Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Theophile de Bock (1851-1904) - Aan het water
Til salgs700 kr
Beskrivelse
Theophile de Bock (1851-1904)
Signatur: Nederst til venstre
Arbeidsmål: 16 x 26 cm
herkomst:
-Kommer fra en privat samling
Théophile de Bock jobbet opprinnelig for jernbanen, hvor han ikke kunne holde hendene unna tegneutstyret og malerpenselen mens han jobbet. Karrieren hans tok derfor en brå slutt. Han kom under veiledning av den bokstavelige mannen Johan Kneppelhout, som så talentet hans, men De Bock ble ikke sjarmert av innblandingen fra sin beskytter og bestemte seg for å følge sin egen vei. Han gikk i lære hos J.W. van Borselen i Haag og senere med den berømte J.H. Weissenbruch. Men det var hovedsakelig Jacob Maris som skulle påvirke ham. Fra det øyeblikket Maris kom tilbake fra Barbizon i 1872, hvor han hadde øvd på å male fra naturen en-plein-air i skogene i Fontainebleau, var De Bock regelmessig å finne i atelieret hans. Det er her De Bock utviklet sin preferanse for å male skog- og sanddynescener. De Bock var en stor beundrer av malerne på den franske Barbizon-skolen, spesielt Camille Corot, og foretok flere turer til Barbizon. Påvirkningen fra Barbizon-malerne kan sees i mange av maleriene hans. I Nederland ble naturen til Veluwezoom rundt Oosterbeek og Renkum en lignende inspirasjonskilde.
Visning er selvsagt mulig. Vi har også en egen rammebutikk, som feirer 85-årsjubileum. Vi bruker også restauratorer fra bransjeorganisasjonen: 'Restauratoren Nederland'. Ønsker du å bruke denne, vil vi selvfølgelig gjerne høre fra deg.
Signatur: Nederst til venstre
Arbeidsmål: 16 x 26 cm
herkomst:
-Kommer fra en privat samling
Théophile de Bock jobbet opprinnelig for jernbanen, hvor han ikke kunne holde hendene unna tegneutstyret og malerpenselen mens han jobbet. Karrieren hans tok derfor en brå slutt. Han kom under veiledning av den bokstavelige mannen Johan Kneppelhout, som så talentet hans, men De Bock ble ikke sjarmert av innblandingen fra sin beskytter og bestemte seg for å følge sin egen vei. Han gikk i lære hos J.W. van Borselen i Haag og senere med den berømte J.H. Weissenbruch. Men det var hovedsakelig Jacob Maris som skulle påvirke ham. Fra det øyeblikket Maris kom tilbake fra Barbizon i 1872, hvor han hadde øvd på å male fra naturen en-plein-air i skogene i Fontainebleau, var De Bock regelmessig å finne i atelieret hans. Det er her De Bock utviklet sin preferanse for å male skog- og sanddynescener. De Bock var en stor beundrer av malerne på den franske Barbizon-skolen, spesielt Camille Corot, og foretok flere turer til Barbizon. Påvirkningen fra Barbizon-malerne kan sees i mange av maleriene hans. I Nederland ble naturen til Veluwezoom rundt Oosterbeek og Renkum en lignende inspirasjonskilde.
Visning er selvsagt mulig. Vi har også en egen rammebutikk, som feirer 85-årsjubileum. Vi bruker også restauratorer fra bransjeorganisasjonen: 'Restauratoren Nederland'. Ønsker du å bruke denne, vil vi selvfølgelig gjerne høre fra deg.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374615659 |
---|---|
Sist endret | 12.10.2024, 18:07 |