Seniorrådgiver - Anskaffelser
Lånekassen
- Frist 13.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med offentlige anskaffelser i et bredt fagmiljø?
Har du interesse for, og liker å arbeide med innkjøp? Er du serviceinnstilt og i tillegg ønsker å videreutvikle anskaffelsesfagområdet og de systemene som benyttes i Lånekassen? Da kan du være den vi ser etter.
Vi i Lånekassen er stolte av å gjøre utdanning mulig, og nå har du mulighet til å bli med på laget. Vi søker etter en seniorrådgiver med hovedansvar for anskaffelsesområdet.
Arbeidsoppgaver
Hos oss får du ansvar for å:
- utarbeide markedsanalyser
- utarbeide kravspesifikasjon
- gjennomføre markedsdialog
- planlegge og gjennomføre forhandlinger med leverandører
- utarbeide kontrakt og konkurransegrunnlag
- evaluere tilbud og tildele kontrakter til leverandører
- måle og rapportere gevinster og besparelser gjennom anskaffelser
Du vil gi råd til alle avdelingene i virksomheten i gjennomføringen og oppfølgingen av anskaffelser. Du vil også ha ansvaret for å videreutvikle anskaffelsesprosessene og bidra til videreutvikling av innkjøpskompetansen i virksomheten. Din veiledning og kompetanse bidrar til at vi anskaffer det virksomheten har behov for på en stødig og trygg måte, gjennom smidige og effektive prosesser.
Kompetansen og engasjementet ditt vil også bidra til å nå Lånekassens strategiske målsetninger, og at vi utvikler oss som virksomhet.
Om deg
Du vet at god veiledning og god relasjonsbygging gir smidige prosesser, og ser gjerne se på anskaffelser i et helhetlig perspektiv.Ser du på deg selv som analytisk, god til å planlegge arbeidsprosesser, og en som evner å gjennomføre dem, tror vi du vil passe godt i rollen.
Du trives i et arbeidsmiljø med tidvis høyt tempo, og er en pålitelig og trygg samarbeidspartner.
Kvalifikasjoner
Du har
- høgskoleutdanning innen relevant fagområde for eksempel rettsvitenskap eller logistikk
- kompetanse på innkjøp/anskaffelser
- erfaring med regelverket for offentlige anskaffelser
- meget god formulerings- og formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
I tillegg er det en fordel om du har erfaring med ett eller flere av disse områdene:
- offentlig forvaltning
- kontraktsrett
- offentlig IT-anskaffelser
- IT-kontrakter
- personvern og databehandleravtaler
- standardavtaler
Vi legger vekt på personlig egnethet.
Den som ansettes må kunne autoriseres for behandling av informasjon gradert BEGRENSET eller høyere etter sikkerhetsloven.
Om oss og hva vi tilbyr
Vi har et stort hjerte for samfunnsoppdraget – å gjøre utdanning mulig! Men vi har også et stort hjerte for hverandre. Hos oss får du engasjerte kollegaer, og vi lærer stadig noe nytt av hverandre.
Stillingen er plassert i styringsseksjonen, som en del av staben for styring og økonomi (SØ). SØ har ansvaret for Lånekassens virksomhets- og økonomistyring, anskaffelser, samfunnssikkerhet og kontroll med kvalitet i saksbehandlingen.
Styringsseksjonen har syv dyktige og engasjerte medarbeidere med økonomisk, samfunnsfaglig og juridisk fagbakgrunn. Fagmiljøet skal bidra til god helhet og sammenheng i styringen av Lånekassen.
Ellers kan vi tilby:
- en fleksibel arbeidshverdag med fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden.
- mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken.
- helt nye og moderne lokaler på Helsfyr med sykkelparkering, treningsrom og utsikt over hovedstaden. Vi har en hyggelig personalkantine med gode betingelser, og en takterrasse med flott utsikt.
- lønnsplassering som seniorrådgiver, lønnstrinn 75 til 82, fra 759 100 kr til 919 200 kr, avhengig av utdanning og erfaring
- Det trekkes to prosent av lønnen, som gir medlemskap i Statens pensjonskasse, med gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger
Mangfoldig og inkluderende arbeidsliv
Vi er opptatt av at våre kollegaer representerer hele befolkningen, og oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en til å søke. Du kan krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Har du behov for tilrettelegging, ivaretar vi det.
Praktiske opplysninger
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag, og dette legger Lånekassen til rette for. Hos oss jobber ansatte minst tre dager på kontoret, og har mulighet til å jobbe to dager hjemmefra.
For å sikre at du blir tatt i betraktning ber vi deg skrive søknad på norsk, og legge ved vitnemål og attester elektronisk i søknaden. Ta med originaler/bekreftede kopier til intervju.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadsskjemaet. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Anskaffelser, Kontraktsforvaltning, Juridisk, Kontraksoppfølging, IT-anskaffelser
Annonseinformasjon
- FINN-kode 372145273
- Sist endret