Supply Chain Manager
Mester Grønn As
- Frist Kandidater intervjues fortløpende
- Ansettelsesform Fast
Lyst til å jobbe med ferskvarelogistikk som skaper glede i hele Norge?
I 1983 åpnet brødrene Ola og Erling Ølstad sin første blomsterbutikk. Dette var starten på det som i dag er Norges største blomsterkjede med 146 butikker fordelt over hele Norge som samlet omsetter for ca. 1.6 milliarder kroner.
Mester Grønn eier eller deltar aktivt i alle ledd av verdikjeden. Verdikjeden strekker seg fra blomsterfarmene i Afrika, via mottaksanlegget i Nederland og videre til Norge. Fra dyrking av blomsten til den står på bordet hos kunden, setter vi våre egne standarder og utvikler egne IT-støttesystemer. Vi tar oss f.eks. av last, sikring og frakt av produktene, kvalitetskontroll, distribusjon til vårt hovedlager, utpakking, klargjøring og transport til butikk, produksjon som følge av nettsalg, butikkdrift og håndtering av svinn.
Vi søker nå vår nye Supply Chain Manager som vil få ansvaret for å optimalisere vareflyten i Mester Grønn i skjæringspunktet mellom kvalitet, logistikk, innkjøp og IT.
Rollen og ansvarsområde
I rollen som Supply Chain Manager vil du være ansvarlig for å sikre kvalitet i alle ledd gjennom verdikjeden ved å implementere beste praksis, og sikre at alt vi gjør bidrar til å skape den beste opplevelsen og kvaliteten for kunden. Du vil jobbe helt fra ide og strategifasen til å initiere og fullføre prosjekter, samt implementere nye rutiner. Dette er en rolle som innebærer mye samarbeid internt og eksternt og dertil relasjonsbygging.
Rollen innebærer å ta raske beslutninger når nødvendig da blomster er ferskvare og uforutsette hendelser kan oppstå. Rollen vil være variert og du vil være involvert helt ned på detaljnivå som eksempelvis å delta i testing av varer for å sikre kvalitet på alt fra blomstenes holdbarhet, til hvordan de behandles med hensyn til vann, kjemikalier, pakking og valg av emballasje, og samtidig sørge for at alt er i tråd med miljøkrav.
Oppsummert vil du ha ansvar for å;
- Sikre kvalitet og beste praksis i alle ledd av verdikjeden.
- Sørge for at data og dokumentasjon er korrekt og fullstendig, og anvendelig til analyseformål.
- Jobbe med planlegging relatert til vareflyt og forsyning.
- Sikre effektiv koordinering mellom produksjon, lager, innkjøp og distribusjon.
- Samarbeide med andre nøkkelpersoner for å utvikle strategier og mål/KPI-er for verdikjeden.
- Utvikle og iverksette modeller for optimalt lagerhold.
- Være hovedkontakt mot transportleverandører ifm. forhandlinger, utarbeidelse av kontrakter/SLA og oppfølging av etterlevelse.
- Utvikle og iverksette forbedringstiltak og -prosjekter gjennom alle deler av verdikjeden.
- Overvåke og sikre overholdelse av relevante forskrifter og standarder.
I rollen som Supply Chain Manager vil dine mellommenneskelige egenskaper spille en viktig rolle. Som person er du diplomatisk, og har en naturlig evne til å påvirke og engasjere andre, og få de med deg på veien. Du er opptatt av å skape endring, og er ikke redd for å stille kritiske spørsmål til eksisterende praksis og komme med forslag til forbedringer som kan skape mer verdi. Du tar initiativ og evner å jobbe selvstendig og ta raske beslutninger der det kreves. Videre er du analytisk og strukturert. Det er viktig å trives med å jobbe selvstendig og ha egendriv for å finne sin plass i organisasjonen.
Vi ser for oss at du har noen års erfaring innen logistikk og supply chain. Du har gjerne relevant utdannelse, men det er ikke et krav. God IT- og systemforståelse vil være viktig. Du er godt vant med Excel som arbeidsverktøy, og evner å sammenstille rapporter og analysere relevant data. Dersom du har erfaring med prosjektarbeid, vil det være en fordel. Du har gode kommunikasjonsferdigheter, og kommuniserer godt både på norsk og engelsk.
Når du blir en del av Mester Grønn kan du forvente:
- Påvirkningskraft og en høyst reell mulighet til å utgjøre en forskjell.
- En inkluderende arbeidsgiver med stort fokus på bærekraft og miljø.
- En god balanse mellom jobb og privatliv.
- Å være med på å videreutvikle våre digitale løsninger (Vi har en betydelig utviklingsenhet som har laget og stadig videreutviklere systemer vi benytter i hele verdikjeden).
- Å få innsikt i en spennende bransje hos en stor norskeid retail kjede som håndterer det meste i verdikjeden selv.
- Å få innsikt i en hel verdikjede (reell digitalisering av den fysiske verden) fra kjøp av Fairtrade roser i Kenya og Etiopia til salg i våre butikker og på nett.
- En åpen kultur med rom for diskusjon og korte beslutningsveier.
- Eget treningsrom på 100 kvm.
- En trygg arbeidsgiver med god økonomi og ingen gjeld.
- Å bli del av et selskap som aktivt bidrar til etisk handel gjennom Fairtrade, samt at ca. 1 million i året gis i støtte til Frelsesarmeen. I tillegg er Mester Grønn en av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen.
Høres dette ut som en rolle for deg?
Rekrutteringsprosessen gjennomføres av Glasspaper Recruitment som ivaretar kommunikasjon med alle søkere. Har du spørsmål kan disse rettes til våre rådgivere i Glasspaper, Nora Halvorsen på telefon 92 83 56 82 eller e-post nora.halvorsen@glasspaper.no og Thomas Schibbye på e-post thomas.schibbye@glasspaper.no.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Gjellebekkstubben 7, 3420 Lierskogen
- Bransje: Butikk og varehandel, Grossisthandel import/eksport, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse, SCM og logistikk
Nøkkelord
Retail, Supply Chain, Supply Chain Management, Supply Chain & Logistics, Supply Chain Operations
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 373090607
- Sist endret