Saksbehandler
Sandnes kommune
- Frist 20.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Saksbehandler
Vil du være med å gjøre en forskjell i Sandnes kommune? Vi har ledig 3 faste stillinger, og 1 ledig vikariat.
Barne og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenteret for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølging arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht til Lov om barnevern. I tillegg til avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av avdeling omsorg og ettervern, avdeling mottak og barnevernvakt, samt avdeling tiltak. Barne og familieenheten jobber etter FIT ( Feedbackinformerte tjenester).
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter Lov om barnevern
- Undersøkelsesarbeid og oppfølging av tiltaksarbeid ihht Lov om barnevern
- Oppfølging av barn og ungdom som er plassert i fosterhjem eller institusjon
- Representere kommunen som part eller vitne ved nemnd og domstolsbehandling
Kvalifikasjoner
- 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Du må beherske dataverktøy ( fagprogrammet Familia blir brukt)
- Du må ha sertifikat på personbil
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B1
Personlige egenskaper
- Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter
- Du tar ansvar og evner å jobbe selvstendig/strukturere egen arbeidshverdag
- Du har god arbeidskapasitet
- Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre
- Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenester og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse
- Du tar utfordringer, evner å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt i arbeidsmiljøet
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
Vi tilbyr
- Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø
- Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak
- Veiledning både i gruppe og individuelt
- Engasjerte medarbeidere
- Fleksibel arbeidsordning
- Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet i kapittel 4
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Om arbeidsgiveren
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes – i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.
Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 4
- Sted: Strandgata 147, 4307 Sandnes
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 373679764
- Sist endret