Innkjøpsansvarlig
Sølvtrans
- Frist 31.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye strategiske innkjøpsansvarlig?
Sølvtrans har ledig stilling som innkjøpsansvarlig. I den videre utviklingen av selskapet er det et høyt fokus på profesjonalisering og utvikling av innkjøpsfunksjonen. Vi søker derfor etter deg som ønsker å bidra til å styrke den strategiske betydningen av innkjøp i vårt selskap. Er du analytisk, tenker kommersielt og evner å tenke overordnet og langsiktig tror vi at du har gode forutsetninger for dette.
Ditt hovedansvar vil være å lede sourcing-prosesser med fokus på strategiske avtaler innen drift og vedlikehold. Stillingen vil ha særlig betydning for å støtte teknisk avdeling.
Arbeidssted er på vårt hovedkontor i Ålesund, men noe reising må påregnes. For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt André Farstad
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver er:
- Videreutvikle og implementere kostnadseffektive og bærekraftige innkjøpsstrategier i tråd med selskapets behov og retningslinjer.
- Forhandle og inngå avtaler med leverandører med fokus på kost, kvalitet, nytte, miljø og etikk
- Både operativ og strategisk forvaltning og utvikling av leverandørsamarbeidet.
- Innhente informasjon om behov, erfaringer og utfordringer i den operative virksomheten, og omsette dette i tiltak i et innkjøpsperspektiv.
- Avklare og ha oversikt over behov i tett samarbeid med leder, flåte og tekniske inspektører.
- Fungere som en viktig taktisk og operativ sparringspartner for virksomhetens kjerneområder ved vurderinger av behov og gjennomføring av innkjøp.
- Sikre kvalitet og ressurseffektive innkjøpsprosesser.
- Initiere og gjennomføre revisjon av leverandører.
- Rapporteringer på åpenhetsloven, bærekraft og klimaregnskap.
- Følge med og evaluere leverandørkjeden for å sikre at vi innfrir kravene i lov- og avtaleverk.
Vi ser etter deg som har:
- Minimum 3 års arbeidserfaring innen innkjøp eller andre kommersielle stillinger med fokus på beskrevne arbeidsoppgaver.
- Relevant høyere utdanning.
- Erfaring og kompetanse fra vare- og tjenestekjøp til rederi vil være en fordel.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
Ønskede egenskaper:
- Forhandlingsferdigheter – Evnen til å forhandle gode avtaler med leverandører for å sikre best mulig pris, kvalitet, og leveringsbetingelser.
- Beslutningssterk - Må kunne ta raske og presise beslutninger basert på tilgjengelig informasjon
- Relasjonsbygging - Gode relasjoner med leverandør og interne avdelinger for å sikre effektivitet og kvalitet i innkjøpsprosessen
- Analytiske evner - Sterke analytiske ferdigheter for å kunne vurdere tilbud, markedet og vurdere totale kostnadsrammer for å kunne ta informerte beslutninger.
Vi kan tilby
- Gode utviklingsmuligheter i verdens ledende brønnbåtrederi
- Kompetent og trivelig arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige betingelser
- Kompetanseheving og utvikling
- Gode pensjon og forsikringsordninger
- Muligheter for personlig og faglig utvikling
Om arbeidsgiveren
Sølvtrans er verdens ledende rederi innen transport av levende fisk, og drifter per i dag 42 moderne fartøy som opererer i Norge, Skottland, Island, Canada og Tasmania. Vi har ytterligere 4 fartøy under bygging for levering i 2025 og 2026. Hovedkontoret ligger på Skansekaia i Ålesund.
Vårt mål er å være den foretrukne samarbeidspartner innen transport og håndtering av levende fisk til havbruksnæringen globalt!
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Skansekaia 4b, 6002 Ålesund
- Bransje: Fiskeri og oppdrett, Maritim og offshore
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Kontor og administrasjon
Nøkkelord
Forhandling, Innkjøpsansvarlig, Innkjøp
- FINN-kode 372285103
- Sist endret