Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Cerchia di Giacomo Francesco Cipper, detto il Todeschini (1664 - 1736) - Pitocco
Til salgs2 000 kr
Beskrivelse
Sirkel av Giacomo Francesco Cipper, kjent som Todeschini (Feldkirch, 1664 - Milano, 1736)
Pitocco
Olje på lerret, 80 x 61 cm
Med ramme, 95 x 74 cm
Det undersøkte lerretet kan tilskrives hånden til en maler som var aktiv i kretsen til Giacomo Francesco Cipper, kjent som Todeschini (1664-1736). Av østerriksk opprinnelse er øyeblikket da Todeschini flyttet til Italia ukjent; i 1696 var han bosatt i Milano, hvor han giftet seg med datteren til en notarius, Giulia Francesca Galdone. Han var hovedsakelig aktiv i byene Milano, Bergamo og Brescia, og ble Lombard ved adopsjon. Under sin kreative reise fornyet Cipper tradisjonen fra det syttende århundre med Bamboccianti ved å omtolke eksemplene til Monsù Bernardo og Magnasco i en personlig nøkkel. Fra verkene hans skinner ambisjonen om å overføre ideene hans med en monumental ånd, dedikere seg til en realistisk definisjon av hverdagslige gjenstander, matvarer og møbler, og nå maksimale konsekvenser av den komiske og groteske tradisjonen, som i Lombard-området finner sin opprinnelse i renessansen.
Hans verk fra det første tiåret var ofte kromatisk livlige og satt utendørs, mens Todeschini i årene etter i økende grad ville falle tilbake til innendørs komposisjoner med milde farger, men alltid med en teatralsk og munter tone. På grunnlag av kritisk innsikt i arbeidet hans, sporer Alessandro Morandotti (La Natura morta in Italia, Milan, Electa, 1989, vol. I, s. 288) hans repertoar av bønder som spiser, sigøynerscener, kort- eller morraspillere, konserter, musikktimer, fiskeselgere og hans "kjøtt dristig oppløst med brune toner lett opplyst av røde og hvite strøk" på leksjonen til den danske maleren Eberhard Keil, kjent som Monsù Bernardo (1624–1687), som bodde i Roma i andre halvdel av det syttende århundre og som tegnet de fleste motivene for sine sjangerscener mellom Roma og Napoli. I motsetning til andre malere av sjangerscener på 1600-tallet, som mange av Caravaggio, men også fra det 18., tenker imidlertid for eksempel på Ceruti, og til tross for hans utvilsomme tekniske virtuositet, forviste Todeschini forsiktig fra maleriet enhver tankefull holdning. eller melankolsk og enhver psykologisk og sosial hensikt, alltid opprettholde, på grunn av personlig karakter og kanskje etter smaken til hans klientell, innenfor en smilende og enkel humor, selv når dette motsier selve maleriets tema.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke være en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjøpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for å få eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra forespørselen, derfor vil maleriet bli sendt så snart vi har dokumentet.
Pitocco
Olje på lerret, 80 x 61 cm
Med ramme, 95 x 74 cm
Det undersøkte lerretet kan tilskrives hånden til en maler som var aktiv i kretsen til Giacomo Francesco Cipper, kjent som Todeschini (1664-1736). Av østerriksk opprinnelse er øyeblikket da Todeschini flyttet til Italia ukjent; i 1696 var han bosatt i Milano, hvor han giftet seg med datteren til en notarius, Giulia Francesca Galdone. Han var hovedsakelig aktiv i byene Milano, Bergamo og Brescia, og ble Lombard ved adopsjon. Under sin kreative reise fornyet Cipper tradisjonen fra det syttende århundre med Bamboccianti ved å omtolke eksemplene til Monsù Bernardo og Magnasco i en personlig nøkkel. Fra verkene hans skinner ambisjonen om å overføre ideene hans med en monumental ånd, dedikere seg til en realistisk definisjon av hverdagslige gjenstander, matvarer og møbler, og nå maksimale konsekvenser av den komiske og groteske tradisjonen, som i Lombard-området finner sin opprinnelse i renessansen.
Hans verk fra det første tiåret var ofte kromatisk livlige og satt utendørs, mens Todeschini i årene etter i økende grad ville falle tilbake til innendørs komposisjoner med milde farger, men alltid med en teatralsk og munter tone. På grunnlag av kritisk innsikt i arbeidet hans, sporer Alessandro Morandotti (La Natura morta in Italia, Milan, Electa, 1989, vol. I, s. 288) hans repertoar av bønder som spiser, sigøynerscener, kort- eller morraspillere, konserter, musikktimer, fiskeselgere og hans "kjøtt dristig oppløst med brune toner lett opplyst av røde og hvite strøk" på leksjonen til den danske maleren Eberhard Keil, kjent som Monsù Bernardo (1624–1687), som bodde i Roma i andre halvdel av det syttende århundre og som tegnet de fleste motivene for sine sjangerscener mellom Roma og Napoli. I motsetning til andre malere av sjangerscener på 1600-tallet, som mange av Caravaggio, men også fra det 18., tenker imidlertid for eksempel på Ceruti, og til tross for hans utvilsomme tekniske virtuositet, forviste Todeschini forsiktig fra maleriet enhver tankefull holdning. eller melankolsk og enhver psykologisk og sosial hensikt, alltid opprettholde, på grunn av personlig karakter og kanskje etter smaken til hans klientell, innenfor en smilende og enkel humor, selv når dette motsier selve maleriets tema.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke være en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjøpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for å få eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra forespørselen, derfor vil maleriet bli sendt så snart vi har dokumentet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374616480 |
---|---|
Sist endret | 13.10.2024, 16:33 |