HR-rådgiver (arbeidstid og turnus)
PST (Politiets sikkerhetstjeneste)
- Frist 27.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med arbeidstid og ressursstyring i PST?
PSTs HR-avdeling søker en faglig sterk og engasjert person som vil jobbe med arbeidstid og turnusplanlegging. Er dette deg?
HR-avdelingen skal legge til rette for at PSTs medarbeidere og ledere løser sitt samfunnsoppdrag med høy kompetanse, entusiasme og initiativ. Nå trenger vi å styrke vår HR-seksjon med ny og viktig kompetanse. I denne stillingen vil du få varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for utvikling i et godt og inkluderende arbeidsmiljø med stort fokus på samarbeid.
Arbeidsoppgaver
Seksjonen rapporterer til avdelingsdirektør HR, og har en bred portefølje med ansvar for bl.a. personaloppfølging og forvaltning av PSTs personal- og arbeidsgiverpolitikk, inkluderingsarbeid og HMS, arbeidsrett, lønn og arbeidstid.
Arbeidsoppgavene dine vil være å:
- utarbeide og utvikle arbeidstidsordninger og turnusplanlegging
- gi råd og opplæring til ledere og ansatte
- sørge for å utarbeide, revidere og følge opp regelverk og rutiner innenfor fagområdet
- sikre at lov og regelverk etterleves samt sikre god involvering og dialog med ledere og tillitsvalgte
- utføre variable lønns- og driftsoppgaver, som overtid og utgiftsrefusjoner
- bidra til å utvikle og effektivisere relevante prosesser i seksjonen
Endringer i stillingsinnhold, arbeidstid og organisatorisk tilhørighet kan forekomme. Det er seks måneders prøvetid for stillingen.
Kvalifikasjoner
For stillingen kreves det:
- relevant høyere utdanning, men lang relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for utdanning
- erfaring fra ressursstyring/bemannings- og turnusplanlegging, fortrinnsvis fra offentlig sektor eller større komplekse virksomheter
- god kunnskap om relevant regelverk og god økonomiforståelse
- gode kommunikasjonsevner på norsk, både skrftlig og muntlig
Det er ønskelig med erfaring fra lønns- og eller personalarbeid i en større virksomhet, i tillegg til erfaring med opplæring og juridisk veiledning når det gjelder arbeidstid, turnusordning eller partssamarbeid.
Personlige egenskaper
For å trives i stillingen må du trives med selvstendig arbeid, være nøyaktig og strukturert. Samtidig vil du være avhengig av samhandling med andre på HR og på tvers av organisasjonen. Derfor må du være god på kommunikasjon, relasjonsbygging og veiledning, og trives med kunnskapsdeling. Det er viktig at du trives med å være i en lærende organisasjon som stadig er i
endring, hvor medarbeiderne er vår viktigste ressurs.
For en stilling i PST vil personlige egenskaper vektlegges i stor grad. Lojalitet, dømmekraft og pålitelighet er nøkkelbegreper i denne sammenheng. Videre må du tilfredsstille kravene til sikkerhetsklarering og autorisasjon for STRENGT HEMMELIG og NATO SECRET.
Som ansatt i en beredskapsorganisasjon forventes det at du er fleksibel og villig til å yte ekstra når situasjonen krever det.
Vi tilbyr
PST har et spesielt og viktig samfunnsoppdrag hvor ditt bidrag er av stor betydning. Våre medarbeidere fremhever spennende arbeidsoppgaver og det kollegiale som noe av det beste ved jobben, i tillegg til å ha en meningsfull jobb.
I PST har vi et høyt kompetansenivå innenfor våre fagområder, og vi er opptatt av å dele og utvikle oss sammen gjennom ulike former for kompetanseheving. I tillegg har vi flere sosiale aktiviteter som bidrar til et godt samhold og arbeidsmiljø i organisasjonen.
Som ansatt i PST har du mulighet for å trene i arbeidstiden, samt en god pensjonsordning gjennom SPK (fra lønnen trekkes 2%).
Stillingen har en årslønn innenfor spennet kr 657 300–777 900 i lønnstrinn 67-76, som rådgiver (SKO 1434) eller seniorrådgiver (SKO 1364). For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. Endelig lønnsplassering og plassering i stillingskode avhenger av kvalifikasjoner.
Søknad og prosess
PST er avhengig av mangfold og en bredde i perspektiver og erfaringer for å løse samfunnsoppdraget. Vi ønsker derfor å tiltrekke oss og rekruttere medarbeidere med ulike bakgrunner og livserfaringer. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke stillinger hos oss, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Søknad sendes elektronisk. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Vurdering av evne, fagkunnskaper og personlig skikkethet gjennom tester og fagdiskusjoner i et eventuelt intervju må påregnes. For å kunne sikkerhetsklareres må du være villig til å oppgi opplysninger om deg selv og dine nærmeste. Mer informasjon vil bli gitt i løpet av ansettelsesprosessen.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har søkt om å ikke bli oppført på offentlig og utvidet søkerliste. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om det.
Om arbeidsgiveren
Politiets sikkerhetstjeneste (PST) er den nasjonale sikkerhets- og etterretningstjenesten og har en viktig rolle i beskyttelsen av demokratiet, borgerne og vitale samfunnsinteresser. PST er en flerfaglig tjeneste med behov for variert kompetanse. Vi har hovedkontor i Oslo og kontorer i alle landets politidistrikter.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Nydalen, 0421 Oslo
- Bransje: Økonomi og regnskap, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Lønn, Økonomi og regnskap
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
turnusplanlegging, Lønnsmedarbeider, arbeidstidsordninger, økonomi, HR
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374775612
- Sist endret