Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
I Love Kit - Leketøy Lotto 'Flak Germania 1939/1945' con 1 kit in scala 1:18 di
Til salgs50 kr
Beskrivelse
- Utmerket parti inkludert 1 nytt plastsett for å montere og male
i skala 1:18 stor cm. 47, av den velkjente luftvern-/panservernkanonen
brukt av tyske divisjoner i 1939/1945 + 1 militærhistorisk blad.
- Statisk modellering av militære kjøretøy lar deg fordype deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig. Du vil være i stand til trofast å reprodusere artilleri, stridsvogner, halvspor, hjul- og skinnekjøretøyer, og bruke mange timer på å bygge modellene og bruke materialer som plast, metall og tre. Med denne hobbyen vil du kunne sette pris på skjønnheten og kompleksiteten til disse kjøretøyene, så vel som deres strategiske betydning. Din samling av ferdige modeller vil være et ekte småskala museum, som forteller historien om mange konflikter og kamper. Oppdag gleden ved å bygge din samling av statisk modellering av miniatyrmilitære kjøretøy med statisk modellering, og fordyp deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig.
-) Tysk Flak 36 88mm luftvernkanon
- Jeg elsker Kit
- kode: 61701
- målestokk: 1:18
- dimensjoner:
lengde 477 mm
bredde 138 mm
- innløp: 17
- stykker: 350
- gummihjul
- land: Tyskland
- periode: Andre verdenskrig
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for å montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
2) Zeitgschichte
- militærhistorisk magasin
- Tysk språk
- år: 2017
- Antall: 29
- sider: 66
- bilder: 90
- mål: cm. 30 x 21
- god/ordinær stand
Tegn på bruk og alder
- 8,8 cm Fliegabwehrkanone luftvernpistol, med kallenavnet Flak 88, var en av de mest suksessrike kanonene i andre verdenskrig. Den ble også brukt som en anti-tank pistol og i denne funksjonen viste den seg å være et av de mest vellykkede våpnene blant de som ble produsert i intervallet mellom de to verdenskrigene. Under første verdenskrig ble en luftvernkanon på 88 mm kaliber produsert av Krupp og Erhardt, ment å forsvare de tyske byene i Ruhr- og Rheinland-områdene fra luftangrepene som i 1917 begynte å påvirke disse områdene, tett til på grensen til Frankrike.
Etter Versailles-traktaten sendte Krupp, for å omgå klausulene som begrenset produksjonen av artilleri i Tyskland, en gruppe teknikere til Sverige for å utvikle luftvernkanoner i samarbeid med Bofors: sluttproduktet var Bofors 75 mm, men Den tyske hæren anså egenskapene til stykket som fortsatt utilstrekkelige og ba om utformingen av en kanon av høyere kaliber. I mellomtiden hadde Tyskland i 1933 fordømt Versailles-traktaten, så dette nye stykket dukket opp direkte med den tyske valøren, 8,8 cm Flak Mod 18. Det var umiddelbart klart at det var en meget vellykket kanon, og den ble bestilt i et stort antall eksempler for Luftwaffe, som var ansvarlig for luftforsvaret til Tyskland. Mod 18 hadde en løp i ett stykke, en funksjon som gjorde det nødvendig å erstatte den fullstendig etter et visst antall skudd. Med 8,8 cm FlaK 36 ble tønnen bygget i separate seksjoner, noe som gjorde det lettere å bytte ut tønner som ble slitt ved å skyte og tillot bare seksjonen ved siden av sluttstykket å bli erstattet. 8,8 cm FlaK Mod 37-modellen hadde et dataoverføringssystem optimert for bruk fra faste steder.
- 8,8 cm FlaK 36
Erfaringen fra den spanske krigen presset de tyske designerne til å vurdere FlaK 18-designen. Kreuzlafette-plattformen ble bevart, men stabiliteten ble økt og understellet ble modifisert, som nå ble dobbelthjulet og fortsatt med dekk. Siden de fremre og bakre lysbildene nå var utskiftbare, kunne bevegelse oppstå med tønnen vendt både forover og bakover, og dermed forkorte tiden det tok å sette stykket i løpende stand.
Den viktigste endringen var imidlertid i konstruksjonen av tønnen, som nå var i tre seksjoner, holdt sammen av en utvendig hylse (som karakteriserte alle påfølgende versjoner av stykket). På denne måten var det mulig å erstatte bare én seksjon av løpet, og dermed spare på bruken av både arbeidskraft og materiale over våpenets levetid.
- Den første krigsbruken av '88 var i den spanske krigen, levert til Condor Legion. Opprinnelig brukt i sin luftvernrolle, i 1937 ble den også ansett som nyttig i antitankrollen, og fra det øyeblikket ble den også brukt i landrollen.
