Markedsansvarlig
Tromsø Idrettslag
- Frist 16.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli markedsansvarlig i Tromsø Idrettslag?
I denne rollen vil du få ansvar for å bygge klubbens merkevare, engasjere supporterne og samarbeide med klubbens samarbeidspartnere, med særlig fokus på innholdsproduksjon og digitale flater. I tillegg vil du komme til å samarbeide tett med spillerne våre.
Vi leter etter deg som forstår hva som engasjerer supporterne i den digitale verden, og som samtidig evner å flytte publikum og deres engasjementet over på stadion.
Søknad med CV sendes til kommersiell leder, Wiggo Yttergård, wiggo@til.no
Du blir en nøkkelperson bak hvordan TIL kommuniserer, sentral i den digitale samtalen med supporterne og hvordan vi sammen skal skape euforiske opplevelser for det nordnorske publikumet. Det er noe unikt med å være en del av verdens nordligste profesjonelle fotballklubb. Det gir kraft til å utvikle og utfordre grensene for hvordan en fotballklubb skal drives. Våre ansatte beskriver en arbeidshverdag som er proppfull av mening og engasjement.
På Romssa Arena lover vi at du får utfordre deg selv. Du kommer til å henge med et dedikert team som henter inspirasjon fra toppidrett i hverdagen, og som elsker å utfordre det normale. Du får sjansen til å utvikle merkevaren til verdens nordligste profesjonelle fotballklubb, påvirke opplevelsen hundretusenvis har til klubben, og samtidig skape en arena hvor TIL og supporterne får det beste ut av hverandre i både den fysiske- og digitale verden.
Har du enda ikke søkt? Da kan du lese noen flere detaljer om stillingen nedenfor:
Arbeidsoppgaver:- Utvikle og implementere markedsstrategier for både kvinne- og herrelaget, med mål om å øke klubbens synlighet lokalt og nasjonalt.
- Ansvar for klubbens digitale kommunikasjon, inkludert sosiale medier, nettsider og nyhetsbrev, med fokus på å engasjere supportere og styrke klubbens merkevare.
- Produsere engasjerende og relevant innhold for å tiltrekke supportere og samarbeidspartnere.
- Samarbeide tett med teamet for å sikre at markedsføringsprosjektene følger en strukturert plan, og at gode ideer blir realisert.
- Planlegge og gjennomføre markedsføringskampanjer i forbindelse med arrangementer og kampdager for å skape økt engasjement og oppmøte.
- Samarbeide med salg- og partneransvarlig for å utvikle attraktive tilbud til sponsorer og sikre at deres synlighet blir ivaretatt i klubbens kommunikasjon.
- Samarbeide med arrangementsleder for å promotere klubbens aktiviteter og skape engasjement rundt våre arrangementer.
- Støtte mot arrangement av klubbens kvinnesatsing.
For å lykkes i rollen må du forstå hvordan du bygger fellesskap og samhold ved hjelp av digitale verktøy. Du må også like en intensiv hverdag hvor krav til tilgjengelighet er viktig.
- Utdanning innen markedsføring, kommunikasjon eller PR. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Minimum 2-3 års erfaring med markedsføring og innholdsproduksjon, helst fra idrett eller lignende bransje.
- Erfaring med digital kommunikasjon og sosiale medier.
- Erfaring med innholdsproduksjon, inkludert foto og video.
- Kreativ og strategisk tankemåte, med evne til å produsere engasjerende innhold.
- Samarbeidsorientert med sterke muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner.
- God prosjektledererfaring, med evne til å jobbe selvstendig og i team.
- Kjennskap til arrangementsledelse.
- Interesse for fotball og kunnskap om sportsmarkedet er en fordel.
- En organisasjon i vekst og med høye ambisjoner på vegne av spillere, medlemmer, by og region.
- Stilling i en fotballklubb som er viktig for titusenvis av mennesker, og som forvalter en av Nord-Norges sterkeste merkevarer.
- Stort spillerom for å påvirke og sette sitt stempel på utviklingen av klubben.
- En trivelig og inkluderende organisasjon.
- I all vår virksomhet vektlegges økonomisk, sosial og miljømessig bærekraft.
- Stillingen rapporterer til kommersiell leder.
Om arbeidsgiveren
Tromsø Idrettslag har en stolt historie. Siden oppstarten i 1920 har klubben utviklet seg til å bli landsdelens største fotballklubb, med ambisjoner om å være en fotballklubb for både topp og bredde med sterkt fokus på utvikling. De siste årene har klubben også tatt en sterkere rolle som samfunnsaktør.
Vi er verdens nordligste profesjonelle fotballklubb og sammen med deg skal vi spamme hele verden med vakre nordlysbilder fra stadion, spillere som kaster seg inn i taklinger på en snødekt bane og vise verden vårt unike fotballunivers lengst mot nord.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Stadionvegen 3, 9007 Tromsø
- Bransje: Event og arrangementer, Idrett og trening, Underholdning
- Stillingsfunksjon: Løsningssalg, Markedsfører, Web
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
markedsansvarlig, fotball, digital strategi
(1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374407258
- Sist endret