Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Francisco Antolinez y Sarabia (1645-1700) - El sacrificio de Abraham
Til salgs1 400 kr
Beskrivelse
FRANCISCO ANTOLÍNEZ Y SARABIA (Sevilla, rundt 1645 - Madrid, 1700).
"Isaks offer."
Olje på lerret. Retusjert.
Den har skader forårsaket av xylofager.
Mål: 48 x 67 cm; 58 x 75 cm (ramme).
Bror til maleren José Antolínez, Francisco var advokat av yrke, selv om hans nysgjerrighet ville føre til at han ble interessert i mange forskjellige emner. Han dedikerte seg dermed til maleriet, og oppnådde suksess med verk i småformat som vanligvis har små figurer i hovedrollen mot en bakgrunn av landskap eller arkitektur. Ceán Bermúdez uttalte at etter å ha studert jus i Sevilla lærte han å male ved Murillo-skolen og gikk på akademiet som ble etablert i Casa Lonja i samme by, som det er kjent at han gikk på i 1672. Samme år måtte han flytte til Madrid for å bli med José Antolínez, selv om det er sannsynlig at han etter hans død vendte tilbake til hjembyen en stund. Til slutt bosatte han seg permanent i Madrid. Francisco Antolínez var i stand til å leve av å male, men til tross for dette signerte han ikke verkene sine, og foretrakk å presentere seg som advokat. Antolínez var arving til flamencostilen til Ignacio de Iriarte i landskapene hans, og til de arkitektoniske forhistoriene til Matías de Torres. Figurene hans har en tydelig murillosk karakter. Francisco Antolínez er for tiden representert i Prado-museet, Castrelos-museet i Vigo, Provincial Museum of Ciudad Real, Episcopal Palace of Huesca, sognekirken Santa Ana de Brea i Aragón, kirken Nuestra Señora de los Remedios i Zamora og andre religiøse sentre og offentlige og private samlinger.
"Isaks offer."
Olje på lerret. Retusjert.
Den har skader forårsaket av xylofager.
Mål: 48 x 67 cm; 58 x 75 cm (ramme).
Bror til maleren José Antolínez, Francisco var advokat av yrke, selv om hans nysgjerrighet ville føre til at han ble interessert i mange forskjellige emner. Han dedikerte seg dermed til maleriet, og oppnådde suksess med verk i småformat som vanligvis har små figurer i hovedrollen mot en bakgrunn av landskap eller arkitektur. Ceán Bermúdez uttalte at etter å ha studert jus i Sevilla lærte han å male ved Murillo-skolen og gikk på akademiet som ble etablert i Casa Lonja i samme by, som det er kjent at han gikk på i 1672. Samme år måtte han flytte til Madrid for å bli med José Antolínez, selv om det er sannsynlig at han etter hans død vendte tilbake til hjembyen en stund. Til slutt bosatte han seg permanent i Madrid. Francisco Antolínez var i stand til å leve av å male, men til tross for dette signerte han ikke verkene sine, og foretrakk å presentere seg som advokat. Antolínez var arving til flamencostilen til Ignacio de Iriarte i landskapene hans, og til de arkitektoniske forhistoriene til Matías de Torres. Figurene hans har en tydelig murillosk karakter. Francisco Antolínez er for tiden representert i Prado-museet, Castrelos-museet i Vigo, Provincial Museum of Ciudad Real, Episcopal Palace of Huesca, sognekirken Santa Ana de Brea i Aragón, kirken Nuestra Señora de los Remedios i Zamora og andre religiøse sentre og offentlige og private samlinger.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374613969 |
---|---|
Sist endret | 10.10.2024, 14:00 |