Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Angelica Kauffman (1741-1807), After - Italian school XIX depiction of Penelope
Til salgs800 kr
Beskrivelse
Angelica Kauffman ca. 1779 ( 1741-1807) - Etter
Tittel: Penelope gråter over buen til Odyssevs
Italiensk skole tidlig til midten av 1800-tallet
Medium : Olje om bord
Herkomst: Fra en privat britisk og tidligere italiensk samling
Totalstørrelse med ramme 36 cm x 29 cm x 3 cm og det ovale maleriets maksimale størrelse ved synet er 27 cm
X 20 cm
En vakker tidlig til midten av 1800-tallet oval olje på trepanel skildring av Penelope som gråter over buen til Odyssevs etter originalmaleriet med olje på kobber av Angelica Kaufman som ble malt i cirka 1779. Maleriet som tilbys er en meget fin kopi etter originalen og følger originalen veldig nøye. Den har fantastisk tonalitet og detaljer og er vakkert presentert i sin originale forgyldte ovale italienske 1800-tallsramme.
Kauffmann var en av få kvinner fra 1700-tallet som fikk et sterkt rykte som kunstner ved den mangfoldige bruken av hennes arbeid. Robert Adam adopterte noen av designene hennes for sin interiørdekorasjon; maleriene hennes ble brukt av Josiah Wedgwood som kilder for å dekorere porselensvarer og andre ble gjengitt av Matthew Boulton mellom midten av 1770-tallet og 1782 som "mekaniske malerier"; mange andre ble gravert av slike som Bartolozzi og Ryland for den plutselige moten i siste kvartal av 1700-tallet for dekorative "møbeltrykk".
Temaet Penelope og Odyssevs ser ut til å ha spesielt interessert Kauffmann, og det var et tema hun vendte tilbake til en rekke ganger.
Angelica Kauffmann ble født i Sveits og reiste til Italia, lærte kunstneriske teknikker ved å kopiere malerier av de gamle mesterne og tok kontakt med det engelske miljøet i Roma. Da hun kom til Storbritannia, ble hun en del av sirkelen til Sir Joshua Reynolds og et av stiftelsesmedlemmene til Royal Academy i 1768.
Rammen som er inkludert i bildene ovenfor er lagt til kunstverket av en tredjepart/selger, som sådan er den ikke en integrert del av objektet. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnader, slik at du umiddelbart kan vise den på veggen når kunstverket kommer til huset ditt. Som sådan kan ikke skader på selve rammen, som ikke påvirker integriteten til kunstverket, aksepteres som en gyldig grunn til å åpne et krav eller be om en kansellering. Vi vil også påpeke at mens vi forsikrer alle malerier før forsendelse, har vi ingen kontroll over frakt når vi har sendt maleriet.
Den vellykkede budgiveren vil være ansvarlig for å betale eventuelle importavgifter og eventuell tilhørende moms i destinasjonslandet. Vennligst se auksjonsvilkårene om dette før du byr. All kunsten vi selger er forsikret for frakt (med forbehold om ovenstående). All frakt er profesjonelt pakket. . vi har fått de fleste maleriene sendt til de fleste deler av EU med 5 virkedager, men vi kan ikke garantere dette. Vi har ved et par anledninger opplevd noen forsinkelser hos tollvesenet i enkelte land de siste ukene. Vennligst merk: Studio-/galleribilder av malerier på et staffeli på det publiserte materialet er kun ment å representere nøyaktig størrelsen på maleriet i det rommiljøet. Se også fraktkostnadene og merk auksjonarius ansvarsfraskrivelse angående potensielle tollkostnader.
Vi kan ikke beregne disse da de belastes i destinasjonslandet og beløpet som skal betales bestemmes av tollvesenet der og ikke av oss selv eller auksjonariusene. Vi har opplevd at tollen har belastet høyere importavgifter enn forventet; så vi vil råde budgivere til å prøve å fastslå de sannsynlige særavgiftene som din egen nasjonale tollmyndighet vil belaste deg før du byr og forplikter seg til å kjøpe maleriet. Vi må understreke at det ikke er de britiske tollmyndighetene.
