rådgiver/seniorrådgiver anskaffelser
Stortinget
- Frist 22.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med anskaffelser og avtaleoppfølging på Stortinget?
Vi søker dyktige og hyggelige kollegaer til seksjonen. Hos oss får du jobbe i et kompetent arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter.vi har ledig en fast stilling og et vikariat med varighet ut 2025.
Arbeidsoppgaver
Vi er åtte medarbeidere, inkludert seksjonsleder, som jobber med fagområdet, og som har variert bakgrunn innen blant annet jus, samfunnsvitenskap og økonomi.
Seksjonen vår skal bidra til at behov for varer og tjenester dekkes på en strategisk, kostnadseffektiv og kvalitetsmessig god måte i tråd med anskaffelsesregelverket. I perioden 2025-2028 har vi ambisjon om å utvikle fremtidens anskaffelsesfunksjon. Målet er at Stortinget har en dyktig strategisk og operativ anskaffelsesenhet som sørger for sømløs og effektiv innkjøpsprosess, inkludert rettidig levering av varer og tjenester av høy kvalitet til konkurransedyktige priser. Strategisk jobber vi for langsiktige partnerskap med leverandører, bærekraftige innkjøpspraksiser, og kontinuerlige kostnadsbesparelser som støtter organisasjonens overordnede mål.
Vi har ansvar for å gjennomføre alle type anskaffelser etter LOA og FOA, fra A-Å. Det er årlig om lag 70 anskaffelser og om lag 300 avtaler Det er stor variasjon i kjøp av varer, tjenester, IT-verktøy og bygg og anlegg/entreprise. Vi samarbeider med alle i Stortingets administrasjon og får et spennende innblikk i virksomheten. I seksjonen trenger vi særlig mer kompetanse innen avtaleoppfølging, kategorier, personvern, samt tall og analyse. Vi samarbeider godt med seksjon for økonomi og styring, blant annet om etablering av bedre styringsdata og bruk av PowerBI. Kontinuerlig utvikling og forbedring er viktig for oss, og vi forvalter rutiner og maler selv. Vi er i ferd med å anskaffe nytt KGV og KAV, og ser frem til effektiv bruk av verktøyet.
Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:
- lede og gjennomføre anskaffelser, fra behovet oppstår til kontrakt er signert. Dette kan blant annet omfatte planlegging av anskaffelsesprosessen, utarbeide konkurransestrategi og konkurransedokumenter samt gjennomføre forhandlinger
- gi råd og støtte innen fagfeltet offentlige anskaffelser til Stortingets enheter.
- klargjøre for kontraktsinngåelse og følge opp avtalene og leverandørene
- behandle klager og innsyn
- bidra til utvikling av fagområdet
- delta i utviklingsarbeid innen anskaffelsesområdet , for eksempel utvikling av prosessen, rutiner, maler og verktøy
- arbeid med dedikert avtaleoppfølging kan være aktuelt
- rapportering og utarbeidelse av innkjøpsanalyser kan være aktuelt
Arbeidsoppgaver og ansvar kan bli tilpasset aktuelle kandidaters erfaring og kompetanse for å sikre best mulig tjenester og effektiv ressursbruk.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har:
- relevant utdannelse fra universitet eller høyskole, minimum bachelorgrad. Særlig relevantarbeidserfaring kan i enkelte tilfeller veie opp for kravet til utdanning
- erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser
- gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
- gode digitale ferdigheter
Det er ønskelig med:
- kjennskap til regelverk for personvern og sikkerhet, samt kunnskap om samfunnsansvar
- erfaring med styringsdata, innkjøpsanalyser og PowerBI
For stilling som seniorrådgiver gjøres det en helhetsvurdering. Det kreves minimum flere års relevantyrkeserfaring og det legges særlig vekt på relevant fagkunnskap.
Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for nivå konfidensielt.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som har:
- en positiv innstilling og som bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø.
- er en pådriver og vant til å ta ansvar
- evner å tenke helhetlig og sette deg inn i organisasjonens behov
- har evne til å arbeide strukturert og selvstendig, samtidig evner å være fleksibel
- er løsningsorientert og har god gjennomføringsevne
- tillitsskapende fremtreden
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
Vi tilbyr en meningsfull stilling på et arbeidssted med historisk sus, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere. Du blir en del av et kompetent og godt arbeidsmiljø med kontaktflatemot hele Stortingets administrasjon. Du ønskes velkommen til i nyoppussede lokaler i Stortingskvartalet,med mulighet for delvis hjemmekontor, fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden.
Stillingen lønnes som rådgiver i lønnsspenn kroner 615 700-708 000, eller som seniorrådgiver i lønnsspennkroner 708 000-895 500, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særlig kvalifiserte kandidater kan høyerelønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seksmåneders prøvetid. Tidspunkt for tiltredelse avtales.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vioppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etniskbakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntattdenne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kaninnvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, vil vi kontakte deg.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen 22.10.2024. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring: https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysningernår du søker jobb hos oss.
Om arbeidsgiveren
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Prinsens gate 26, 0157 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
anskaffelser, avtaleoppfølging, innkjøp, kontraktsoppfølging
meta.heading
- FINN-kode 374412242
- Sist endret