Rådgivere til vårt Aksjonærregister
Skatteetaten
- Frist 27.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Bli med på å forme fremtidens Aksjonærregister!
Vi ser etter deg som har god kunnskap om analyser og ser potensialet for hvordan analyser kan benyttes. Du trives med å drive fram endringer for å møte fremtidens oppgaveløsning.
Du vil som rådgiver ved Aksjonærregisteret bidra til å sikre et oppdatert og korrekt aksjonærregister som brukerne av registeret kan ha tillit til. Aksjonærregisteret står overfor store endringer de nærmeste årene som følge av automatisering, brukerorientering og vårt samfunnsoppdrag. Vi har et landsdekkende ansvar for Aksjonærregisteret.
Hvis du har erfaring med analyser og liker å briljere med tall og register. Da bør du kanskje lese videre. Hvis du i tillegg motiveres av å utvikle oppgaveløsningen og tørr å utfordre etablerte sannheter, da vil vi gjerne du søker hos oss. Ta gjerne kontakt med en av kontaktpersonene for en prat.
Hva går jobben ut på?
Du vil få mulighet til å jobbe i skjæringspunktet mellom ulike produkt og prosesser, og sammen med andre avdelingene data og analysemiljø.
Videre vil du
- jobbe med å ivareta prosesser rundt datakvalitet og registerkvalitet i Aksjonærregisteret
- bearbeide, sammenstille, analysere og tilrettelegge for utvikling av Aksjonærregisteret
- arbeide med innhenting og deling av data, både internt og eksternt
- utarbeide tallgrunnlag og gjøre uttrekk fra tilgjengelige datakilder
- delta i ordinære saksbehandlingsoppgaver på selskapsnivå, som for eksempel kapital endringer, fusjon/fisjon og innbetalt kapital
- utviklingsoppgaver for å møte fremtidens oppgaveløsning
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi tror kompetanse om analyse og kunnskap om selskapshendelser og tilhørende regelverk gir gode forutsetninger for å lykkes i denne rollen. Du må også ha følgende kompetanse
- høyere relevant utdanning med mastergrad innen fortrinnsvis fagområde som analyse, revisjon eller økonomi. Oppnådd bachelorgrad og har relevant erfaring kan i særskilte tilfeller erstatte kravet om mastergrad. Om du har tatt utdanningen din i utlandet, må du legge ved godkjenning fra NOKUT/ Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- høy digital kompetanse og god systemforståelse
Det er ikke noe krav, men likevel en stor fordel om du også har
- saksbehandlererfaring
- kjennskap til Aksjonærregisteret
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som er positiv og entusiastisk, hvor du motiveres av å påvirke og drive fram endringer. Du er lærevillig, nysgjerrig og utvikler kompetansen din raskt for å bidra til at vi utvikler oss og får enda bedre datadrevet oppgaveløsning.
I tillegg ønsker vi at du:
- Evner å løfte blikket og se helhet i oppgaveløsningen din.
- Evner å jobbe systematisk og liker å holde orden i oppgaveløsningen din.
- Samarbeider godt på tvers av enheter og miljøer. Hvor skaper du skaper gode relasjoner, lytter og kommuniserer godt med ulike typer mennesker.
- Er serviceinnstilt, hvor du viser interesse og prioriterer brukertilfredshet hos de som er bruker av våre aksjonærregistre.
- Er selvstendig, men er også en lagspiller. Hvor du tar ansvar for oppgaveløsningen din og samtidig deler kunnskapen din med andre.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver, med en årslønn mellom 557100 og 667700 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Karmsundgata 192, 5527 Haugesund
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Analyse, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
analyse, databehandling, rådgiver, saksbehandling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374560404
- Sist endret