Fagkonsulent
Gjensidige
- Frist 23.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med på å sikre økonomisk trygghet når det virkelig gjelder?
Gjensidige Pensjonsforsikring er heleid datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA. Vi leverer innskuddsbaserte pensjonsløsninger til bedrifter og pensjon og sparing til bedriftens ansatte og andre privatkunder. Vi er opptatt av gode kundeopplevelser og jobber kontinuerlig med å utvikle effektive og moderne tjenester for våre kunder.
I Gjensidige Pensjonsforsikring engasjerer vi oss i kundene våre, og i bærekraftige løsninger. Fremtiden avhenger av at vi forvalter verdiene våre riktig, og vi trenger alltid flinke folk til denne viktige oppgaven. Vil du være med?
Gjensidige Pensjonsforsikring trenger flere med på laget! Er du den vi er på jakt etter?
Har du lyst til å bidra til å sikre gode kundeopplevelser og raske oppgjør? Oppgjørsavdelingen i Gjensidige Pensjonsforsikring håndterer alle pensjonsutbetalinger og erstatningsoppgjør, og vi ser nå etter deg som ønsker å være med på styrke det faglige nivået og bistå i videreutviklingen av nye arbeidsprosesser i teamet for oppgjør etter dødsfall.
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige
I Gjensidige har vi jobbet med å sikre liv, helse og verdier i over 200 år. En av grunnene til at vi har lyktes i så lang tid, er at vi hele tiden jobber med å utvikle oss i takt med - og helst i forkant av - de stadige endringene i forsikringsbransjen og samfunnet ellers.
Hos oss vil du være en del av et stort fellesskap som trekker i samme retning mot et tryggere samfunn for alle, hvor du kan være stolt av at vi gjør mange konkrete grep for verden rundt oss.
Du vil bli en del av teamet hos oss som har ansvar for utbetalinger og oppgjør av alderpensjoner og ved dødsfall. Vi håndterer oppgjør på alle pensjon- og spareprodukter som Gjensidige tilbyr og vårt oppdrag er å sikre presise oppgjør til de som går av med pensjon og til etterlatte.
Vi møter kundene i overgangen til en ny fase i livet, eller etterlatte som har mistet sine kjære, og bistår dem for å gjøre prosessen så enkel som mulig. Det oppleves meningsfullt å sikre økonomisk trygghet når det virkelig gjelder. Møtet med deg kan utgjøre en forskjell og en erfaring kundene våre tar med seg livet ut.
Din hverdag hos oss
Som saksbehandler hos oss vil arbeidsoppgavene i stor grad handle om å sørge for at alle pensjon- og spareprodukter blir gjort opp korrekt i henhold til lovverk og vilkår når en kunde har gått bort.
For å sikre at oppgjøret blir riktig, må vi samle inn all nødvendig informasjon. Dette innebærer ofte å kontakte etterlatte etter kunden og ulike offentlige instanser. Vi kommuniserer med dem via telefon, e-post eller brev.
I denne stillingen vil du også få muligheten til å bidra inn i utviklingsprosjekter som treffer vårt fagområde.
Om deg som søker
Vi ser etter deg som har erfaring med saksbehandling og er vant til å jobbe strukturtert med tidvis store saksmengder. Det er viktig at du evner å jobbe selvstendig, tar ansvar og sørger for å gjennomføre oppgaver til angitt tid. Om du har erfaring fra skade- eller livsforsikringer, pensjon eller eksempelvis fra NAV, vil det være en fordel.
Har du også erfaring med stormaskinbaserte produksjonssystemer eller er vant med å jobbe i flere ulike systemer samtidig, vil dette være nyttig i denne jobben. Interesse for digitalisering av manuelle prosesser og nye arbeidsmåter, eller erfaring med dette, er positivt.
Du vil i stor grad bidra til kundenes opplevelse av selskapet, og vi legger derfor vekt på dine personlige egenskaper.
Vi gjør oppmerksom på at det vil bli gjennomført kredittsjekk før en eventuell ansettelse.
Hos oss får du
Vi garanterer en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge din karriere ved å bevege deg på tvers av organisasjonen.
For å koble på og yte best mulig når det virkelig gjelder, trenger vi å koble av mellom slagene. Derfor er vi opptatt av at du skal ha rom for å være deg, og til å dyrke det som er betydningsfullt i ditt liv - hva enn det måtte være.
Vi gir deg også muligheten til å jobbe delvis fra hjemmekontor etter avtale. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom gode samhandlings- og arbeidsverktøy.
Du vil også få flere goder, som blant annet spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning, sommertid og fleksibel arbeidstid.
Vi holder til i kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.
Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss.
Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med:
Nikolai Dyrlie Bræin, (+47)97168813, Nikolai-Dyrlie.Braein@gjensidige.no
Søknadsfrist: 23.10.2024
Om arbeidsgiveren
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum.
- Sektor: Privat
- Sted: Schweigaards gate 14, 0185 Oslo
- Bransje: Annet, Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Rådgivning, Saksbehandler
Nøkkelord
Oppgjør, Forsikring, Konsulent, Jurist
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374206391
- Sist endret