BankID-fullmektig ansvarlig
BankID BankAxept
- Frist snarest
- Ansettelsesform Fast
BankID fullmektig ansvarlig
BankID er i gang med en stor fornyelse, både teknisk og organisatorisk. For å sikre at flere får tilgang til BankID, og at brukeropplevelsen blir likere, mer forutsigbar og mer inkluderende, skal vi nå ta et enda større eierskap til hele brukerreisen.
Det å bruke BankID skal i størst mulig grad være selvbetjent, men noen behov må fremdeles løses med fysisk oppmøte eller dialog med banken. Vi ønsker at møtet med bankenes kundebehandlere skal oppleves likt, uavhengig av hvilken bank brukeren har fått sin BankID fra. Derfor samordner vi nå prosesser og rutiner for møtet med brukerne på tvers av bankene.
I rollen som ansvarlig for «Bli kunde»-reisen hos BankID, vil du eie oppfølgingen av kundebehandlere for BankID i alle Norges banker. Det betyr at du vil være med på å forme og styre hvordan våre 4,5 millioner sluttbrukere møter og opplever BankID. Eller sagt på en annen måte: Du vil være med på å skape et mer knirkefritt samfunn.
Hvis dette er et oppdrag du kan la deg motivere av, søker vi nå en strukturert og samlende person som skal sikre at bankenes kundebehandlere møter BankID-brukerne på best mulig måte. Du vil ha ansvaret for utarbeidelse, implementering og oppfølging av rutiner som treffer “hele” Norges befolkning. Du vil være en del av teamet som eier de helhetlige prosessene som skal redusere friksjon for alle brukere av BankID, og være bindeleddet fra bankenes kundesentre inn i teamet og resten av BankID-organisasjonen.
Dette er dine ansvarsområder:
- Ansvarlig for forvaltning og utvikling av vårt nettverk av BankID-fullmektiger (bankene), og at oppgaver som utstedelse og kundeservice utføres på best mulig måte
- Ansvarlig for at BankID har fremragende kundeservice gjennom våre BankID-fullmektiger
- Leder for BankID fullmektig-forum med alle Norges banker
- Ansvarlig for forvaltning og utvikling av BankID regelverk og policies
- Ansvarlig for BankID rutinebeskrivelse
- Ansvarlig forvaltning av BankID tjenesteavtalen med bankene
Du vil også jobbe med:
- Videreutvikling av BankID-fullmektig-nettverket, herunder utforske muligheter for samarbeid med andre aktører i privat og/eller offentlig sektor
- Sikre opplæring og støtte til de som møter BankID-brukerne
- Etablere en eskaleringskjede som kan håndtere uklarheter hos førstelinje kundebehandlere
- Bidra i koordinering og gjennomføring av revisjoner
- Måling av hvor godt vi effektiviserer administrasjonen av BankID
- Følge opp avtalene med bankene og eventuelt andre som yter kundetjenester på vegne av BankID
- Sikre at de som møter kundene er oppdatert på tjenestene vi leverer.
Vi skal være førstevalget for de skarpeste hodene og de som brenner for bærekraftig samfunnsutvikling. Vil du være med oss på veien fremover vil vi høre fra deg.
Om deg:
- Du er strukturert med en evne til å se både begrensninger og muligheter i regelverk.
- Du kan forenkle komplekse tema til tydelige prosedyrer og rutiner.
- Du er en relasjonsbygger som også evner å være tydelig i møtet med mange ulike meninger.
- Erfaring fra kundeservice-oppfølging er en fordel.
- Du kommuniserer tydelig og godt, både skriftlig og muntlig.
Det skal være raskt og enkelt å søke hos oss, du trykker på linken til stillingen, svarer på tre relevante spørsmål for stillingen og vipps så har du søkt!
Om arbeidsgiveren
Hva gjør vi?
Knirkefri betaling og identifisering - vi gjør det superenkelt å identifisere seg og betale. Det er trygt og gjort på et øyeblikk, akkurat sånn det skal være.
BankID, BankAxept og Stø er ledende innen ID, betaling og antihvitvasking. Våre tjenester fungerer sømløst og trygt, uansett tid og sted. Vi er norske og lager bunnsolide tjenester som bedriftene og befolkningen stoler på.
BankAxept er den enkleste og rimeligste måten å ta betalt på. Butikkene er trygge på at betalingen alltid skjer, selv om det er problemer med nettet. Det er god butikk og god beredskap.
BankID er nordmenns favoritt for å logge inn på offentlige tjenester. Selv om det finnes andre eIDer, foretrekker 9 av 10 å bruke BankID. Det skal være trygt, samtidig som det er enkelt. Det er vanskelig, og derfor elsker vi det.
Stø Kundesjekk hjelper bedrifter med å bekjempe kriminalitet. Rapportering og detektering, kundekontroll og identifisering, eierkart og signaturer, alt er samlet i ett system. Vi gjør det kjipt for kriminelle, og det liker vi veldig godt.
Hvem er vi?
Våre 250 ansatte jobber hver dag med å skape et knirkefritt samfunn. Vi bor i tre byer; Oslo, Stavanger og Bergen, i flotte og nyoppussede lokaler sentralt plassert. Målet vårt er å være førstevalget for de beste folka. De skarpeste hodene og de som brenner for bærekraftig samfunnsutvikling. Vi skal være en arbeidsgiver som er så bra og meningsfull å jobbe for at du stolt anbefaler oss til de beste folka du kjenner.
Det viktigste for oss er ikke hvor du kommer fra eller hva slags bakgrunn du har, så lenge du liker å jobbe sammen med andre for å skape gode resultater. Vi har et åpent og inkluderende arbeidsmiljø og ønsker at teamene våre skal bestå av folk med ulike bakgrunner og personligheter.
Vi har en uformell arbeidskultur med lite hierarki, men vi er samtidig opptatt av sikkerhet og at jobben blir gjort skikkelig. Hos oss handler det mest om å få oppgavene gjort, ikke om hvilke titler folk har.
Hos oss er vi opptatt av å ha det bra på jobb. Vi er glade i å feire sammen, har et godt sosialt miljø og et veldig aktivt bedriftsidrettslag, med løpetreninger, sjakk-klubb, padling, padel, organiserte hytteturer og mye mer. Vi kan også tilby flere fantastiske goder, blant annet en av de beste forsikrings- og pensjonsordningene på markedet. Forsikringene dekker våre medarbeidere både på jobb og i fritiden, rett og slett fordi vi synes de fortjener det beste. God balanse i mellom arbeids- og privatliv er viktig. Derfor har vi fleksibel arbeidstid som gir deg handlingsrom i din hverdag utenom kjernetid. I tillegg får du som ansatt fem ekstra betalte fridager i forbindelse med påske og/eller jul.
Bli med oss og skap et knirkefritt samfunn og les mer her.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Oslo, Norge, 0150 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Annet
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374273240
- Sist endret