Head of Retail
foodora
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Er du klar til å lede vår retail-revolusjon?
Har du en skarp forretningssans innen retail og ønsker å være med på å endre hvordan folk handler? Vil du utvikle en portefølje som ikke bare gir verdi til kundene, men også styrker partnerskap og selskapets vekst? Hvis du i tillegg er en analytisk leder som kan skape engasjement i teamet ditt, er dette muligheten for deg!
Vi søker nå etter vår Head of Retail, som skal lede foodoras Quick Commerce mot nye høyder.
Stillingen tilhører vår Quick Commerce-avdeling, som er ansvarlig for å utvide og utvikle foodoras retailvirksomhet utenom restaurantsektoren. Du vil rapportere til Director of Q-Commerce
Quick Commerce er en innovativ avdeling som tilbyr kunder alt fra dagligvarer til apotekvarer og elektronikk levert på minutter. Som Head of Retail vil du lede et team på tre personer og ha ansvar for å utvikle og følge opp våre retailpartnere, både store kjeder og mindre butikker.
Hva du kommer til å gjøre:
- Lede og motivere det lokale retailteamet.
- Utvikle en lønnsom retailportefølje og strategi som sikrer vekst.
- Forhandle og inngå langsiktige avtaler med store retailkjeder og mindre butikker.
- Vurdere markedspotensial og identifisere nye partnerskapsmuligheter.
- Sikre at foodora blir den foretrukne samarbeidspartneren i retailsektoren.
- Følge opp nøkkel-KPIer knyttet til vekst, lønnsomhet og teamets trivsel.
- Samarbeide tett med andre avdelinger som markedsføring, logistikk og partner service.
For å lykkes i rollen som Head of Retail ser vi for oss at du:
- Har høyere utdanning innen business, markedsføring, økonomi, strategi eller ledelse (relevant erfaring kan kompensere).
- Har ledererfaring med personalansvar, og erfaring innen account management og porteføljeforvaltning.
- Kan vise til sterke resultater fra forhandlinger og kontraktsinngåelser av større avtaler.
- Har en god forretningsforståelse og analytisk evne til å utarbeide businesscaser og drive budsjett- og P&L-ansvar.
- Er teknisk kompetent, med god erfaring i Office-pakken eller G-Suite.
- Behersker norsk og engelsk flytende, både skriftlig og muntlig.
… og at du som person er:
- Strukturert og i stand til å holde oversikt over mange oppgaver i et dynamisk miljø.
- Målbevisst, med fokus på å oppnå høye krav og mål.
- Initiativrik og løsningsorientert, og trives med å jobbe proaktivt med ulike stakeholders.
- Salgsorientert, med erfaring fra account management og forhandlingsteknikk.
- Innovativ, og flink til å tenke utenfor boksen for å finne nye løsninger.
Hos oss kan du:
- Bli del av et lekent og energisk miljø hvor vi har det gøy sammen på jobb!
- Være med på reisen til et av Norges raskest voksende selskaper, som også er en del av Delivery Hero, ett av verdens største online matleveringsselskaper.
- Jobbe fra et stilig og moderne kontor sentralt i Oslo (Alexander Kiellands plass).
- Få personalgoder som blant annet SATS-abonnement, 50% rabatt på kollektivtransport innenfor ring 1, og tilgang til LinkedIn Learning.
Studier viser at kvinner og andre minoriteter er mindre sannsynlig å søke dersom de ikke oppfyller alle kvalifikasjonene. Hvis du oppfyller mesteparten av kravene og er interessert, oppfordrer vi deg til å søke!
Kunne du tenkt deg en slik utfordring?
Send oss din CV og søknad! Vi vil ta kontakt med aktuelle kandidater fortløpende. Oppstartsdatoen er fleksibel og kan avtales med riktig kandidat.
Vår rekrutteringsprosess inneholder følgende:
- Førstegangsintervju med leder.
- Case-intervju: En realistisk oppgave som gir deg og oss en pekepinn på jobben.
- Møter med relevante stakeholdere
- Referansesjekk: Du er nesten der!
Om arbeidsgiveren:
foodora er et av Norges første og største plattformselskaper, med over 200 ansatte og 3500 bud. Grunnlagt i 2015, har vi vokst fra å levere mat på sykkel i to kvartaler til å bli et teknologiselskap i sterk vekst. Vi leverer nå fra restauranter, butikker og vår egen dagligvarekjede til over 1,5 millioner nordmenn i over 30 byer. Gründerånden er fortsatt sterk, og vi bygger fremtidens hurtighandelsløsninger!
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: 0175 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Internettbaserte tjenester, Restaurant, mat og uteliv, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
retail, ledelse, budsjettansvar, økonomi, business
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374572241
- Sist endret