Bildegalleri
Mercedes-Benz Vito
115 CDI 2.2 Diesel
2008
250 356 km
Manuell
Diesel
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på AX96299Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Bilen ble EU-godkjent i mars 2024 helt uten mangler og er godkjent til april 2026. Jeg velger å selge den nå fordi jeg har flyttet til Nederland, hvor stadig strengere restriksjoner mot dieselbiler gjør at jeg i nær framtid ikke kan bruke bilen i byen jeg bor i. Bilen står nå parkert hos min far på Lillehammer. Ta kontakt for å inngå en avtale om visning av bilen eller om du har spørsmål angående bilen. Da jeg bor i Nederland er jeg ikke tilgjengelig til å være med på visning/overtakelse.
Jeg kan nås på +47 413 93 162 eller gjennom finn.no.
Forrige eier var mekaniker, og bilen er varsomt brukt samt profesjonellt vedlikeholdt. Av service/utbedringer (utført i perioden rundt forrige EU-kontroll) i forrige salgsannonse på Finn er følgende:
- "Nye stabilisatorstag forran.
- Olje-og-filter - skift, med helsyntetisk olje.
- Nytt batteri (høykapasitets, høykvalitets Varta (100Ah/900A)).
- Ny drivreimsett (m. drivruller og beltestrammer (SKF)).
- Ny kjøleveske.
- Ny luftfilter (Bosch) installert 19.04.2024.
- Turboen har blitt sett på og servet/byttet i 2022. Blant modifikasjoner ellers gjort med bilen er:
- Installert hardy plate og ombygd kardang.
- Endret gearutveksling i differensial, samt utført service.
- Installert ekstra skillegitter nederste luftinntak front.
- Installert lyddabsorberende bunnplate under motor (fra MB Viano).
- Installert ekstra bunn/skliplate forran (dekker ramme-motor mellomrom).
- Bygget avtagbare, kraftige custom takrails med lav profil."
I mitt eie har jeg installert vindavvisere på vinduene foran. Jeg oppdaget også 7 små skruehjul i gulvet på lasterommet, sannsynligvis fra innredning installert av en enda tidligere eier. Disse små hullene er blitt sveiset igjen og lakket over med sinkspray og Hammerite. Gulvet ble deretter isolert med LOW-E isolasjon. I denne prosessen ble den originale gulvplaten saget i to for å få tilgang til gulvet, da det ikke var tid til å demontere framsetene.
Forrige eier la også inn mye arbeid med å etterisolere bilen både termisk og lyddempende, med planer om å bruke bilen som campervan. Bitumenplater er installert både i lasterommet og førerrommet, og fungerer mot støy og vibrasjon. Dette fører til at kjøreopplevelsen er veldig behagelig - stille og rolig. Av termisk isolasjon er det brukt 4 forskjellige typer i lasterommet, både ull, rull og plate, i tillegg til LOW-E på gulvet. Det er fremdeles noen kvadratmeter med LOW-E igjen som kan følge med på kjøpet.
Jeg har bodd en del i bilen i løpet av sommeren, og den har fungert veldig bra som camper. Isolasjonen fører til en stabil temperatur i lasterommet, og lite støy utenfra. Vindavviserne på vinduene foran gjør at man kan sove med begge vinduer på gløtt i all slags vær, som fører til at luftsirkulasjonen er tilstrekkelig.
Bilen kommer med 3 hjulsett:
- Lettmetall R16 med pigget vinterdekk (Nokian Hakkapeliita 4)
- Lettmetall R17 med sommerdekk (Continental VancoContact)
- Stålfelger med sommerdekk (Nitto NT830 (veldig gode, Japanske dekk av høy kvalitet))
Utenom hjulsettene følger følgende utstyr med bilen (fra forrige eier):
- Takrails.
- Tykk lasteplate for støtfanger bak.
- 1l frostvæske og 1l motorolje til etterfylling.
- Original beltestrammer og kilereim (brukt).
- Ny drivstoffilter.
- Ny ABS-sensor (Brembo).
- Nye bremsefjær.
- Pærer frontlys og baklys.
- Reparasjonssett for punktert dekk med 12V kompressor fra Biltema.
Bilen er altså i meget god stand med ypperlig kjørekomfort og mange kilometer igjen i seg, takket være omfattende arbeid fra tidligere eier og varsom kjøring i mitt bruk. Fordi jeg nå bor i Nederland selger jeg bilen uten reklamasjonsrett. Av ting som må fikses på/holdes øye med er følgende:
- Vindusvisker bakrute sluttet å fungere på veg ned til Nederland. Mulig bare en gåen sikring.
- Det er utviklet rust på enkelte steder på karosseriet. Ingenting som ser ut som noen umiddelbar krise, men verdt å utbedre før eller siden.
- Air-condition er utestet og må kanskje etterfylles.
- Continental sommerdekk bør sjekkes/ballanseres og kanskje byttes.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 231 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 48 768 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Mercedes-Benz
- Modell
- Vito
- Modellår
- 2008
- Karosseri
- Kasse
- Drivstoff
- Diesel
- Effekt
- 150 hk
- Slagvolum
- 2,2 l
- CO2-utslipp
- 215 g/km
- Kilometerstand
- 250 356 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 800 kg
- Seter
- 3
- Dører
- 4
- Farge
- Hvit
- Bilen står i
- Norge
- Sist EU-godkjent
- 25.03.2024
- Neste frist for EU-kontroll
- 04.04.2026
- Avgiftsklasse
- Varebil
- Registreringsnummer
- AX96299
- Chassis nr. (VIN)
- WDF63960313425357
- 1. gang registrert
- 07.05.2008
- Eiere
- 6
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag foran
- Antiskrens
- Antispinn
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- Diesel-partikkelfilter
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Servostyring
- Sommerhjul
- Takrails
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Påbegynt karosserirust. Defekt vindusvisker bak.
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.