Forsikringsrådgiver
If Forsikring (If Skadeforsikring)
- Frist 3.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du en dyktig relasjonsbygger som vil finne gode løsninger for kundene våre?
Da kan du være vår nye forsikringsrådgiver på kontoret vårt i Bodø! Hos oss vil du få engasjerte kollegaer og ledere som sammen med deg vil bidra til din videre utvikling.
Om rollen
Som utgående forsikringsrådgiver sørger du for at kundene våre føler seg trygge i hverdagen. Dette gjør du gjennom en effektiv og nøyaktig behovsavklaring for å sikre at kunden er riktig forsikret basert på sine behov. Du vil proaktivt ta kontakt med eksisterende kunder for å booke og avholde møter hvor dere sammen kartlegger kundens behov, og basert på disse selger du forsikringer slik at kunden er rett forsikret om noe skulle skje. I de fleste tilfeller vil det innebære salg av nye forsikringer, men det kan også være at du fjerner forsikringer som kunden ikke lenger har behov for.
Du vil ha ditt eget salgsbudsjett som du blir fulgt opp på, men hos oss er alltid kundenes behov første prioritet i rådgivningen. Derfor kan vi skryte av et godt arbeidsmiljø hvor vi jobber sammen for å være ved kundenes side og for å oppnå gode resultater som et team.
Din innsats som rådgiver hos oss er helt avgjørende for kundenes fremtid. Se for deg at du snakker med en pappa som kjøper barneforsikring etter en behovsanalyse med deg. To år senere, havner familien i en bilulykke som gjør barnet ufør resten av livet. At du solgte den barneforsikringen i sin tid, vil utgjøre en betydelig forskjell for familiens økonomi i all fremtid. Dette er bare ett eksempel på forskjellen du vil gjøre som forsikringsrådgiver hos oss.
Nå ønsker vi flere forsikringsrådgivere som vil gjøre en forskjell i folks liv, er dette deg?
Vi tilbyr
- Et inkluderende og godt arbeidsmiljø med mange sosiale sammenkomster
- Karriere- og utviklingsmuligheter i Nordens største forsikringsselskap
- Veldig gode personalforsikringer og høy pensjonssparing
- Et sterkt fagmiljø med høy kompetanse
- Autorisasjon i skade- og personforsikring
- Fleksibilitet og mulighet for delvis hjemmekontor
- En helsefremmende arbeidsplass med bl.a. økonomisk treningsbidrag og 1 treningsfri time i uken
Om teamet
Hos oss vil du bli en del av et team som har et brennende engasjement for salg, rådgivning og forsikring. Vi har f.eks. ho Marianne som er utrolig dyktig på personforsikring og har sørget for at mange familier er trygge dersom det verst tenkelige skulle skje.
Også har vi pratmakeren og «sosialministeren» Arne Martin som ikke bare er opptatt av budsjett og utviklingsmål, men også sørger for at vi har masse gøy på jobb. Det høres kanskje rart ut, men vi kan love deg at vårt engasjement vil smitte over på deg, og du vil snart merke at du, som en del av If, er en viktig bidragsyter for veldig mange mennesker. Vi er stolte av å jobbe med markedets beste produkter, og sammen skal vi fortsette å levere den beste kundeservicen i forsikringsbransjen.
Hvem er du?
Vi søker derfor deg som motiveres av å hjelpe andre gjennom rådgivning, og har evne og vilje til å finne den beste og riktige løsningen for hver enkelt kunde. Det er viktig for oss at du er nysgjerrig og har et varmt engasjement i møte med ulike mennesker. Du tar ansvar og initiativ for å drive din utvikling, samtidig som vi støtter deg med verktøyene du trenger for å lykkes og trives hos oss. Mangfold er viktig for oss og vi ser etter deg som kan utfordre oss og tilføre verdier i alt fra tenkemåter til salgspitcher. Hos oss er det lov å være god. Hvis du også motiveres av å nå målene dine, er dette jobben for deg!
Du har også:
- Erfaring fra salg og rådgivning, helst over telefon, men det er ikke et krav
- Gode datakunnskaper og interesse for å lære nye systemer
- Gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- Minimum fullført videregående skole med fullstendig vitnemål
Tilleggsinformasjon og rekrutteringsprosessen
Søknadsfrist: 03. november
For å søke: Last opp CVen din og vitnemål, og svar på noen kjappe spørsmål, i stedet for å skrive et søknadsbrev
Rekrutteringsprosessen: For en mer rettferdig rekrutteringsprosess bruker vi tester som første steg for å vurdere potensial og match med stillingen. Du vil få en fullstendig testrapport etter testene. Deretter vil relevante kandidater bli invitert til førstegangsintervju.
Arbeidstider: 08:00-15.30
Oppstart: Etter avtale 2025
Vi benytter Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.
Rollen omfattes av Finansforetaksloven, som innebærer krav om fremlagt ordinær politiattest før en eventuell ansettelse.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Dronningens gate 18, 8006 Bodø
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Salg, Telefonsalg
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
salg, b2c, fastlønn, forsikring salg rådgiving, rådgivning
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374426860
- Sist endret