv, nysgjerrig, løsningsorientert og systematisk
- du samarbeider godt med andre og liker å jobbe tverrfaglig, samtidig er du systematisk og kan jobbe selvstendig
- har søkelys på gjennomføring og god kvalitet i leveransene
- er flink til å prioritere samtidig som du ser helhet og sammenheng
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
For mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med kontorsjef Azra Jahic, tlf. 90958764, for en hyggelig samtale.
Om arbeidsgiveren
Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 372005458
- Sist endret