Konsulent
Nes kommune
- Frist 21.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Konsulent
Vår dyktige konsulent går over i en annen stilling i kommunen. Barnevernstjenesten søker derfor etter konsulent, 1 x 100 % fast stilling.
Avdeling barnevern ligger under virksomheten Familiens Hus. Andre avdelinger under familiens hus er helsestasjon, skolehelsetjenesten, åpen barnehage, psykisk helse- og familietjeneste og Home start.
Er du en engasjert, samarbeidsvillig, fleksibel og serviceinnstilt fagperson med erfaring fra arbeid med kvalitetssikring, økonomioppfølging, fakturabehandling, attestering og internkontroll? Da kan det være nettopp deg vi ønsker oss som kollega i Nes kommune.
Arbeidsoppgaver
- Fakturabehandling, attestering i kommunens økonomisystem, samt utbetalinger i barneverntjenestens fagsystem
- Kvalitetssikring og oppfølging av utbetalinger
- Bistå barnevernleder ifm. økonomi/lønnsrapporteringer og oversikt over budsjett
- Oppfølging av kommunens internkontrollsystem, TQM
- Håndtering av post
- Utarbeide og følge opp kontrakter og avtaler
- Generell saksbehandling i kommunens saksbehandlingssystem
- Bistå ledergruppen i forbindelse med rutiner og drift av tjenesten
- Tett samarbeid med tjenestens ansatte og eksterne samarbeidspartnere
- Samarbeid med familiens hus sin resepsjon og resepsjonsarbeid ved behov
Kvalifikasjoner
- 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet
- Annen relevant utdanning i kombinasjon med særdeles relevant erfaring kan evt. oppveie for utdanningskrav
- Relevant erfaring med regnskap/økonomi/controllerarbeid
- Gode IKT kunnskaper, særlig opp mot Excel
- Kjennskap til offentlig hjelpeapparat
- Krav om meget gode norsk kunnskaper, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Ansvarsbevisst, pålitelig og lojal
- Strukturert og med høy arbeidskapasitet
- Meget gode systematiske evner
- Evne til å jobbe selvstendig
- Positiv og serviceorientert holdning
- Fleksibel og løsningsorientert
- Gode samarbeidsevner
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter.
Personlig egnethet vil bli tungt vektlagt.
Vi tilbyr
- Intern oppfølging fra barnevernleder.
- Samarbeid med andre i kommunen innen samme fagfelt.
- Tjenesten som helhet satser på faglig utvikling gjennom avdelingsmøter, allmøter, kurs, og fagdager.
- En tjeneste som jobber med utvikling på barnevernsfeltet og samarbeider på tvers med andre instanser både kommunalt og statlig.
- Et faglig spennende miljø i utvikling og gode, rause kollegaer.
- Lønn etter hovedtariffavtale.
- Fleksitidsordning.
- Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring.
- Bedriftshelsetjeneste.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.
Praktisk informasjon om søkeprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser må oppgis.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Om arbeidsgiveren
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
- Sektor: Offentlig
- Sted: Seterstøavegen 2B, 2150 Årnes
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Økonomi og regnskap, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
kvalitetssikring, faktura, attestering, utbetaling, post
Annonseinformasjon
- FINN-kode 372599141
- Sist endret