Til tross for disse resultatene, var ikke alle overbevist om løsningen med å bruke luftvernvåpen til motstridsvogner, så mye at denne bruksmetoden ennå ikke var blitt kodifisert ved begynnelsen av andre verdenskrig. Imidlertid fortsatte Waffenamt å studere pansergjennomtrengende skjell for dette våpenet. Den 21. mai 1940 ble den 7. panserdivisjonen angrepet av den britiske 5. og 25. infanteridivisjon, forsterket av 1. armés tankbrigade nær Arras i Frankrike. De britiske Matilda-stridsvognene overvant snart Panzer 38(t) som utgjorde den største delen av de tyske stridsvognene, og investerte direkte infanteriet, uten at 3,7 cm PaK 36 klarte å stoppe dem. På det tidspunktet beordret divisjonssjefen (general Rommel) at 88-eren skulle settes i posisjon, og til slutt overvant de pansringen til de britiske stridsvognene. Fra det øyeblikket ble det ikke lenger stilt spørsmål ved nytten av 88 i antitankbruk.
Rommel fortsatte å bruke 88 som et antitankvåpen gjennom hele den nordafrikanske kampanjen. Spesielt relevant i denne forbindelse er forsvaret av Halfaya Pass, kjent blant britiske tankskip som Hellfire Pass. Fram til slutten av krigen ble de 88 luftvernkanonene også brukt på alle fronter som panservåpen, selv etter at antitankkanoner av samme kaliber var utviklet.
Bruken av antitanks distraherte imidlertid ikke 88-erne fra deres primære oppgave, som var å engasjere fiendens luftstyrker. Brukt av Wehrmacht som en del av divisjonsluftvernartilleriet, hadde hver divisjon en luftvern Abteilung bestående av 8 88 mm stykker og 18 20 mm stykker, og tjente 762 mann. 88 mm-kanonene ble også brukt av Luftwaffe til det territorielle forsvaret av Tyskland. Ekte luftvernbarrierer ble bygget rundt tyske byer for å stoppe angrepene av allierte bombefly, og siden 1941 ble de større kaliberne installert på spesielle tårn som de kunne skyte fra uten hindringer på bakken.
- Merk: Jeg legger stor vekt på riktig beskrivelse og gode bilder av tomten. Bildene er en del av tomtebeskrivelsen og gir mye informasjon om tomten, dens tilstand og fullstendighet. Jeg anbefaler alltid å studere de mange bildene nøye. Bilder har alltid forrang fremfor skrevet tekst.
- For ikke-fastlandsdestinasjoner, inkludert øyer og oversjøiske territorier,
ekstra kostnader kan påløpe.
- Sporet frakt.
i skala 1:18 stor cm. 47, av den velkjente luftvern-/panservernkanonen
brukt av tyske divisjoner i 1939/1945 + 1 militærhistorisk blad.
- Statisk modellering av militære kjøretøy lar deg fordype deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig. Du vil være i stand til trofast å reprodusere artilleri, stridsvogner, halvspor, hjul- og skinnekjøretøyer, og bruke mange timer på å bygge modellene og bruke materialer som plast, metall og tre. Med denne hobbyen vil du kunne sette pris på skjønnheten og kompleksiteten til disse kjøretøyene, så vel som deres strategiske betydning. Din samling av ferdige modeller vil være et ekte småskala museum, som forteller historien om mange konflikter og kamper. Oppdag gleden ved å bygge din samling av statisk modellering av miniatyrmilitære kjøretøy med statisk modellering, og fordyp deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig.
-) Tysk Flak 36 88mm luftvernkanon
- Jeg elsker Kit
- kode: 61701
- målestokk: 1:18
- dimensjoner:
lengde 477 mm
bredde 138 mm
- innløp: 17
- stykker: 350
- gummihjul
- land: Tyskland
- periode: Andre verdenskrig
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for å montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
2) Zeitgschichte
- militærhistorisk magasin
- Tysk språk
- år: 2017
- Antall: 29
- sider: 66
- bilder: 90
- mål: cm. 30 x 21
- god/ordinær stand
Tegn på bruk og alder
- 8,8 cm Fliegabwehrkanone luftvernpistol, med kallenavnet Flak 88, var en av de mest suksessrike kanonene i andre verdenskrig. Den ble også brukt som en anti-tank pistol og i denne funksjonen viste den seg å være et av de mest vellykkede våpnene blant de som ble produsert i intervallet mellom de to verdenskrigene. Under første verdenskrig ble en luftvernkanon på 88 mm kaliber produsert av Krupp og Erhardt, ment å forsvare de tyske byene i Ruhr- og Rheinland-områdene fra luftangrepene som i 1917 begynte å påvirke disse områdene, tett til på grensen til Frankrike.
