Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Massimo Stanzione (1585 1656), Workshop of - Sant Andrea Appostolo
Til salgs4 000 kr
Beskrivelse
MASSIMO STANZIONE [skole for]
(Orta di Atella eller Frattamaggiore, 1585 - Napoli, 1656)
Apostelen den hellige Andreas
Olje på lerret, cm. 178,5 x 121
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid uten ramme:
Interessant maleri fra den sørlige skolen, av utmerket kvalitet, utført på 1600-tallet av en talentfull forfatter som illustrerer apostelen Andrew - ikke for gammel - som omfavner det X-formede korset til hans martyrium. Ansiktet til helgenen, sterkt opplyst, vender blikket mot tre-Corce i tilbedelseshandlingen.
Maleriet plasserer faktisk helgenens figur i sentrum av komposisjonen, helfigur og trekvart lengde, iført hvite og okerfargede klær.
Den hellige Andreas ble født i Betsaida i Galilea, han er broren til Simon Peter. Til å begynne med fulgte Saint Andrew inderlig døperen Johannes' forkynnelse, så en dag skjedde møtet som forandret livet hans. Han hørte faktisk på baptisten da han hørte ham utbryte Ecce Agnus Dei! og så Jesus Det er han som informerer Peter og får ham til å skynde seg dit Kristus var. Hans "kall" finner sted på kysten mens han praktiserer yrket som fisker sammen med broren. Andreas fulgte Jesus overalt, og etter himmelfarten vendte han tilbake til Jerusalem. Vi vet lite om livet hans etter at Jesus kommer tilbake til Faderen. Tradisjonen forteller oss at Andrew døde som martyr i Hellas, i Patras. Han ble martyrdøden rundt år 60 e.Kr. 30. november. Instrumentet for hans martyrium var et kors bestående av to X-formede bjelker som han ble hengt opp ned fra med tau.
Når det gjelder stiltrekkene til dette lerretet, står vi overfor en skildring som ble utført av en kunstner fra den italienske skolen, av nær Stancio-forfedre, utstyrt med gode tekniske og stilistiske ferdigheter. Selv om det er under restaurering, viser lerretet fortsatt sin uttrykksfulle kvalitet, med en Caravaggio-aktig og naturalistisk karakter som bekrefter attribusjonen til en kunstner som var aktiv i Napoli på 1600-tallet. Verkets karakter fremstår utvetydig sørlandsk og den illustrative typologien antyder en datering til den andre naturalismen, der den tydelig gjenspeiler stiltrekkene til den napolitanske skolen i andre halvdel av det syttende århundre.
For å være tydelig er verket påvirket - etter kritikernes mening - av Caravaggio-påvirkningene fra skolen til Massimo Stanzione (Orta di Atella eller Frattamaggiore, 1585 - Napoli, 1656), malt, med god sannsynlighet, inne i atelieret eller hans smale sirkel. Blant disse bør Andrea Malinconico (Napoli, 1635 – 1698) huskes, en elev av Massimo Stanzione og en av de mest verdsatte kunstnerne i Napoli i andre halvdel av 1600-tallet.
Tegningen, de stilistiske trekkene og de fysiognomiske typologiene tillater faktisk - med forsiktighet - å plassere maleriet blant mesterens verk datert til slutten av 1930-tallet, da billedteknikken og dens chiaroscuro-effekter, selv om de fortsatt minner om napolitansk karavaggisme , hvor de modulerer og mykner takket være eksemplene på Bolognesisk klassisisme og spesielt gjennom en mer moden tilslutning til modellene til Guido Reni.
Når det gjelder bevaringstilstand, er verket i rimelig allmenntilstand tatt i betraktning maleriets alder, den billedlige overflaten har patina. Vi kan se - i Woods lys - noen spredte gamle restaureringer og noen lett opptrevling og oksidering av den billedlige overflaten. I sollys er flere mikrodråper med farge synlige, spesielt i bakgrunnen, og en fin knitring relatert til epoken. Maleriet har fått en ny linje, og som det kan sees, er et konservativt og restaurerende inngrep tilrådelig for ytterligere tilskrivning. Rammen kan ha blitt skiftet på tidspunktet for relining. Målene på lerretet er cm. 178,5 x 121. Maleriet selges uten ramme, selv om det er pyntet med en vakker gull- og sortlakkert ramme.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET på Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt – ettersom det er skjørt – i en tre- og isoporkasse eller via en betrodd avsender. Ved salg utenfor italiensk territorium må kjøperen vente på at eksportprosedyrene blir behandlet.
Vær oppmerksom på at forsendelser kan være utsatt for forsinkelser. Vi beklager eventuelle ulemper og takker for forståelsen.
