Problem Manager
REMA 1000 Norge AS
- Frist 31.10.2024
- Ansettelsesform Fast
REMA 1000 Norge AS søker Problem Manager
Har du noen gang tenkt over hvor mye teknologi som understøtter din handletur på REMA 1000?
Vi som jobber med Digitalisering i REMA 1000 sikrer at kjøpmannen og butikkansatte har digitale løsninger for å gi kunden den beste handleopplevelsen. Det ligger mer teknologi bak dette enn du kanskje skulle tro: 147 applikasjoner, 123 direkteintegrasjoner, 100 leverandører, 70 tjenester, og 16 000 brukere til våre 2300 kasser plassert i nesten 700 butikker.
Hvem er du?
Du er en person som liker å få ting til å skje, og får med seg folk på veien mot mål. Store oppgaver med komplekse problemstillinger virker spennende, og du er klar for å brette opp ermene.
Du etterstreber struktur og god arbeidsflyt på tvers av både egen avdeling og hele REMA 1000, og er en relasjonsbygger.
I denne stillingen vil du blant annet jobbe med:
Å identifisere rotårsaker til IT-problemer og iverksette tiltak for å hindre gjentakelser, og sikre kontinuerlig forbedring av problemhåndteringsprosesser gjennom proaktive tiltak og læring fra tidligere hendelser. En viktig del av rollen vil også være å utvikle og vedlikeholde IT-beredskapsplaner, inkludert håndtering av beredskapssituasjoner og testing av prosedyrer.
Det vil være tett samarbeid med Incident- og Servicedesk Manager rundt Major Incident og Incident, samtidig som du jobber tett med IT og andre fagavdelinger for å sikre at Problem Management prosessen er i tråd med virksomhetens mål. Du vil levere regelmessige rapporter og innsikt om IT-problemer og trender til ledelsen.
Vi tror du kjenner deg igjen i noen av disse egenskapene:
- Du har evnen til å raskt analysere komplekse problemer, identifisere rotårsaker, og foreslå effektive løsninger
- Du trives med å bygge relasjoner og samarbeide på tvers av ulike avdelinger
- Du er en tydelig og effektiv kommunikator, og du kan lede tverrfaglige team under krevende situasjoner, hvor du evner å holde alle involverte informert og fokusert, og effektiv kommunisere med ulike interessenter
- Du er selvgående og trives med å forbedre eksisterende prosesser og sikre at organisasjonen kontinuerlig lærer av tidligere hendelser og forhindrer fremtidige problemer
- Du håndterer stress godt og er i stand til å ta avgjørende beslutninger raskt når det er nødvendig
Kanskje du haker av på en eller flere av disse?
- Høyere utdanning, fortrinnsvis innen informasjonsteknologi, erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Erfaring fra denne type stilling i komplekse selskap
- Kjennskap til ITIL eller andre IT Service Management-rammeverk, og bestepraksis for problemstyring i store og komplekse organisasjoner
- Du har erfaring med IT-beredskapsplaner og krisehåndtering, og er trygg på å sette opp og vedlikeholde beredskapsrutiner
- Selv om rollen primært er administrativ, forstår du teknologien godt nok til å kunne snakke med tekniske eksperter på en meningsfull måte, og du kan bidra til tekniske diskusjoner når det er nødvendig
Hvorfor velge oss?
- Konkurransedyktige betingelser
- Et stort og fremoverlent tech-miljø
- Utviklings- og kursmuligheter både internt og eksternt
- REMA 1000 og Reitan Retail har gjennom en årrekke blitt kåret til en av Norges beste arbeidsplasser i Great Place to Work® sin årlige kåring
- Fleksibel arbeidstid
- Sentrale og moderne lokaler på Ensjø
- Lunsjrestaurant/kaffebar/frokost
- Treningsrom og garderobefasiliteter
- Sosiale aktiviteter som filmklubb, fotballcup, aktivitetsdag (REMA games) osv.
Hvem er vi?
REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 jobbet for å kunne tilby kunder over hele landet et godt utvalg av dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. Vi er en solid virksomhet hvor vi har det morsomt på jobb, og samtidig har en sterk vinnerkultur som er lønnsom for både kundene, Kjøpmennene og REMA 1000 Norge AS.
Vi mener at mangfold gjør oss rikere, og oppmuntrer deg til å søke, uavhengig av hvem du er. Vil du jobbe i en spennende og hektisk bransje hvor du har stor mulighet til å påvirke din egen arbeidsdag, vil vi gjerne høre fra deg. Søknadsfrist 31.10.24.
Sitter du igjen med flere spørsmål?
Da er Stian Karlsen Aas rett person å kontakte:
stian.aas at rema.no
+47 91351663
Vi gleder oss til å motta din CV og din søknad!
- Sektor: Privat
- Sted: Gladengveien 2, 0661 Oslo
- Bransje: Butikk og varehandel, IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations
Annonseinformasjon
- FINN-kode 373410875
- Sist endret