Tittel: Penelope gråter over buen til Odyssevs
Italiensk skole tidlig til midten av 1800-tallet
Medium : Olje om bord
Herkomst: Fra en privat britisk og tidligere italiensk samling
Totalstørrelse med ramme 36 cm x 29 cm x 3 cm og det ovale maleriets maksimale størrelse ved synet er 27 cm
X 20 cm
En vakker tidlig til midten av 1800-tallet oval olje på trepanel skildring av Penelope som gråter over buen til Odyssevs etter originalmaleriet med olje på kobber av Angelica Kaufman som ble malt i cirka 1779. Maleriet som tilbys er en meget fin kopi etter originalen og følger originalen veldig nøye. Den har fantastisk tonalitet og detaljer og er vakkert presentert i sin originale forgyldte ovale italienske 1800-tallsramme.
Kauffmann var en av få kvinner fra 1700-tallet som fikk et sterkt rykte som kunstner ved den mangfoldige bruken av hennes arbeid. Robert Adam adopterte noen av designene hennes for sin interiørdekorasjon; maleriene hennes ble brukt av Josiah Wedgwood som kilder for å dekorere porselensvarer og andre ble gjengitt av Matthew Boulton mellom midten av 1770-tallet og 1782 som "mekaniske malerier"; mange andre ble gravert av slike som Bartolozzi og Ryland for den plutselige moten i siste kvartal av 1700-tallet for dekorative "møbeltrykk".
Temaet Penelope og Odyssevs ser ut til å ha spesielt interessert Kauffmann, og det var et tema hun vendte tilbake til en rekke ganger.
Angelica Kauffmann ble født i Sveits og reiste til Italia, lærte kunstneriske teknikker ved å kopiere malerier av de gamle mesterne og tok kontakt med det engelske miljøet i Roma. Da hun kom til Storbritannia, ble hun en del av sirkelen til Sir Joshua Reynolds og et av stiftelsesmedlemmene til Royal Academy i 1768.
Rammen som er inkludert i bildene ovenfor er lagt til kunstverket av en tredjepart/selger, som sådan er den ikke en integrert del av objektet. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnader, slik at du umiddelbart kan vise den på veggen når kunstverket kommer til huset ditt. Som sådan kan ikke skader på selve rammen, som ikke påvirker integriteten til kunstverket, aksepteres som en gyldig grunn til å åpne et krav eller be om en kansellering. Vi vil også påpeke at mens vi forsikrer alle malerier før forsendelse, har vi ingen kontroll over frakt når vi har sendt maleriet.
Den vellykkede budgiveren vil være ansvarlig for å betale eventuelle importavgifter og eventuell tilhørende moms i destinasjonslandet. Vennligst se auksjonsvilkårene om dette før du byr. All kunsten vi selger er forsikret for frakt (med forbehold om ovenstående). All frakt er profesjonelt pakket. . vi har fått de fleste maleriene sendt til de fleste deler av EU med 5 virkedager, men vi kan ikke garantere dette. Vi har ved et par anledninger opplevd noen forsinkelser hos tollvesenet i enkelte land de siste ukene. Vennligst merk: Studio-/galleribilder av malerier på et staffeli på det publiserte materialet er kun ment å representere nøyaktig størrelsen på maleriet i det rommiljøet. Se også fraktkostnadene og merk auksjonarius ansvarsfraskrivelse angående potensielle tollkostnader.
Vi kan ikke beregne disse da de belastes i destinasjonslandet og beløpet som skal betales bestemmes av tollvesenet der og ikke av oss selv eller auksjonariusene. Vi har opplevd at tollen har belastet høyere importavgifter enn forventet; så vi vil råde budgivere til å prøve å fastslå de sannsynlige særavgiftene som din egen nasjonale tollmyndighet vil belaste deg før du byr og forplikter seg til å kjøpe maleriet. Vi må understreke at det ikke er de britiske tollmyndighetene.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374617265 |
---|---|
Sist endret | 15.10.2024, 02:58 |
Catawiki
Mer som dette
29 479 kr
Storbritannia
XVII century - Pieter Mulieranss Il Tempesta (1637-1701), Circle of - Man of war
20 044 kr
Storbritannia
Britisk skole (XIX) - A half - length portrait of a lady carrying a basket of fr
8 227 kr
Storbritannia