(Orta di Atella eller Frattamaggiore, 1585 - Napoli, 1656)
Apostelen den hellige Andreas
Olje på lerret, cm. 178,5 x 121
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid uten ramme:
Interessant maleri fra den sørlige skolen, av utmerket kvalitet, utført på 1600-tallet av en talentfull forfatter som illustrerer apostelen Andrew - ikke for gammel - som omfavner det X-formede korset til hans martyrium. Ansiktet til helgenen, sterkt opplyst, vender blikket mot tre-Corce i tilbedelseshandlingen.
Maleriet plasserer faktisk helgenens figur i sentrum av komposisjonen, helfigur og trekvart lengde, iført hvite og okerfargede klær.
Den hellige Andreas ble født i Betsaida i Galilea, han er broren til Simon Peter. Til å begynne med fulgte Saint Andrew inderlig døperen Johannes' forkynnelse, så en dag skjedde møtet som forandret livet hans. Han hørte faktisk på baptisten da han hørte ham utbryte Ecce Agnus Dei! og så Jesus Det er han som informerer Peter og får ham til å skynde seg dit Kristus var. Hans "kall" finner sted på kysten mens han praktiserer yrket som fisker sammen med broren. Andreas fulgte Jesus overalt, og etter himmelfarten vendte han tilbake til Jerusalem. Vi vet lite om livet hans etter at Jesus kommer tilbake til Faderen. Tradisjonen forteller oss at Andrew døde som martyr i Hellas, i Patras. Han ble martyrdøden rundt år 60 e.Kr. 30. november. Instrumentet for hans martyrium var et kors bestående av to X-formede bjelker som han ble hengt opp ned fra med tau.
Når det gjelder stiltrekkene til dette lerretet, står vi overfor en skildring som ble utført av en kunstner fra den italienske skolen, av nær Stancio-forfedre, utstyrt med gode tekniske og stilistiske ferdigheter. Selv om det er under restaurering, viser lerretet fortsatt sin uttrykksfulle kvalitet, med en Caravaggio-aktig og naturalistisk karakter som bekrefter attribusjonen til en kunstner som var aktiv i Napoli på 1600-tallet. Verkets karakter fremstår utvetydig sørlandsk og den illustrative typologien antyder en datering til den andre naturalismen, der den tydelig gjenspeiler stiltrekkene til den napolitanske skolen i andre halvdel av det syttende århundre.
For å være tydelig er verket påvirket - etter kritikernes mening - av Caravaggio-påvirkningene fra skolen til Massimo Stanzione (Orta di Atella eller Frattamaggiore, 1585 - Napoli, 1656), malt, med god sannsynlighet, inne i atelieret eller hans smale sirkel. Blant disse bør Andrea Malinconico (Napoli, 1635 – 1698) huskes, en elev av Massimo Stanzione og en av de mest verdsatte kunstnerne i Napoli i andre halvdel av 1600-tallet.
Tegningen, de stilistiske trekkene og de fysiognomiske typologiene tillater faktisk - med forsiktighet - å plassere maleriet blant mesterens verk datert til slutten av 1930-tallet, da billedteknikken og dens chiaroscuro-effekter, selv om de fortsatt minner om napolitansk karavaggisme , hvor de modulerer og mykner takket være eksemplene på Bolognesisk klassisisme og spesielt gjennom en mer moden tilslutning til modellene til Guido Reni.
Når det gjelder bevaringstilstand, er verket i rimelig allmenntilstand tatt i betraktning maleriets alder, den billedlige overflaten har patina. Vi kan se - i Woods lys - noen spredte gamle restaureringer og noen lett opptrevling og oksidering av den billedlige overflaten. I sollys er flere mikrodråper med farge synlige, spesielt i bakgrunnen, og en fin knitring relatert til epoken. Maleriet har fått en ny linje, og som det kan sees, er et konservativt og restaurerende inngrep tilrådelig for ytterligere tilskrivning. Rammen kan ha blitt skiftet på tidspunktet for relining. Målene på lerretet er cm. 178,5 x 121. Maleriet selges uten ramme, selv om det er pyntet med en vakker gull- og sortlakkert ramme.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET på Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt – ettersom det er skjørt – i en tre- og isoporkasse eller via en betrodd avsender. Ved salg utenfor italiensk territorium må kjøperen vente på at eksportprosedyrene blir behandlet.
Vær oppmerksom på at forsendelser kan være utsatt for forsinkelser. Vi beklager eventuelle ulemper og takker for forståelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374616190 |
---|---|
Sist endret | 13.10.2024, 16:38 |