Etter Versailles-traktaten sendte Krupp, for å omgå klausulene som begrenset produksjonen av artilleri i Tyskland, en gruppe teknikere til Sverige for å utvikle luftvernkanoner i samarbeid med Bofors: sluttproduktet var Bofors 75 mm, men Den tyske hæren anså egenskapene til stykket som fortsatt utilstrekkelige og ba om utformingen av en kanon av høyere kaliber. I mellomtiden hadde Tyskland i 1933 fordømt Versailles-traktaten, så dette nye stykket dukket opp direkte med den tyske valøren, 8,8 cm Flak Mod 18. Det var umiddelbart klart at det var en meget vellykket kanon, og den ble bestilt i et stort antall eksempler for Luftwaffe, som var ansvarlig for luftforsvaret til Tyskland. Mod 18 hadde en løp i ett stykke, en funksjon som gjorde det nødvendig å erstatte den fullstendig etter et visst antall skudd. Med 8,8 cm FlaK 36 ble tønnen bygget i separate seksjoner, noe som gjorde det lettere å bytte ut tønner som ble slitt ved å skyte og tillot bare seksjonen ved siden av sluttstykket å bli erstattet. 8,8 cm FlaK Mod 37-modellen hadde et dataoverføringssystem optimert for bruk fra faste steder.
- 8,8 cm FlaK 36
Erfaringen fra den spanske krigen presset de tyske designerne til å vurdere FlaK 18-designen. Kreuzlafette-plattformen ble bevart, men stabiliteten ble økt og understellet ble modifisert, som nå ble dobbelthjulet og fortsatt med dekk. Siden de fremre og bakre lysbildene nå var utskiftbare, kunne bevegelse oppstå med tønnen vendt både forover og bakover, og dermed forkorte tiden det tok å sette stykket i løpende stand.
Den viktigste endringen var imidlertid i konstruksjonen av tønnen, som nå var i tre seksjoner, holdt sammen av en utvendig hylse (som karakteriserte alle påfølgende versjoner av stykket). På denne måten var det mulig å erstatte bare én seksjon av løpet, og dermed spare på bruken av både arbeidskraft og materiale over våpenets levetid.
- Den første krigsbruken av '88 var i den spanske krigen, levert til Condor Legion. Opprinnelig brukt i sin luftvernrolle, i 1937 ble den også ansett som nyttig i antitankrollen, og fra det øyeblikket ble den også brukt i landrollen.
Til tross for disse resultatene, var ikke alle overbevist om løsningen med å bruke luftvernvåpen til motstridsvogner, så mye at denne bruksmetoden ennå ikke var blitt kodifisert ved begynnelsen av andre verdenskrig. Imidlertid fortsatte Waffenamt å studere pansergjennomtrengende skjell for dette våpenet. Den 21. mai 1940 ble den 7. panserdivisjonen angrepet av den britiske 5. og 25. infanteridivisjon, forsterket av 1. armés tankbrigade nær Arras i Frankrike. De britiske Matilda-stridsvognene overvant snart Panzer 38(t) som utgjorde den største delen av de tyske stridsvognene, og investerte direkte infanteriet, uten at 3,7 cm PaK 36 klarte å stoppe dem. På det tidspunktet beordret divisjonssjefen (general Rommel) at 88-eren skulle settes i posisjon, og til slutt overvant de pansringen til de britiske stridsvognene. Fra det øyeblikket ble det ikke lenger stilt spørsmål ved nytten av 88 i antitankbruk.
Rommel fortsatte å bruke 88 som et antitankvåpen gjennom hele den nordafrikanske kampanjen. Spesielt relevant i denne forbindelse er forsvaret av Halfaya Pass, kjent blant britiske tankskip som Hellfire Pass. Fram til slutten av krigen ble de 88 luftvernkanonene også brukt på alle fronter som panservåpen, selv etter at antitankkanoner av samme kaliber var utviklet.
Bruken av antitanks distraherte imidlertid ikke 88-erne fra deres primære oppgave, som var å engasjere fiendens luftstyrker. Brukt av Wehrmacht som en del av divisjonsluftvernartilleriet, hadde hver divisjon en luftvern Abteilung bestående av 8 88 mm stykker og 18 20 mm stykker, og tjente 762 mann. 88 mm-kanonene ble også brukt av Luftwaffe til det territorielle forsvaret av Tyskland. Ekte luftvernbarrierer ble bygget rundt tyske byer for å stoppe angrepene av allierte bombefly, og siden 1941 ble de større kaliberne installert på spesielle tårn som de kunne skyte fra uten hindringer på bakken.
- Merk: Jeg legger stor vekt på riktig beskrivelse og gode bilder av tomten. Bildene er en del av tomtebeskrivelsen og gir mye informasjon om tomten, dens tilstand og fullstendighet. Jeg anbefaler alltid å studere de mange bildene nøye. Bilder har alltid forrang fremfor skrevet tekst.
- For ikke-fastlandsdestinasjoner, inkludert øyer og oversjøiske territorier,
ekstra kostnader kan påløpe.
- Sporet frakt.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374573970 |
---|---|
Sist endret | 11.10.2024, 16:51 |