Jobbveileder
OsloKollega Karriere AS
- Frist 21.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Jobbveileder til Lambertseterhjemmet
Oslokollega er Oslos største arbeids- og inkluderingsbedrift. Vi jobber med å bidra til økt arbeidsinkludering for personer som av ulike grunner står helt eller delvis utenfor arbeidslivet. Vi er stadig i utvikling av nye verktøy for å sikre at flere kommer ut i jobb og at de står i jobb over tid.
Vi har det siste året inngått et partnerskap med Sykehjemsetaten/Lambertseterhjemmet om å utvikle og teste sykehjem som en kompetanse og kvalifiseringsarena for kandidater som i dag står utenfor arbeidslivet. På sykehjemmet er det mange ulike arbeidsoppgaver og avdelinger som kan gi kandidater verdifull erfaring og kompetanse på vei mot jobb. Partnerskapet går ut på å identifisere og utvikle arbeidsoppgaver som kan frigjøre tid for helsefagarbeidere. Samtidig jobber vi med å finne arbeidsoppgaver for mennesker som står utenfor ordinært arbeidsliv en mulighet og en fremtid i sykehjemmene i Oslo.
Nå søker vi en jobbveileder som vil være med å videreutvikle satsningen.
Formålet med stillingen er å videreutvikle gode kvalifiseringsløp med fokus på kompetanseheving og relevant erfaring med mål om fast jobb. Videre er det viktig å bygge gode relasjoner og videreutvikle samarbeid med ansatte på sykehjemmet. Jobbveilederen vil også jobbe tett med veilederapparatet i Oslokollega. Stillingen rapporterer til avdelingsleder Arena Lambertseter.
Ansvarsområder.
- Daglig ansvar for oppfølging av deltakere som er på jobb på sykehjemmet.
- Organisering og tilrettelegging for den enkelte deltaker. Utvikle opplæringsplaner over arbeidsoppgaver, samt sikre opplæring av disse.
- Oppstart av nye deltakere, og ansvar for oppgaver som tilfaller disse rutinene.
- Jobbe individuelt med deltakere for å identifisere ferdigheter, interesser, kompetanse, erfaring og jobbønsker.
- Planlegge, lede og fordele arbeidsoppgavene og selv delta i det praktiske arbeidet ved behov.
- Samarbeid med ansatte på sykehjem for å sikre gode deltakerløp og god inkludering
- Koordinering og samarbeid i det daglige med avdelingsledere samt sykehjems ledelsen ved behov.
- Være «hands on» og håndtere «situasjoner» som måtte oppstå i hverdagen, både på avdelinger og i forhold til den enkelte deltaker.
- Bidra til utvikling av karrieremål og karriereplan i samarbeid med karriereveileder
- Dokumentere og rapportere oppfølging, tiltak og utvikling hos deltakere
- Arbeide målrettet etter fagstrategien
- Inneha erfaring / Kjenne til målrettet miljøarbeid og positiv atferdsstøtte som metode.
Erfaring/kompetanse
- Erfaring fra driftsorganisasjon – organisering og tilrettelegging av oppgaver gjerne fra helse eller servicesektor
- Høyere relevant utdanning tilsvarende minimum bachelorgrad (arbeidserfaring kan veie opp for manglende utdannelse)
- Engasjert og stor arbeidskapasitet
- God kjennskap/erfaring fra veiledningsfaget, ønskelig med kjennskap til SE/IPS/MI
- Erfaring med inkludering av sårbare grupper i ordinært arbeidsliv, inkludert oppfølging av arbeidsgivere og ekstern praksis
- Kunnskap om arbeidsmarkedets behov og mekanismer
Litt om stillingen:
- Stillingen er en fast stilling, vi ønsker snarlig oppstart
- Arbeidssted for tiden er Lambertsetersykehjem og er en 100 % stilling.
- Arbeidstid: 08 – 15.30
Om arbeidsgiveren
OsloKollega er en av Oslos største arbeids- og inkluderingsbedrifter. Vi jobber på oppdrag fra NAV. Vårt felles mål er å hjelpe så mange som mulig ut i ordinært arbeidsliv.
I OsloKollega er vi ekte, som betyr at vi vil vel. Vi holder det vi lover og lever det vi lærer.
Vi er offensive. Vi tar initiativ, er løsningsorienterte og modige i møte med våre omgivelser og med hverandre.
Et inkluderende samfunn er et bedre samfunn, mener vi.
- Sektor: Privat
- Sted: Cecilie Thoresens vei 11, 1153 Oslo
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Omsorg og sosialt arbeid, Vernepleier/miljøterapeut
(1/3)
meta.heading
- FINN-kode 373676000
- Sist endret