Bildegalleri
Volvo PV
B-18 Sport
1963
12 340 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på V-54464Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
I 1987 ble det tillatt med rally i Norge etter mange års opphold(Reiulf Steen 1973) og KNA ville markere dette på en skikkelig måte.
Alle "stjernene" fra rallysporten på 60-70-tallet ble kontaktet ogh spurt om de kunne skaffe seg en bil fra den tiden og delta i et nytt Rally Viking.
Det skulle bli en stor opplevelse for mange, det ble deltagelse av regjerende Svensk mester i Historisk Rally, Tom Trana og Erik Carlson"på taket", Greta Molander, Lasse Jönson, Håkan Lindberg, Bengt Søderstrøm,Harry Bengtson fra Sverige og fra Norge hele registeret, Hans og Arne Ingier, Egil Stenshagen, Trond Schea, Edwaed Gjølberg, Gunnar Fadum, Kjell Gudim, Jon Flom og flere fra England og Danmark.
Dette er altså bilen som Helge Menkerud totalvant dette Rally Viking med i 1987.
Det er også bilen som Cato startet sin 6,5 års læretid med pappa i 1000 sjøers rally i Finland. Det ble mange seiere både i løp og på SS-prøver med denne bilen som er identisk med en fabrikkbil fra 60-tallet.
Tanken var da å etter dette løpet tilbakeføre bil til originalstand og selge den, MEN så kom det mange telefoner om at dette måtte forsvares og at det måtte vises at det ikke var bare flaks.
Det ble montert bur i bilen og den tok del i mange rally på 80-90-tallet.
Bilen er med hjelp og råd fra Tom Trana, Per Svein Iglebæk, Gunnar Hagerud og flere bygd identisk med en fabrikkbil fra den tiden. Den er så solid bygd, så lettkjørt og er FIA-godkjent med HTP i klasse CT9 for rally, bakkeløp og racing.
Den er tatt helt ned til bare karroseriet og etter retting og lakkering bygd opp igjen og framstår som en lettkjørt og holdbar rallybil. Den har Safari forstilling og er ombygd til 2-krets bremser.
Det vurderes å selge denne bilen, enten bare bilen eller evt. med alt jeg har til den.
Dette er en orginal PV 544 B-18 Sport !!!
Det som trengs for å setter bilen tilbake til standardbil følger med: seter, side og dørtrekk, bak og sideruter, standard bremser osv. osv.
Jeg har en ekstra Alpekasse( vanskelig å få tak i), 2 nyoverhalte 4-trinns std.kasser, komplett bakaksel med 4.56 og sperre(Monte Carlo), komplett bakaksel med 4.1, masse pyntelister, pansere, bagasjelokk, støtfangerdeler, et par skjermer, Basse Hveems taklykt, radiator, dynamoer, ekstra spesialbygde Bilstein støtdempere, 1 komplett 108 hk. B-18 motor og en masse både nye og brukte deler og instrumenter.
Bilen leveres EU-godkjent.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Volvo
- Modell
- PV
- Modellår
- 1963
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 150 hk
- Slagvolum
- 1,8 l
- Kilometerstand
- 12 340 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- 4,88 Limited Slip
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Originalfarge
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- V-54464
- Chassis nr. (VIN)
- 39818400000000000
- 1. gang registrert
- 11.10.1963
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Diff.sperre
- Hengerfeste, avtagbart/svingbart
- Radio FM
- Sportsseter
Selgers kjennskap til bilen
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Hele bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja. Gr. 2
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
2615 LillehammerLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.