Innlandet fylkeskommune Administrasjon - seksjon for økonomi og styring
Innlandet fylkeskommune Administrasjon - seksjon for økonomi og styring
- Frist 01.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Innlandet fylkeskommune Administrasjon - seksjon for økonomi og styring
Beskrivelse
Seksjon for økonomi og styring har ledig fast stilling som rådgiver innen økonomi og virksomhetsstyring.
Om enheten
Seksjon for økonomi og styring inngår i administrasjonsavdelingen i sentraladministrasjonen i fylkeskommunen. Seksjonen er fylkeskommunens fagenhet for økonomistyring, budsjett, regnskap, virksomhetsstyring og systemforvaltning av ERP-systemet.
Vi søker deg som
- har høyere utdanning innen økonomi
- som har erfaring innen økonomi- og/eller virksomhetsstyring»
- som har interesse av å være med å utvikle disse prosessene i fylkeskommunen
Vi tilbyr
- interessante og varierte arbeidsoppgaver i et godt faglig og utviklingsorientert arbeidsmiljø
- lønn etter avtale
- et godt arbeidsmiljø med et aktivt bedriftsidrettslag
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100 % fast stilling ledig omgående
- arbeidssted Hamar
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- enheten har arbeidssted Hamar, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen
Arbeidsoppgaver
- rapportering
- oppfølging av fylkeskommunens totaløkonomi
- virksomhetsstyring med mål og resultatstyring
- arbeid med de interne styringsprosessene i fylkeskommunen
- arbeid med digitale styringsverktøy
- saksbehandling, analyser og utredninger
- arbeidsoppgavene kan variere over tid, og man kan få oppgaver i seksjonen avhengig av interesse, behov og kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav
- søkere må ha utdanning innen økonomi på Master-nivå (siviløkonom e.l.)
Ønskede kvalifikasjoner
- relevant erfaring innen arbeidsområdene økonomistyring, budsjettarbeid og/eller virksomhetsstyring er en fordel
- søkere må like å jobbe med og håndtere store mengder data/tall, bruke digitale styringsverktøy og inneha gode kunnskaper innen Excel
- søkere må beherske norsk skriftlig godt og kunne bidra til å skrive dokumenter og saksfremlegg
Ønskede egenskaper
- har gode analytiske egenskaper og kan gjennomføre analyser
- er utviklingsorientert og kan ta ledelsen i faglig utviklingsarbeid
- har stor arbeidskapasitet
- jobber godt selvstendig, tar initiativ og ser nye muligheter
- har godt humør
Vi jobber mye i team og har utstrakt samarbeid med andre fagmiljøer. Det kreves svært gode samarbeidsegenskaper. Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Om arbeidsgiveren
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
- Sektor: Offentlig
- Sted: Parkgata 64, 2317 Hamar
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Controller
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374543222
- Sist endret