Avdelingsdirektør eiendom og innkj øp
Bufdir
- Frist 20.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Avdelingsdirektør eiendom og innkjøp
Som avdelingsdirektør for avdeling eiendom og innkjøp skal du være med på å utvikle og styrke Bufdir og Bufetat sin eiendomsfunksjon. Du ønsker å bidra til at Bufdir og Bufetat har en effektiv og fremtidsrettet eiendomsforvaltning som støtter opp om institusjonsområdet og øvrige områder i Bufetat.
Du vil blant annet utvikle eiendomsforvaltningen som et strategisk virkemiddel i institusjonsutviklingen, ivareta rådgivning for regiondirektører og regionale eiendomsmiljøer, samt samarbeide med Statsbygg og andre leverandører og huseiere om strategiske og operative prosjekter. Du vil også ha ansvar for den strategiske og faglige styringen av regionenes leiekontrakter i samarbeid med regionale eiendomsmiljøer. Videreutvikling av arbeidet med fysisk sikkerhet og brannsikkerhet ved alle Bufdir og Bufetat sine lokasjoner er også et viktig ansvarsområde for denne stillingen. Vi har eiendom over hele landet, så noe reisevirksomhet må påregnes.
Videre skal du være med på å utvikle driftskonsepter for både Bufdir og Bufetat, samt sikre en effektiv intern drift i Bufdir.
Du skal bidra i arbeidet med å standardisere og digitalisere bestillingsrutiner for hele virksomheten. Dessuten legge til rette for operativ oppfølging av avtaler og leverandører og følge opp avvik knyttet til bestillingsprosessen.
Rollen vil innebære både strategisk utvikling og operativ ledelse av avdelingens ansvarsområder, og ansvar for direktoratets budsjett for husleie og andre felles driftsutgifter.
Vi ser etter en leder som med utgangspunkt i divisjonenes ansvarsområder og oppgaver både for Bufetat og Bufetat skal bidra til å videreutvikle leveransene våre. Stillingen har et stort nedslagsfelt, og du kommer til å samarbeide bredt og ha stort spenn i oppgavene dine. Det betyr at du alltid får noe å bryne deg på! Som vår nye avdelingsdirektør blir du premissgiver og faglig rådgiver både i direktoratet og i Bufetat.
Dette betyr blant annet at du skal
- lede 12 kompetente og dedikerte medarbeidere i en nyetablert avdeling
- Gi råd og støtte til ledelsen i direktoratet og etaten innen eiendomsforvaltning, drift av organisasjoner og operative innkjøp
- Ivareta en strategisk utvikling av Bufdir og Bufetat sin eiendomsfunksjon
- Utvikle eiendomsforvaltningen som strategisk virkemiddel på institusjonsområdet
- Samarbeide med Statsbygg og andre leverandører/huseiere om strategiske og operative prosjekter
- Strategisk styring av regionenes leiekontrakter
- Videreutvikle arbeidet med fysisk sikkerhet innenfor rammene for etatens arbeid med sikkerhet og beredskap
- Standardisere og digitalisere bestillingsrutiner for hele virksomheten
- Ivareta effektiv interndrift i Bufdir
- Utvikle kompetansen hos ansatte og ledere i etat og direktorat innenfor avdelingens fagområder
Hva slags bakgrunn har du?
Vi ser etter deg som har
- Relevant utdanning fra høyskole eller universitet på masternivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan i noen tilfeller kompensere for utdanningskravet
- høy faglig kompetanse og betydelig erfaring innen eiendomsforvaltning
- erfaring med å lede eiendomsprosjekter, fortrinnsvis innen statlig sektor
- betydelig erfaring med forhandlinger
- erfaring med å lede driftsfunksjoner i større virksomheter
- erfaring med inngåelse av kontrakter og anskaffelse av varer og tjenester
- har ledererfaring, fortrinnsvis fra større virksomheter
- erfaringer fra ledelse av større prosjekter og omstillingsarbeid
Hva slags person ser vi etter?
Vi ser etter ledere som ønsker å lede og er opptatt av å utvikle eget lederskap. Du får ting til å skje og sikrer leveranser og er heller ikke redd for å ta beslutninger. Du er en tydelig leder som involverer og delegerer. Du har stor arbeidskapasitet og evnen til å levere på korte tidsfrister. Med din faglige trygghet klarer du å tenke nytt rundt ditt ansvarsområde og evner å skape engasjement. Du knytter lett bånd med andre. Du jobber målrettet og strukturert både med det langsiktige mål for øye og med mer operative oppgaver som hører til avdelingen. Det er en fordel med erfaring fra offentlig virksomhet. Stillingen kan i perioder innebære betydelig reiseaktivitet.
Hva får du hos oss?
Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ med lønn fra kr.950 000 - 1.100 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Som ansatt i staten vil du ha muligheten til å benytte deg av fleksitid, sommertid og trening i arbeidstiden. Du vil også bli medlem i Statens pensjonskasse i henhold til Lov om Statens pensjonskasse, noe som gir deg en god tjenestepensjonsordning. I tillegg vil du ha mulighet til å søke boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt få yrkesskade- og gruppelivsforsikring.Informasjon til deg som søker
- Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Om arbeidsgiveren
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo
- Bransje: Eiendom, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Bygningsfysikk, Innkjøp/forhandling, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
meta.heading
- FINN-kode 373562418
- Sist endret